תפריט עמוד

מראש ההר – סנובורד במסלול תלול במיוחד

זה היה רק עניין של זמן לפני שמישהו יחשוב לחבר בין שני ענפי סקי אתגריים - סנובורד והליסקי. התוצאה: גלישה בסנובורד במדרון תלול להחריד, שאפשר להגיע אליו רק באמצעות הליקופטר

אתרי הסקי של אירופה וארצות הברית מתמלאים בכל חורף בגולשי סנובורד, ענף שבשנים האחרונות הולך וצובר פופולאריות לצד הסקי המסורתי. במקום לגלוש על מגלשיים, הגולשים עומדים על לוח קשיח, הדומה לסקטבורד רק בלי גלגלים כמובן. בשונה ממגלשי סקי, הגולש בסנובורד לא עומד כשפניו מופנים קדימה, אלא כשצד גופו מופנה לכיוון ההתקדמות של הגלשן. הסנובורד כובש בעיקר גולשים צעירים, ובכל אתר סקי שמכבד את עצמו יש גם פארק סנובורד עם מגוון מתקנים ומסלולים.

אבל לא כולם מסתפקים בגלישה באתרים מסודרים. בשביל מחפשי ריגושים יוצאי דופן המציאו את ההליסקי – גלישה במדרונות שמעליות סקי לא מגיעות אליהם, והדרך היחידה להגיע לשם היא באמצעות הליקופטר. כפי שאפשר לנחש, אלו מדרונות פראיים ובתוליים במיוחד. רק גולשים מעטים עוסקים בהליסקי, משתי סיבות עיקריות: נדרשת מיומנות גלישה גבוהה במיוחד, וגם לא מעט תעוזה, וחשוב לא פחות – זהו ספורט יקר להחריד.

כמו בכל ספורט, גם בהליסקי, שהוא כאמור ספורט אתגרי מסוכן שדורש רמה גבוהה מאוד של גלישה, יש משוגעים לדבר. אלה יחפשו את המדרונות המאתגרים ביותר, הקשים ביותר להגעה, בעלי השיפוע התלול ביותר. ככל שהמדרון תלול יותר, האתגר גדל. וכשמכניסים סנובורד למשוואה הזאת, התוצאה מסמרת שיער ועוצרת נשימה אף יותר – כפי שאפשר לראות בסרטון.

בסרטון, שצולם באלסקה, ההליקופטר טס מעל מרחבי שלג אינסופיים ופסגות מחודדות אל עבר הר המכונה 7601. מפסגה משוננת להפליא, שהדרך היחידה להגיע אליה היא בטיסה, הגולש מתחיל לזגזג למטה במהירות שיא, בירידה שנראית אנכית כמעט לגמרי. הגובה עצום ונראה כי המדרון לא ייגמר לעולם, ובכל זאת לאורך כל הדרך הגולש מצליח להישאר עם שתי הרגליים על הקרקע, או ליתר דיוק, על הסנובורד.

הגלישה הזאת כל כך מדהימה עד שקשה שלא לתהות אם הסרטון אמיתי. ואכן, לא מעט צופים חושבים שהוא מזויף. לעומתם, יודעי דבר טוענים בתוקף שהסרטון אמיתי לחלוטין ושהגולש שבתמונה הוא טרז' האקונסן, בן 36 מאוסלו, הנחשב לאחד מגולשי הסנובורד האתגרי הטובים בעולם. מאחוריו לא מעט תארים וזכיות באליפויות שונות, כולל אליפויות עולם. הגולש הנורווגי נחשב לפורץ דרך בגלישת סנובורד ומהווה מודל חיקוי לגולשים רבים. אחרי צפייה בסרטון, יש לקוות שלפחות במקרה הזה לא רבים ינסו לחקות אותו. גם בתחום שדורש כל כך הרבה מיומנות ותעוזה, יש אתגרים שלא כדאי לשחזר.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.