תפריט עמוד

נוסעים ירוק: כך תזהמו פחות עם הרכב שלכם

בכול שנה עולות לכביש עוד ועוד מכוניות, דבר המעלה בצורה משמעותית את פליטת המזהמים לאוויר. כידוע, אם ברצוננו לשמור על הכדור ועל בריאותינו, חשוב שנצמצם את הזיהום הזה כמה שרק ניתן. האמת היא שבכול הקשור לרכב יש בידכם שליטה רבה יותר ממה שאתם חושבים. הנה כל הדרכים שבהן תוכלו להיות ירוקים יותר עם הרכב שלכם (תוכן שיווקי)

הפחתת זיהום בעת השימוש ברכב

צורת השימוש שלכם ברכב בעת נסיעה ואפילו בעצירה, משפיעה מאוד על כמות הזיהום שנפלט. אחת הדרכים להפחית זיהום היא להימנע מהשארת המנוע דולק בזמן עצירה בצד הדרך. כול זמן שהמנוע דולק ישנה שריפה של דלק, דבר שגורם לפליטת חומרים מזהמים לאוויר. במהלך הנהיגה נסו להימנע ככל הניתן מעצירות פתאומיות, לא רק משום שהן יכולות לסכן אתכם ואת המכוניות סביבכם, אלא גם משום שכול עצירה פתאומית מביאה למאמץ מיותר של המנוע. גם שינויי מהירות חדים ופתאומיים יביאו לפעילות מוגברת של המנוע. החדשות הטובות הן שנהיגה בטוחה בהחלט הולכת יד ביד עם נהיגה ירוקה, כך שהרווח הוא נקי לגמרי.

דרך נוספת להבטיח שהרכב שלכם יהיה ירוק יותר היא לטפל בו כראוי. מנוע הפועל על שמן ישן, צמיגים שאין בהם די אוויר ורכיבים שאינם עושים את עבודתם בצורה הטובה ביותר, יביאו בסופו של דבר לפעילות מאומצת של הרכב. כפי שהבנו עד עכשיו, רכב שעובד קשה יותר פולט יותר זיהום.

אולי לא תאמינו, אך גם אופן השימוש שלכם במזגן הרכב משפיע על הסביבה. הקיץ הישראלי ללא ספק מביא עימו חום שקשה לעמוד בו, לכן אי אפשר להימנע מהפעלת הקירור על ידי המזגן. אך אותו מזגן בדיוק מביא לשריפה גדולה יותר של דלק. כדי להקטין את הנזק מומלץ להפעיל את המיזוג על מצב שבו נעשה שימוש באוויר המגיע מחוץ לרכב. כמו כן, הימנעו מנסיעה עם חלונות פתוחים, שכן הדבר מגדיל את פליטת המזהמים עוד יותר מהמזגן.

בחרו ברכב ירוק

הטכנולוגיה המודרנית הביאה לחיינו את הרכב החשמליים, המסייעים לנו לשמור על הסביבה ביעילות יתרה. ישנם כמה וכמה סוגים של מכוניות חשמליות, שמהן תוכלו לבחור. למשל, רכב היברידי הוא כזה המשלב מנוע חשמלי לצד מנוע בערה רגיל. אומנם רכב זה עדיין פולט מזהמים, אך ברמה נמוכה הרבה יותר מכלי־רכב בעלי מנוע בערה בלבד. במהלך נסיעות בעיר הרכב יעבור לפעולה באמצעות המנוע החשמלי בעיקר, כך תימנע שריפה גדולה של דלק בעת הנסיעה האיטית והעצירות הפתאומיות בפקקים. את המנוע החשמלי ברכב זה אין צורך לטעון, שכן הוא נטען באופן עצמאי מפעולת מנוע הבערה.

ישנו גם רכב PHEV הידוע גם כ"רכב היברידי פלאג אין". גם כאן ישנו שילוב של שני סוגי המנועים, אך כאן סוללת המנוע החשמלי הרבה יותר גדולה. כך ניתן להטעין את המנוע החשמלי גם משקע חיצוני ולא מפעולת מנוע הבערה בלבד. למעשה, כול זמן שיש למנוע החשמלי מספיק אנרגיה אין צורך בפעולת המנוע החשמלי כולל. כאן כבר יש לנו צריכת דלק נמוכה בצורה משמעותית עוד יותר.

ואפשרות נוספת היא מכונית חשמלית, שבה אין מנוע בערה כלל. כלומר גם אין פליטת מזהמים כלל, אפילו במקצת. זו התרומה הגדולה ביותר לסביבה שתוכלו לתרום עם רכבכם הפרטי. יחד עם זאת יש לקחת בחשבון שטעינת הסוללה של רכב זה אורכת זמן רב יותר ונדרשת עמדת טעינה ייעודית. למרבה המזל תוכלו לבחור את הרכב החשמלי המושלם עבורכם שיוכל גם לסייע בשמירה על הסביבה.

צילום תמונה: pexels.com

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.