תפריט עמוד

מפגש פסגה בהודו

בכל שבוע אנו מביאים כאן רשמים של כותבים-נוסעים שנמצאים בחו"ל ושולחים אלינו כתבות, רשמים, המלצות ותיאור חוויות שהם חווים במהלך הנסיעה הפעם: בועז פרידמן על מפגש מיוחד בהודו

כבר בארץ אמרו לי שהוא נמצא בהודו ושאני חייב ללכת לראות אותו. אין ספק, רק הסיפורים עליו הותירו בי רושם עז. כשאגיע להודו אני אלך לפגוש אותו, אמרתי לעצמי. אני פשוט חייב לעשות את זה.
אז עכשיו אני בהודו וכבר הלכתי לראות אותו. הוא כמעט ולא אמר מילה. הוא רק פתח לי את הדלת ונתן לי להיכנס. אבל אני יודע שגם זה אינו מובן מאליו.
ישבנו ביחד בעליית הגג ונתנו לקור המקפיא ולרוח לדבר במקומינו. גם לי לא היה הרבה מה להגיד, חוץ מצעקת אושר אחת קטנה שנפלטה לי כשראיתי אותו עומד במקומו, לא יצא מפי שום קול.
הסתכלתי על כל הסביבה הנשקפת ממרום ביתו וידעתי שאין מקום אחר בעולם כולו בו הייתי מעדיף להיות עכשיו, והוא מצידו, רק הסתכל עלי וכיבד את נוכחותי במקומו שלו.
הדרך אליו לא הייתה פשוטה. הוא בחר לעצמו מקום כל כך מבודד, רחוק מהכל. לקח לי שלושה ימים להגיע אליו. הלכתי במדבר, חציתי נהרות ולבסוף, אמנם קצת מרחוק, ראיתי אותו.

דווקא עכשיו, אחרי שכבר הראה את פניו, נהיה הרבה יותר קשה להגיע אליו. נשימתי נהייתה כבדה ובכל צעד שהתקדמתי נכנס לגופי פחות חמצן. אולי הייתה זו גם השפעתה של ההתרגשות לפני המפגש המיוחל.
הלילה ירד ואני ממשיך ללכת לכיוונו לאור פנס בלבד. על פי המקום בו הוא בחר להשתכן, נראה כי הוא לא מעוניין באורחים רבים. אבל אני לא מוכן לוותר, אני פשוט חייב לראות אותו ואת סביבתו התומכת.
הלילה חשוך אך הכל מסביבי לבן. אני תוהה אם זוהרו הטבעי הוא שמאיר את הכל בלבן בוהק.
אלו שעות הצעידה האחרונות שלי. כשתזרח השמש, אני יודע, כבר אגיע אליו והוא יקבל אותי בזרועותיו הפתוחות.
אני מחליק, נעמד ונופל שוב, אבל יודע שאם לא אתאמץ ואגיר קצת זיעה, ההגעה אליו תהיה שווה פחות בעיני שנינו.
הבוקר עולה ואני רואה בבירור את סופו של השביל. בעוד מספר דקות אדפוק על הדלת ואכנס. זה לקח קצת יותר זמן משחשבתי, אבל הגעתי ממש עד אליו. צעקת אושר נפלטה מפי.
מדוע התאמצת ובאת את כל הדרך עד אלי? הוא שאל.
כי אתה שם, ציטטתי איש גדול, ואני וההר שתקנו.

"שיר למעלות אשא עיני אל ההרים מאין יבוא עזרי. עזרי מעם ה' עושה שמים וארץ. אל יתן למוט רגלך אל ינום שמרך. הנה לא ינום ולא יישן שומר ישראל.
ה' שמרך ה' צלך על יד ימינך. יומם השמש לא יככה וירח בלילה. ה' ישמרך מכל רע ישמר את נפשך. ה' ישמר צאתך ובואך מעתה ועד עולם" תהילים קכ"א

רשמים מהטיפוס לפסגת ה Stok kangri- – 6153m

לכתבות נוספות של בועז פרידמן:

מונית ראשונה בדלהי »

מתנדבים בקטמנדו »

בית יהודי בהודו »

התמקחויות בהודו »

איך לעשות את הודו בלי סמים »

אודישה: הודו שלא הכרתם

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהודו

יריד הבקר הגדול של סונאפור, הודו
יריד הבקר הגדול של סונאפור, הודו

היריד הגדול של סונאפור (Sonapur), הסמוך לפטנה (Patna), בירתה של מדינת ביהאר (Bihar) אשר בהודו, נחשב לאירוע השנתי הגדול של ביהאר. בין קרוב ל-400 חגים שונים דתיים הנחגגים בהודו הוא אחד מהחגים המקומיים שאינם כלל הודיים, ומוכר פחות ...

מסע צילום בלדאק וקשמיר: מחפשים את נקודת הכיפתור
מסע צילום בלדאק וקשמיר: מחפשים את נקודת הכיפתור

"דרכי העפר בהן העפלנו, צבעו בהדרגה את המדבר הצהוב בלבן. את הדרך המושלגת ההררית, ניסו לפלס באופן סיזיפי, פועלים רבים. הם נאבקו בדרדרות האבנים החוסמות את הדרך השכם וערב. דגלים טיבטים צבעוניים, פיזרו מנטרות בודהיסטיות בעזרת האמונה וכוחה ...

מסע צילום אל עיר המתים, ורנאסי
מסע צילום אל עיר המתים, ורנאסי

ורנאסי היא העיר הקדושה ביותר בהודו ונחשבת לאחת מהערים העתיקות ביותר בעולם. היא בנויה לאורך נהר הגנגס, ועל גדותיו מתקיימים טקסים דתיים רבים, ביניהם טקסי שריפת הגופות הנערכים על גדות הנהר 24/7 בכל ימות השנה. מכאן כינויה של ...