תפריט עמוד

מרחצאות חמים בטבע

החורף הוא זמן מצוין ליהנות מטבילה במעיינות חמים, ואם אפשר לעשות זאת תחת כיפת השמיים, כשמסביב יש נופים מרהיבים, ההנאה כפולה ומכופלת. הנה כמה אתרי ספא ומרחצאות בעולם שמציעים טבילה בלב הטבע

בחורף, כשהטמפרטורות צונחות, יש מעט מאוד תענוגות הגדולים יותר מטבילה במעיין של מים חמים, העשירים בסגולות רפואיות,  תוך התבוננות בנוף הנפלא שמסביב. את תענוגות הטבילה גילו עוד הרבה לפנינו, וכבר בימי קדם נהגו לטבול במעיינות כדי להרגיע את הגוף והנפש. עם השנים הפכו מעיינות החמים למכרה זהב, ולצידם צמחו אתרי ספא יוקרתיים ומפנקים. הנה כמה אתרי מעיינות חמים נפלאים בלב הטבע, חלקם פתוחים לכולם ואילו לאחרים הכניסה בתשלום. ויש גם אתר אחד שהרחצה בו מיועדת לקופים בלבד. 

הלגונה הכחולה, איסלנד
הלגונה הכחולה באיסלנד מציעה את חווית הספא הטבע האולטימטיבית. מדובר באגם מלאכותי ענק, המוקף בנוף איסלנדי טיפוסי של שדות לבה וגבעות ירוקות שמתכסות בחורף בשכבה עבה של שלג, ובו מים גאו תרמיים בצבע כחול מדהים בטמפרטורה של 42-37 מעלות. מי האגם עשירים במינרלים שעושים נפלאות לעור וידועים בסגולותיהם הרפואיות הרבות. יש גם מפל מים שוצף שאפשר לעמוד תחתיו וליהנות מעיסוי משחרר לכתפיים ולשכמות וחדרי סאונה שחצובים בסלעי הבזלת. מי שלא מסתפק בזה יכול ליהנות מעיסוי שניתן על מיטות עיסוי מיוחדות בתוך המים.
איפה? Grindavík, איסלנד
אתר אינטרנט


למים בלגונה הכחולה יש צבע כחול מדהים

המעיינות החמים העליונים של באנף, קנדה

בליבו של הפארק הלאומי באנף שבהרי הרוקי הקנדיים, בגובה 1,585 מטר, נמצא אתר הספא והמרחצאות Banff Upper Hot Springs, שמוקף בפסגות המושלגות של הרי הרוקי. המעיינות התגלו ב-1882 על ידי עובדים שהקימו את מסילת הרכבת באזור. השמועה התפשטה במהירות ועד מהרה נפתח במקום אתר המרחצאות, כשהמים מוזרמים לבריכה יפה תחת כיפת השמיים. טמפרטורת המים עומדת על ממוצע של 40 מעלות צלזיוס, וגם פה, המים עשירים במינרלים חיוניים שעושים לנו רק טוב.
איפה?  101Mountain Avenue, Banff, הרי הרוקי, קנדה
אתר אינטרנט


המרחצאות החמים העליונים של באנף. מסביב נשקפות הפסגות המושלגות של הרוקי


טבקון, קוסטה ריקה
קוסטה ריקה, שבה לא פחות משבעה הרי געש פעילים, משופעת במעיינות חמים, כשהמפורסמים שבהם הם מעיינות טבקון (Tabacon) ששוכנים למרגלות הר הגעש ארנל (Arenal). ההר החרוטי המושלם עם הלוע המעשן, המוקף ביער גשם נהדר, הם הנוף שרואים המתרחצים במקום בזמן שהם טובלים במים החמימים. באתר המרחצאות יש תשע בריכות טבילה בטמפרטורות שנעות בין 38-25 מעלות. בניגוד לאתרי מרחצאות אחרים, המים פה דלים בגופרית, מה שמבטיח שלא תסבלו מהריח. באחת מהבריכות יש מגלשה עם מים תרמליים, באחרת יש בר ויש גם בריכה של מים קרים בלב יער הגשם ושלושה מפלים שניתן לרחוץ בהם. האתר כולו נראה כגן עדן טרופי קטן, עם מפלי מים, עצי במבוק, שרכים וסחלבים, והמתחם כולו מבטיח שעות ארוכות של בילוי מרגיע ומענג.
איפה? La Fortuna de San Carlo, קוסטה ריקה
אתר אינטרנט


המפלים בטבקון. גן עדן טרופי


מתרחצים בטבקון

פמוקלה, תורכיה
פירוש שמו של אתר המרחצאות פמוקלה (pamukkale) ששוכן בדרום-מערב תורכיה הוא "מצודת כותנה", וכשרואים אותו מבינים מדוע. במקום ישנה תופעת טבע ייחודית – בריכות מדורגות בצבע לבן ששוכנות על טרסות בצלע ההר. המעיינות החמים עשירים בסידן שמקנה להם את צבעם הלבן. במקום יש 17 מעיינות שמימיהם מבטיחים בסגולות ריפוי רבות. בנוסף, יש באתר שרידים של עיר הלניסטית ששימשה כעיר מרפא, עם מקדשים, כנסיות, אמפיתיאטרון ובית קברות.
איפה? Denizli, תורכיה



רוחצים בפמוקלה. הסידן נותן את הצבע הלבן

 
פמוקלה. בריכות מדורגות בצבע לבן השוכונת בצלע ההר

חוף המים החמים, ניו זילנד

חוף הוט ווטר (Hot Water Beach) ששוכן בצפון-מזרח חצי האי קורומנדל שבאי הצפוני של ניו זילנד, מאפשר לכל מי שמבקר בו ליהנות ממעיין חם פרטי. כל מה שצריך זה את חפירה (אותה ניתן לשכור במקום). בשעתיים שלפני ואחרי השפל, כשהמים נסוגים לאחור, אפשר לחפור בור בחול, אשר מתמלא במים חמים מבעבעים העשירים בסידן, מגנזיום, סיליקה ומינרלים נוספים. מאחר והטמפרטורות עשויות לעלות אל מעבר לשישים מעלות, כדאי להצטייד גם בדלי של מים קרים כדאי לווסת את הטמפרטורה.
איפה? Mercury Bay, קורומנדל, האי הצפוני, ניו זילנד


חוף המים החמים בניו זילנד. כל אחד יכול לחפור לעצמו ספא פרטי

מעיינות דנטון, קולורדו
מעיינות דנטון (Dunton Hot Springs) שוכנים בגובה 2,621 מטר בהרי סן חואן שבדרום-מערב קולורדו, ליד עיירת הסקי הפופולרית טלוריד, בעיירת כורים שננטשה ב-1918 והיתה עיירת רפאים במשך שנים רבות, עד שב-1994 היא הוסבה לאתר נופש וספא יוקרתי. במקום יש כמה בריכות, ובהן שתי בריכות חיצוניות ועוד כמה בריכות בתוך בית מרחץ יפה מהמאה ה-19 שמחלונות הענק שלו נשקף נוף הררי מרהיב. המעיינות מהווים חלק ממתחם אירוח שמציע לינה בבקתות העץ שבנו הכורים במאה ה-19 והוסבו לחדרים מפנקים, אבל ניתן לבלות במעיינות ללא אירוח תמורת תשלום הולם. הטמפרטורה של המים נעה בין 29 ל-41 מעלות צלזיוס, והמים האדמדמים עשירים בברזל, מגנזיום ומינרלים נוספים הטובים לבריאותומשפרים את זרימת הדם.
איפה? Dunton, קולורדו, ארצות הברית
אתר אינטרנט



מעיינות דנטון בקולורדו. המים האדמדמים עשירים במינרלים




מעיינות דנטון. עיירת הכורים הוסבה לאתר ספא מפנק

מעיינות סטורניה, איטליה
האגדה מספרת שכאשר יופיטר, ראש האלים, וסטורן, אל החקלאות והקציר, היו במלחמה, יופיטר פגע בחלקת קרקע עם הברק שלו, ואז פרצו ממנה המעיינות החמים שידועים היום כמעיינות סטורניה (Saturnia). מעיינות הגופרית היפים, הסמוכים לעיירה הנושאת את אותו שם בדרום טוסקנה, הפכו עוד בימי האטרוסקים לאתר מרחצאות פופולרי. במקום יש שני מפלים – מפל גורלי ומפל הטחנה (Cascate del Mulino), שהוא הפופולרי ביותר מבין השניים. מפל הטחנה נופל בכמה מדרגות ויוצר בדרך בריכות טבעיות בתוך סלע הטרוורטין, שהטמפרטורה של מימיהן מגיעה ל-37.5 מעלות. הכניסה למקום חופשית והאתר גדוש במתרחצים ביום וגם בלילה.
איפה? Saturnia, טוסקנה, איטליה


רוחצים במעיינות החמים של סטורניה



מפל הטחנה בסטורניה הוא אתר רחצה פופולרי עוד מימי האטרוסקים
 
פארק הקופים ג'יגוקודני, יפן
ביפן יש ריכוז גבוה במיוחד של מעיינות חמים, והמרחצאות, שביפן קוראים להם אונסן, מאוד נפוצים ברחבי המדינה. אחד מאתרי המרחצאות המפורסמים במדינה הוא ג'יגוקודני (Jigokudani) שבאזור יאמאנוצ'י. פירוש שמו של המקום הוא "עמק הגיהינום", אבל למרות השם המרתיע, המקום מזכיר יותר גן עדן – הבריכות המבודדות שוכנות בליבו של אזור יפהפה וההליכה אליהן עוברת ביער נהדר. יש רק חיסרון אחד – הרחצה במקום אפשרית רק למי שמשתייך למשפחת הקופים. בחורף אפשר לראות את קופי המקוק היפני שחיים במקום טובלים במים החמים המעלים האדים, והמראה, כשמסביב הכל מכוסה בשלג, הוא אחד מהמרגשים שיש ליפן להציע. אין צורך לקנא בקופים, שכן בעיר הסמוכה יאמאנוצ'י יש מרחצאות מסורתיים רבים שמתאימים לבני אנוש.
איפה? Yamanouchi, מחוז נגנו, יפן


קופי שלג בפארק הקופים ג'יגוקודני

בתמונה הפותחת: הלגונה הכחולה באיסלנד. האגם הגאו תרמלי מוקף בנופים איסלנדיים טיפוסיים

צילומים: שאטרסטוק, Dunton Hot Springs – Jack Richmond Photography, Tabacon Thermal Resort, Blue Lagoon, פליקר – FancyLady



לקריאה נוספת: 

פינוקי ספא בחיק הטבע
על רצועת חוף יפהפייה, בלב יער גשם, מול נופים מדבריים או למרגלות הר געש – כמה מאתרי הספא הטובים בעולם נמצאים ממש בחיק הטבע

  

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.