תפריט עמוד

מצלמה דיגיטלית – איך בוחרים?

אינספור דגמי מצלמות דיגיטליות מוצעים עכשיו בחנויות. קשה מאד להחליט מה לקנות והפיתויים גדולים. הנה כמה עצות שיעזרו לכם להחליט מהי המצלמה שנועדה בדיוק לכם

המגוון הרב של המצלמות הדיגטליות הנמכרות היום בשוק עלול ליצור בלבול. כתבה זו נועדה להקל על אלו שאינם יודעים בדיוק איזו מצלמה הכי מתאימה להם. יש אמנם עונג גדול בנשיאת מצלמה דיגיטלית משוכללת עם עדשה גדולה על הכתף. זה יוצר תחושה טובה, מעודד אשליה שנושא המצלמה המפוארת הוא צלם מקצועי ומיטיב עם האגו. השאלה הגדולה היא האם אנחנו באמת צריכים מצלמה כזו או שאפשר להסתפק במצלמת כיס משוכללת שתורמת פחות לאגו והרבה יותר לבריאות הכתף.
למעשה, באופן גס אפשר לחלק את המצלמות הדיגטליות לחמש קטגוריות:

1. מצלמות צמומות (קומפקטיות) – מיועדות לנשיאה בארנק. גודלן מזכיר כרטיס אשראי, והן מתאימות יותר לצילומים חטופים. חסרונן מתבטא ברזולוציה נמוכה ובאיכות העדשה.

2. מצלמות כיס – הפופולריות מבין כולן. הן אמנם באיכות בינונית אך קלות לתפעול ולנשיאה, לרוב אין בהן זום פרט לכמה סוגים שבהן יש זום שמגדיל עד פי 3 והן בעלות מסך LCD.

3. מצלמות חובבים – מצלמות אלו כבר מאפשרות איכות צילום טובה יותר והן בעלות עדשה גדולה, רזולוציה גבוהה, כרטיס הרחבה גדול, מסך LCD, זום המגיע עד פי 10 ומנגנונים מתקדמים כמו למשל מנגנון של ייצוב ומנגנון של איזון ותיקון צבעים. אך מחירן מעפיל בתמורה ויכול להגיע עד 1,000 דולר.

4. מצלמות דמוי SLR – אלה ניצבות כדרגת ביניים בין שתי קטגוריות. המצלמה מגושמת ועבה, פשוטה לתפעול, חיישנים טובים ואיכות תמונה גבוהה במקומות חשוכים.

5. מצלמות SLR – מצלמות רפלקס דיגיטליות, נחשבות למצלמות המתוחכמות ביותר בשוק כיום, ומאפשרות צילום ממרחקים שונים, החלפת עדשות וביצוע שינויים בזמן הצילום. מחירן גבוה יחסית ובגודל הן לא בהכרח מתאימות לכיס המעיל של צלם חובב. בדרך כלל הן נישאות בנתיק נפרד על הכתף.

מצלמת כיס משוכללת תורמת פחות לאגו והרבה יותר לבריאות הכתף | צילום: Jaroslaw Wojcik

בחירת המצלמה תלויה באופן השימוש בה, לכן לפני שמחליטים לרכוש מצלמה דיגיטלית חדשה יש לשאול קודם לאיזו מטרה היא נועדה. אלו שמעוניינים לשאת עימם מצלמה בכל שעות היום ולצלם חוויות על אם הדרך יכולים להסתפק במצלמות כיס, ואלו היוצאים לתעד את צבעיו של פרח נדיר הפורח פעם בחמש שנים כדי שיחסכו כסף רב עד הפריחה וירכשו להם מצלמת רפלקס דיגיטלית טובה.

כפי שצוין קודם, מגוון המצלמות הדיגיטליות גדול ומבלבל, לכן, אחרי חיפוש מעמיק שכלל קריאה ותרגום מיפנית ואנגלית, איסוף נתונים והשוואתם, וביקור באתרי קניות נבחרו כאן כמה מצלמות מקטגוריות של מצלמות כיס ומצלמות חובבים שזכו לביקורות טובות ולהדים חיוביים רבים. הרי הן לפניכם כהמלצה:

מצלמת כיס אולימפוס 720SW עם מסך 2.5 אינץ', מושלמת לנשיאה בתוך כיס המכנס, עמידה במים עד עומק של עשרה מטרים, פשוטה מאוד לתפעול ומספקת תמונות באיכות גבוהה.

מצלמת הכיס הקטנה ביותר בשוק היא מבית היוצר של חברת casio מדגם exilim EX-S600, בעלת רזולוציה של 6 מגה פיקסל, זום עד פי 3, צילום ווידאו בפורמט MPEG-4 ומסך LCD בגודל של 2.2 אינץ'.

אחת המצלמות הפופולריות ביותר כיום היא של חברת canon מדגם PowerShot A640, מצלמת חובבים בעלת רזולוציה של 10 מגה פיקסל, מסך LCD בגודל 2.5 אינץ', מתאימה לכל סוג של צילום, חסרונה טמון בסוללות – היא צורכת סוללות AA וכדאי מאוד לרכוש מצלמה עם סוללות ליתיום נטענות.

ברגעים אלו ממש מתעדכנים האתרים בדגמים חדשים היוצאים לשוק הגדול, אין זה אומר שדגם חדש טוב יותר מדגם פחות חדש. יש עוד שיקול אחד חשוב בבחירת מצלמה והוא הרגש שלנו כלפיה, וכמו כל דבר בחיים גם למצלמה אפשר להיקשר ואולי אף להתאהב אז לפני שנתאכזב, יש אתרים רבים ברשת שמספקים נתונים והשוואות כלפי כל סוג של מצלמה, קראו, בדקו, השוו, ולאלו שמעוניינים להבין יותר על מצלמות רפלקס דיגיטליות אני ממליץ לקרא את סדרת הכתבות – המדריך לצילום דיגיטלי – מאת גבי גולן, כאן באתר מסע אחר.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.