תפריט עמוד

מרוץ פקין-פריז, אבל הפוך

לחץ להגדלה

כמעט מאה שנים לאחר מרוץ המכוניות הבין-יבשתי הראשון בהיסטוריה – מבייג'ין (אז פקין) לפריז – חברת מרצדס יוצאת לבדוק את הפונטציאל של סדרת E-Class החדשה שלה באותו מסלול, אבל במהופך. 33 מכוניות מדגם זה יזנקו מפריז ביום שבת (21 באוקטובר) ואמורות להגיע לקו הסיום בבייג'ין אחרי 26 ימים. אך המרוץ הנוכחי, שיתפרס על פני שמונה מדינות וכ-13,600 קילומטרים, יתמקד פחות במבחן המהירות – הצוות הזוכה יהיה זה שיצליח להגיע ליעד עם צריכת הדלק הנמוכה ביותר.

הכל התחיל מרעיון בעיתון

הרעיון למרוץ בייג'ין (אז פקין) – פריז המקורי היה פרי יוזמה של העיתון הפריזאי לה מטין, שב-31 בינואר 1907 פירסם את הקול הקורא הבא: "מה שצריך להוכיח היום הוא שכל עוד לאדם

מכונית במרוץ של 1907 מחולצת בעזרת דחיפה וסוסים, באחד הקטעים הקשים במסלול | צילום באדיבות פרויקט גוטנברג

יש מכונית, הוא יכול לעשות כל דבר ולנסוע לכל מקום. האם יש מישהו אשר מוכן להיענות לאתגר, לנסוע הקיץ מפקין לפריז באוטומוביל?"
למרוץ נרשמו 40 מתחרים אולם בסופו של דבר רק חמישה צוותים שלחו את מכוניותיהם לפקין. לתחרות לא נקבעו כללים, פרט לכך שהזוכה יהיה זה שיגיע ראשון לפריז. הפרס היה ארגז בקבוקי שמפניה. המסלול עבר בשטחים רבים שבהם לא היו כלל כבישים או מפות מפורטות עבור האזורים. גמלים שנשאו על גבם מכלי דלק יצאו מפקין והתמקמו בתחנות בדרך, לצורך תדלוק המכוניות. המסלול עבר סמוך לקו טלגרף, כדי שעיתונים יוכלו לתת לו כיסוי נרחב. בכל מכונית היה נהג-מתחרה ועיתונאי שליווה אותו. באותה תקופה מכוניות היו חדשות יחסית, והמתחרים עברו באזורים נידחים של אסיה, בהם התושבים לא ראו כלל מכוניות עד אז. את הקטע בין פקין לימת בייקל שברוסיה, למשל, עשו עד אז רק על גבי סוסים.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.