תפריט עמוד

מנגל ירוק: ליהנות מהפיקניק מבלי לפגוע בטבע

בשנים האחרונות חגיגות יום העצמאות הופכות ליותר ויותר הרסניות לסביבה ולטבע. הישראלים אוהבים לחגוג את חג העצמאות עם המנגל המסורתי, וכל פינה ירוקה נתפסת על ידי חוגגים. אלא שבסופו של יום החגיגות העמוס, הטבע נותר מלא בשארי מזון, עטיפות, כלים חד פעמיים, שקיות פלסטיק ועוד ועוד.

איך אפשר לחגוג עצמאות וגם לדאוג לטבע? הנה המלצות לעשיית מנגל מבלי לפגוע בטבע:

המקומות הטובים לפיקניקים – כאן

1. השתמשו בכלים רב פעמיים. כלים חד פעמיים מזהמים את הסביבה ועלולים לפגוע בבעלי החיים שעלולים לאכול אותם. עדיף להשתמש בכלים רב פעמיים – בקשו מכל משתתף להביא עמו כלי אוכל מהבית. לא חייבים להוציא את הכלים היפים והשבירים, אפשר להשתמש בכלי פלסטיק רב פעמיים, כאלו שתוכלו לאפסן בבית ולהשתמש בהם בפעם הבאה שתצאו לפיקניק. אפשרות אחרת היא להשתמש בכלים חד פעמיים מתכלים, שלרוב הם מעט יותר יקרים, אבל במחשבה לטווח ארוך מדובר בהשקעה חיונית.

2. בחרו במקום מורשה למנגלים. בין אם אתם חוגגים באזור עמוס או שהצלחתם למצוא פינה מבודדת הרחק מההמון הסואן, זכרו שאין להדליק אש בשמורות הטבע, במקומות שאינם מורשים לכך. אם יצאתם למנגל בטבע, מצאו מקום המיועד לכך, נקו את השטח מעשבייה יבשה והעדיפו למקם את המנגל במעגן המיועד לו. כמובן שאם יש לכם גינה פרטית, תוכלו לוותר על הפקקים, לחסוך בדלק ולהישאר קרוב לבית, וגם הטבע ייצא נשכר.

3. אספו את האשפה. שלב איסוף האשפה והניקיון תמיד מגיע בסופן של החגיגות, כשכולם כבר עייפים וטרודים בפקקי התנועה המחכים בדרך חזרה הביתה, אבל זהו השלב הקריטי ביותר לטבע. חשוב לאסוף את כל שאריות המזון ואת כל האריזות ולא להשאיר שום דבר בשטח. בדרך כלל, גם במקומות בהם ישנם פחי אשפה גדולים, הם מתמלאים מאוד מהר ושקיות האשפה נערמות לצד המכלים. אל תשאירו שקיות אשפה בשטח, גם לא ליד מכלי האשפה – קחו אותן אתכם וזרקו בפח ליד הבית. בשעות הלילה בעלי החיים יוצאים לחפש אחר מזון והם מוצאים עניין בשאריות המזון שנותרו בשטח. שאריות אלו אינן מתאימות לתזונתם והן יכולות להיות הרסניות עבור בעלי החיים. בנוסף, בעלי החיים לעיתים מתבלבלים ואוכלים את שקיות הפלסטיק, מה שיכול לגרום למותם.

4. הפרידו אשפה. הפרידו את האשפה לסוגים שונים, וזרקו לפחים המיועדים לכל סוג. בעת הפיקניק הניחו שלושה מכלים שונים לשלושה סוגי אשפה: פלסטיק, נייר ואורגני (שאריות מזון וכדומה). בסוף הארוחה חלקו את האחריות בין המשתתפים: את כל מכלי הפלסטיק קחו עמכם והשליכו לכלוב מִחזור של פלסטיק – ישנם רבים כאלה בערים ברחבי הארץ; את שאריות הנייר זרקו בפח למִחזור נייר, ואת שארי המזון זרקו לקומפוסטר הקרוב לביתכם.

5. כבו את האש. לפני שאתם עוזבים את השטח עשו סקירה אחרונה, בדקו שלא השארתם אש דולקת ופנו את הגחלים למעגן שמיועד לכך מראש. חשוב לכבות את האש לחלוטין – גם גחל בודד שנותר בוער עלול לגרום לשריפת יער.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.