תפריט עמוד

מסלולי הליכה קלילים

לא חייבים לצאת לטרק מפרך בשביל ליהנות ממסלול שמשקיף לנוף נפלא. הנה חמישה מסלולים קלים ברחבי העולם, כאלה שלא דורשים כושר יוצא דופן או ציוד מיוחד. צריך רק קצת זמן פנוי ואהבת הליכה, ואפשר בהחלט לעצור בדרך לפיקניק

עבור רבים, אין דבר מרגיע ומשחרר יותר מהליכה נינוחה, כשהדרך חשובה לא פחות מהיעד והמטרה היא לגמוא כמה שיותר נוף ולא כמה שיותר קילומטרים. לא צריך להרחיק לטבע הפראי כדי ליהנות ממסלול שכזה. בערים רבות שנהנות ממיקום גיאוגרפי מוצלח יש מסלולים כאלה, שאחרי כמה דקות של הליכה בהם אפשר לשכוח שאתם בלב הציוויליזציה. אספנו חמישה מסלולים קלילים, מישוריים ברובם, שיעשו לכם טוב בלב ובעיניים.

1. ממונטרה לטירת שיון, שווייץ
מונטרה שוכנת לחופיו המזרחיים של אגם ז'נבה, באזור המכונה "הריביירה של שווייץ". זוהי עיירת קיט מקסימה ותוססת, שראויה לביקור בזכות עצמה וגם בשל טירת שיון הנמצאת במרחק הליכה. המסלול ממונטרה לטירת שיון נמתח לאורך כארבעה קילומטרים לגדות אגם ז'נבה. בדרך המטופחת אפשר לצפות בהרי האלפים החולשים על האזור ועל השתקפותם במימי האגם, והמראה הוא לא פחות מעוצר נשימה. בסיומו של המסלול ממתינה טירת שיון, הדובדבן שבקצפת. הטירה שהוקמה במאה העשירית כמבצר פיאודלי שוכנת על אי סלעי קטן לשפת האגם. בצד האגם היא נראית כארמון מגורים ואילו לכיוון ההרים היא נראית כמבצר אימתני. כך או כך, המחזה מרהיב. כשתגיעו לטירה אל תמהרו לסוב על עקבותיכם, אלא כנסו לתוך הטירה, וערכו סיור בין האולמות, החדרים התת קרקעיים ומחסני הנשק.

פסגת ויקטוריה בהונג קונג. מסלול שמשקיף על נוף אורבני מרשים | צילומים: אייסטוק

2. שביל הונג קונג בפסגת ויקטוריה, הונג קונג
פסגת ויקטוריה (Victoria Peak) היא מקום המפלט האולטימטיבי מההמולה של הונג קונג. הפסגה הירוקה מתנשאת לגובה 544 מטר ומציעה תצפית נפלאה על העיר שלמטה וכמה מסלולי הליכה נהדרים בחורש צפוף של אורנים ובמבוק. התענוג מתחיל עוד למטה, בתחנת הטראם ב-Garden Road, שם נכנסים לטראם העתיק (נפתח לראשונה ב-1888) שמטפס למעלה בעלייה תלולה, עד לגובה של 396 מטר. כשמגיעים למעלה אפשר לבחור כמה מסלולים, המרשים מכולם הוא שביל הונג קונג (Hong Kong Trail). זהו מסלול מעגלי שמקיף את הפסגה וההליכה בו בקצב נינוח נמשכת כשעה. בדרך תזכו להשקיף על נוף אורבני נהדר –קאולון, נמל ויקטוריה, האיים וקו הרקיע של הונג קונג על המבנים המרשימים שמקשטים אותו, חלקם יצירות ארכיטקטוניות של ממש. לאורך המסלול יש פינות חמד ואזור לפיקניקים. את הטיול אפשר לסיים במגדל הפסגה (Peak Tower), שבו שפע של מסעדות וחנויות.

שביל חומת הים בפארק סטנלי. נופים נהדרים של העיר והמפרץ

3. שביל חומת הים, ונקובר, קנדה
ונקובר נחשבת לאחת מהערים היפות בעולם, ולא במקרה – העיר נטועה בסביבה מרהיבה בה נפגשים מפרצים, מי אוקיינוס תכולים, יערות גשם ממוזגים והרים נישאים. אחד המסלולים שמאפשר ליהנות מכל הטוב האורבני והטבעי שיש לונקובר להציע הוא "שביל חומת הים", שנמתח לאורך 22 קילומטרים לצד הים מנמל הפחם ((Coal Harbour, דרך פארק סטנלי ועד לחוף קיטסילאנו (Kitsilano). אין צורך ללכת לכל אורכו של השביל, ואפשר להתמקד בחלק שעובר בפארק סטנלי, אחד הפארקים העירוניים הגדולים והיפים בעולם. אורכו של קטע זה 8.8 קילומטרים, והוא מורכב משני שבילים מקבילים – אחד להולכי רגל והשני לרוכבי אופניים, גלגיליות ועוד. לאורך הדרך נשקפים נופים נהדרים של הרים, חורשות מיוערות, העיר והמפרץ.

חומות העיר העתיקה של דוברובניק. גגות רעפים, ים ונמל ציורי

4. חומות העיר העתיקה בדוברובניק
זהו מסלול מעט יותר מאתגר מהאחרים. לא בגלל אורכו – כשני קילומטרים בלבד – אלא בשל המדרגות הרבות בהן תצטרכו לטפס. אל תתנו לזה להפריע לכם, שכן הסיור המעגלי על החומות הימי-ביניימיות שמקיפות את העיר העתיקה של דוברובניק הוא חוויה מתגמלת מאוד. מבט פנימה, מן החומות אל העיר העתיקה, יחשוף בפניכם את יופייה המיוחד של העיר, על גגות הרעפים האדומים, הסמטאות הצרות והכנסיות המרשימות שבה. במבט החוצה ניתן לראות את הים והנמל הציורי של העיר. אל תשכחו להביא את המצלמה כי היא צפויה לעבוד שעות נוספות. אחרי הירידה מהחומות כדאי לנוח בטיילת של העיר העתיקה, שמשובצת בבוטיקים מעוצבים, גלריות, גלידריות ובתי קפה.

חוף בונדי באוסטרליה. רצועת חוף תוססת ושוקקת

5. מחוף בונדי לברונטי, אוסטרליה
חוף בונדי הוא אחד החופים הפופולאריים ביותר בסידני ואחד החופים המפורסמים בעולם. החוף מצטיין ברצועת חול נהדרת ובעיקר בסצנת חוף שוקקת, עם מסעדות, פאבים, גלריות, ובעיקר גולשים ומשתזפים שבאים לראות ולהיראות. כדי למתוח קצת את הרגליים כדאי לצאת לסיור על הטיילת לכיוון חוף ברונטי. אורכו של המסלול כשני קילומטרים וחצי, ובדרך תוכלו לראות את הים עד האופק, צוקים דרמטיים ובריכות מי ים שמזמינות לטבילת התרעננות בדרך. אם הנוף והאוויר הטוב לא מספקים אתכם, תוכלו להתנחם בארוחה טובה באחת מהמסעדות ובתי הקפה שבדרך.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.