תפריט עמוד

מפרץ אילת: חולצו דגים שנתפסו ברשתות נטושות

במבצע ניקיון תת ימי הוצאו ממי מפרץ אילת כמויות אדירות של רשתות נטושות, מצופים וציוד דיג ישן. בין השאר, צוללנים שיחררו דגים שנתפסו ברשתות שלא היו עוד בשימוש

יותר מ-1,500 מ"ר של רשתות ישנות, מצופים וציוד דיג נוסף הוצאו ממי מפרץ אילת במהלכו של מבצע ניקיון תת ימי. מבצע הניקיון הוא פרי של שיתוף פעולה בין רשות הטבע והגנים במחוז אילת, צוללנים מתנדבים, רובם עובדי המצפה התת ימי, ואנשי היחידה הסביבתית אילות, והוא בא בעקבות דיווח של הצלם התת ימי הוותיק צביקה לבנת, שנתקל במתחם רשתות עזוב מול החוף הצפוני.

רשתות נטושות באזור החוף הצפוני באילת, לפני שהוצאו מהים במבצע הניקיון

הדיג בתחומי שמורת הטבע במפרץ אילת אסור, אולם בשאר חלקי המפרץ אין איסור על דיג, וגם דיג אקראי של דגים המוגדרים כמינים מוגנים אינו מהווה עבירה על החוק. מכאן, שהרשתות שנמצאו הונחו במים בהתאם לחוק, אך לאחר שננטשו הן לא פונו ונותרו במקומן. "גילינו מראות לא קלים של דגים נדירים שנלכדו ברשת", אמר אסף זבולוני, אקולוג מפרץ אילת של רשות הטבע והגנים, "את חלקם הצלחנו לשחרר בעבודה זהירה וקפדנית, אך לצערנו לא את כולם הצלחנו להציל מהסבך העצום של הרשתות, המצופים, הג'ריקנים וחבלי הקשירה והעיגון. מדובר בכמות נכבדת של רשתות ופסולת שהצלחנו להוציא מהים, כך שהרווח לטבע בתוצאה משיתוף הפעולה הזה הוא גדול מאוד".

דורון ניסים, מנהל מחוז אילת של רשות הטבע והגנים, ציין לטובה את תושבי אילת, שבשנים האחרונות מתגייסים להגן על המפרץ ומסייעים במלחמה בגנבי אלמוגים ובדייגים לא חוקיים, בלכלוך שמשאירי מטיילים על החוף ובמבצעי ניקיון מתחת למים.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.