תפריט עמוד

נבחרו המשתתפים הסופיים בתערוכת צילום נחשבת

נבחרו 54 צלמים, מתוך 400 צלמים שהגישו מועמדות, להציג בתערוכה "עדות מקומית", שמביאה מבחר מצילומי העיתונות החזקים והטובים ביותר של השנה החולפת. בין המשתתפים בתערוכה אפשר למצוא שמות מוכרים כמו צלם העיתונות זיו קורן לצד שמות חדשים מישראל ומהרשות הפלשתינית. ויש גם שמחה פרטית: יותם יעקבסון, שבכל שבוע מציע טיול לסוף שבוע באתר מסע אחר, נבחר גם הוא להציג בתערוכה.

כמו בכל שנה, גם השנה התערוכה הישראלית תוצג לצד התערוכה העולמית World Press Photo. התערוכה העולמית קיימת יותר מ-50 שנה והיא נחשבת ליוקרתית מסוגה. השנה יוצגו בה 200 צילומים מרחבי העולם, שנבחרו מתוך עשרות אלפי תמונות שנשלחו לשיפוט.

המציאות שלנו מורכבת וסוערת כל כך עד שמאורעות, אסונות, נצחונות, שמחות, אבל – כולם מתערבבים זה בזה למין בליל לא מוגדר. כוחו של צילום עיתונות טמון ביכולת להקפיא רגע אחד דרמטי, אנושי, מסעיר או מרגש, ולהנציח אותו לפני שימחק מהזיכרון הקולקטיבי שלנו. בתערוכות הישראלית והעולמית צפויים הרבה רגעים כאלה, בקטגוריות כמו פוליטיקה, חברה וקהילה, דת ואמונה, תרבות ואמנות ועוד. התערוכה תוצג במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב מ-16 בדצמבר עד 16 בינואר. שמות הצילומים הזוכים בכל קטגוריה יוכרזו כשבוע לפני הפתיחה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.