תפריט עמוד

משנה א' ועד המשרד – כמה שנים נשקיע בכל תואר?

תואר ראשון במוסדות להשכלה גבוהה בארץ אורך לרוב 3 שנים. לא בכל תחום יש צורך להשלים תואר שני, לו נקדיש שנתיים נוספות. בסך הכל, מדובר בתקופה סבירה ללימודים שיכינו אותנו לחיים האמיתיים ולשוק העבודה המקומי. המציאות, לעומת זאת, לא יכולה להיות רחוקה יותר עבור כמה וכמה מסלולי לימוד בארץ (תוכן שיווקי)

נפתח עם כמה נתונים יבשים: תואר ראשון במוסדות להשכלה גבוהה בארץ אורך לרוב 3 שנים. לא בכל תחום יש צורך להשלים תואר שני, לו נקדיש שנתיים נוספות. בסך הכל, מדובר בתקופה סבירה ללימודים שיכינו אותנו לחיים האמיתיים ולשוק העבודה המקומי. המציאות, לעומת זאת, לא יכולה להיות רחוקה יותר עבור כמה וכמה מסלולי לימוד בארץ. אז באיזה תואר נלמד 7 שנים (במקרה הטוב) עד שנגיע לחדר הטיפולים? מה כרוך בחלום להפוך לאדריכלים רשומים? אלו ארבעה מסלולי לימוד פופולריים בארץ והדרך הארוכה להפוך לאנשי מקצוע מובילים ומלומדים בארץ.

משפטים

לימודי משפטים הם מסלול פופולרי במיוחד בארץ. ראשית, לימודי תואר ראשון במשפטים נמשכים שלוש שנים. לאחר מכן, יש למצוא התמחות שמעניינת אותך או כזו שתשרת את העתיד המקצועי שלך. אם הצלחת למצוא התמחות במהרה, מדובר בשנה וחצי בשכר מינימום שמרגע שמסיימים, מתחילים לחשוב על מבחני הלשכה. משך הלימודים עבור מבחני הלשכה נע בין חודש לשלושה חודשים – זה בעיקר תלוי בך. לאחר שעברת את המבחן, הרישיון שלך. במסלול זה, הזמן שבין התחנות תלוי הרבה במוטיבציה ובהיצע. אם מצאת התמחות רק כעבור שנה וחצי – מבחני הלשכה יידחו בשנה וחצי + זמן הלימודים הנדרש לך לעבור את המבחן. אם לא הצלחת (כמו רבים אחרים) לעבור אותו, ניתן לגשת למבחן כל חצי שנה – במועד חורף או קיץ.

פסיכולוגיה

מקצוע נוסף שנשקיע בו שנים רבות עד שנתחיל לעסוק בו הלכה למעשה הוא לימודי פסיכולוגיה. כדי לעסוק במקצוע כפרקטיקה, יש לקחת בחשבון את לימודי התואר השני וההתמחות. תואר ראשון אורך 3 שנים. לאחר מכן, בהתאם לממוצע הציונים בתואר הראשון ולמבחן המתא"ם שבין התואר הראשון לשני, בוחרים תחום התמחות לשנתיים נוספות ולאחר מכן – פונים להתמחות. בתחומים המבוקשים כמו לימודי פסיכולוגיה קלינית, מדובר במסלול שיסתכם ב-11 שנים בממוצע מרגע תחילת הלימודים. בתחומים אחרים כמו מסלול חינוכית, זמן התמחות קצר יותר. במקצוע זה העבודה לטווח הרחוק משתלמת במיוחד, אם בשל היוקרה או בזכות אפיקי התעסוקה הרבים שנפתחים בפניהם במגזר הציבורי והפרטי כאחד.

רפואה

אחד מהמסלולים היוקרתיים ביותר (אם לא ה…) הוא לימודי הרפואה. אם נניח בצד את מספר הפעמים שעשית פסיכומטרי כדי להשיג את הציון המתאים ואת שאר המבחנים והמבדקים, נתחיל את הספירה מהיום שהתחלת ללמוד. אז מה מחכה לנו כאן? בגדול, מדובר ב-7 שנים של לימודים. הספירה מתחלקת לשתיים. בשנים 1-3 מתמקדים בלימודים טרום רפואיים וקדם קליניים. ב-3-6 השנים הבאות מתמקדים בלימודים קליניים, בידע תיאורטי והתנסות מעשית. לאחר שש שנות לימודים תיאורטיים ומעשיים, מגיע השנה השביעית המוקדשת לסטאז' – התמחות ספציפית. בסוף המסע משתלבים בוגרי המסלול במוסדות הרפואה או ממשיכים באקדמיה בתחומי מחקר שונים.

אדריכלות

אם תמיד חלמת לתכנן את מוזיאון ישראל החדש, לעמוד בראש מחלקת שימור או ללוות לקוחות במגזר הפרטי אל עבר הבית המושלם, כדאי לדעת שזה הולך לקחת לך לפחות 8 שנים להגיע למעמד הזה. לימודי אדריכלות בארץ הם לימודים הנמשכים חמש שנים תמימות עבור תואר ראשון, כשלאחר מכן נקדיש כ-3 שנות התמחות במשרד מלמד. אנו יוצאים מנקודת הנחה שמצאת ישר משרד מלמד שבמקרה עוסק בכל תחומי ההתמחות שיש לעסוק בהם (פרטי, ציבורי, מסחרי ועוד) מבלי לעבור לשני משרדים מלמדים נוספים בדרך לשם. אחרי שנשיג את הרישום המבוקש, המעמד יהיה כשל איש מקצוע צעיר בתחום והדרך עוד ארוכה עד לביסוס שמך כעצמאי או בעל משרד.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.