תפריט עמוד

מעדנים מקומיים שלא כדאי להחמיץ

חופשה בחו"ל, כמו קינוח, היא תענוג מתוק במיוחד. אז למה לא לשלב בין השניים? כמה ערים והמתוקים האופייניים להן.

רחת לוקום באיסטנבול
נכון שהיחסים עם תורכיה ידעו ימים טובים יותר, אבל אם משאירים את המשקעים בצד, יש לאיסטנבול כמה דברים נפלאים להציע – ארמונות, כנסיות, מסגדים עתיקים, שווקים ססגוניים וגם רחת לוקום. הממתק התורכי עשוי מעמילן, סוכר, מסטיקא טחונה, ג'לטין או גלוקוז, והוא מתובל במי ורדים ומצופה באבקת סוכר. אפשר למצוא רחת לוקום כמעט בכל פינה באיסטנבול, אבל אם אתם רוצים את הדבר האמיתי, במקום בו המקומיים קונים את הרחת לוקום שלהם, כדאי לפנות לאחד מהסניפים של Ali Muhiddin Hacı Bekir, ובעיקר לחנות הדגל שנמצאת ליד שוק התבלינים. החנות הראשונה נפתחה על ידי הקונדיטור עלי מוהידין איסטנבול ב-1777, ומאז נפתחו סניפים נוספים אך הרשת נשארה בבעלות אותה המשפחה. בחנויתהרשת מוכרים רחת לוקום במגוון טעמים: לצד הטעמים הקלאסיים כמו פיסטוק, אגוזים או מי ורדים, יש גם טעמים מיוחדים כמו שמנת וקינמון, מנטה, תות, ג'ינג'ר וקפה.
אתר אינטרנט


עוגת גבינה בסגנון ניו יורק. הקינוח שהכי מזוהה עם העיר

עוגת גבינה בניו יורק
ניו יורק היא בירה קולינרית שאפשר למצוא בה כל דבר שבו חשקה נפשכם, אבל הקינוח שהכי מזוהה עם העיר הוא עוגת הגבינה הניו יורקית. עוגת הגבינה לא הומצאה בניו יורק ובאירופה הקדימו את ניו יורק בכמה מאות שנים בכל מה שנוגע לעוגה הלבנה הזו, אבל בניו יורק היא קיבלה את סגנונה המיוחד, שכולל גבינת שמנת, קצפת, קורטוב וניל וציפוי פירורים פריך. לא חסרים מקומות בניו יורק בהם אפשר להתענג על עוגת הגבינה המשובחת. Lindy’s restaurant היא מסעדה ומעדנייה וותיקה שכבר הפכה למוסד, ומגישה כבר עשרות שנים את העוגה, שהגרסה המקומית שלה נחשבת למפורסמת ביותר בארה"ב. מוסד מקומי נוסף שמתמחה בעוגת גבינה הוא Junior’s, ששני הסניפים שלו, שהראשון שבהם נפתח ב-1929, זוכים לעולי רגל רבים שבאים לאכול את עוגת הגבינה האלוהית. (כתובת: 1515 Broadway at 44th St).


גלידרייה בפירנצה. חוויה אסתטית, צבעונית וטעימה

גלידה בפירנצה
הגלידה האיטלקית הפכה עם השנים לשם נרדף לגלידה משובחת במיוחד. אפשר ליהנות מגלידה מצוינת בכל רחבי איטליה, אבל בפירנצה יש ריכוז גבוה במיוחד של גלידריות מצוינות בהן מייצרים גלידה בעבודת יד. הביקור בכל הגלידריות הוא חוויה אסתטית וצבעונית להפליא והיצע הטעמים משתנה בהתאם לפירות העונה. אחת הגלידריות מופלאות היא Gelateria dei Neri, שמציעה שמונה סוגים של גלידת שוקולד, הרבה סורבטים וגם טעמים יוצאי דופן כמו גלידת גורגונזולה. כתובת: .Via dei Neri 20-22r.
גלידרייה נוספת היא Grom, ששייכת לרשת בינלאומית שלה סניפים בכל איטליה וגם כמה מעבר לים. כאן שמים דגש על חומרי גלם משובחים ועל פירות עונתיים טריים שמגיעים מטובי המגדלים באזור. לעיתים קרובות משתמשים ברכיבים אורגניים. כתובת: Via del Campanile angolo via delle Oche. הגלידה הזולה בעיר, מה שבהחלט לא מעיד על איכותה, היא Gelateria La Carraia, שמציעה מגוון גדול של טעמים שמיוצרים בעבודת יד. כתובת: Piazza N. Sauro


וופל בלגי. נהדר גם בלי תוספות

וופל בלגי בבריסל
הקינוח שמזוהה ביותר עם בריסל הוא הוופל הבלגי, אותו מאפה שעשוי מבצק שמרים ועליו ריבועים קטנים שחרוצים בו בצורת שתי וערב. בארץ, ובמדינות רבות בעולם, מקובל לאכול את הוופל הבלגי עם גלידה, הר של קצפת והרבה תוספות, אבל בבלגיה מסתפקים במריחת חמאה על הוופל חם ובפיזור אבקת סוכר מלמעלה, וכשהוופל באמת טוב לא צריך יותר מזה. רבים מוכנים להישבע על כך שאת הוופל הבלגי הטוב ביותר בעיר, ואולי גם בעולם כולו, אפשר להשיג ממש ליד פסלו של הילד המשתין, אצל Le Funambule. כאן עושים וופלים אלוהיים מאז 1867, ולטובת התיירים שלא מסתפקים בוופל נטול תוספות, אפשר לקשט את הוופל בבננות, תותים, קרמל, רוטב שוקולד ועוד תוספות שתחפצו בהן. כתובת: Rue de l'Etuve, 42, בריסל

קרפ צרפתי עם שוקולד. כבש את העולם

קרפים בפריז
פריז היא גן עדן למתוקים, ובפטיסרי שפזורים ברחבי העיר אפשר להשיג מגוון קינוחים נפלאים, כמו עוגות אישיות קטנות, או מקרונים ממכרים. אבל אחד הקינוחים הצרפתים שכבש את העולם הוא הקרפ הצרפתי, אותה חביתית דקיקה שמטוגנת במחבת מיוחד ועוטפת מילוי מתוק כמו שוקולד, ריבה, פירות ועוד. יש גם קרפים מלוחים, כמובן, אבל את הדיון בהם נשאיר לפעם אחרת. טעימה של קרפ צרפתי משובח באחד מהמוסדות הפריזאים שמתמחים בקרפים, תגלה לכם שאין שום קשר בין לפיסת הקרטון שמרוחה בשכבה עבה של נוטלה, כפי שמוכרים בגלידריות רבות בארץ, לבין הקרם הצרפתי האמיתי. באזור תחנת הרכבת מונפרנס יש דוכני קרפים רבים, אבל מומלץ מאוד לאכול קרפים דווקא ב- Josselin. זהו קרפרי מלא אווירה שמגיש, לדעת רבים, את הקרפים הטובים בפריז. אפשר לפתוח באחד ממגוון הקרפים המלוחים ולקנח בקרפ מתוק, עם קרם ערמונים, קרמל, שוקולד ועוד מגוון מילויים.
כתובת: 67 Rue du Montparnasse


קרם קטלאן. הגרסה הקטלונית לקרם ברולה

קרם קטלאן בברצלונה
רבים מבלבלים בין קרם קטלאן, הקינוח הפופולרי בברצלונה, לבין קרם ברולה. שני הקינוחים האלה מבוססים על קרם חלבי מבושל, שמעליו ציפוי של קרמל פריך. אך בעוד שהקרם ברולה מבוסס על שמנת, הקרם קטלאן מבוסס בעיקר על חלב עם מעט שמנת. בנוסף, הקרם קטלאן מתובל בגרידת קליפת הדרים ובקינמון. כך או כך, מדובר בקינוח נפלא שנולד בקטלוניה (ומכאן שמו) במאה ה-18. רבות ממסעדות העיר מגישות קרם קטלאן לקינוח, ביניהן כדאי במיוחד לנסות
את 7 Portes, מסעדה שנוסדה ב-1863, מתאפיינת בעיצוב מודרניסטי ומציע מטבח קטלאני מסורתי וקרם קטלאן שנחשב לטוב בברצלונה.
כתובת: Passeig d´Isabel II 14
מסעדה נוספת שמגישה קרם קטלאן מצוין היא los caracoles, מוסד מקומי מ-1835 שמפורסם דווקא הודות לפאייה הנהדרת, אבל מתמחה גם בקינוח המסורתי.
כתובת: Escudellers 14

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.