תפריט עמוד

מלמעלה הכל נראה טוב יותר

יש עונג מיוחד במבט מלמעלה. הפגמים נעלמים, הנוף רחב, האוויר בדרך כלל צח והנפש מתרחבת. לכבוד החג אנו מציעים לכם עשרה מקומות נפלאים כאלה, בישראל וברחבי העולם. חלקם בראש הר, לחלקם מגיעים ברכבל, לאחרים במעלית או ברגל, ויש כאלו שניתן לראות רק ממסוק. כולם מספקים תצפית נפלאה על מקומות שנראים לא רע גם מלמטה

1. מצפה אופיר
המצפה הזה, בגובה 450 מטר מעל הכנרת, הוא ככל הנראה אחד המקומות הכי יפים והכי רומנטיים בארץ. אמנם הוא כבר לא סוד שמור כמו בעבר, אך בשעות מסוימות של היום עדיין אפשר להגיע ולהיות כאן לבד (אך לא בזמן השקיעה). המצפה הוקם על ידי ג'ימי שעל, תושב גבעת יואב, לזכר בנו אופיר, שמת בגיל 16 בלבד. לזכרו נטועים כאן 16 עצי זית, ויש גם ספסלים שמשקיפים אל הנוף. והנוף מרהיב – אפשר לראות מכאן את כל הצד הצפון-מזרחי של ישראל, ובעיקר את הכנרת. מהמקום יוצא מסלול טיול לקרן עין גב ובעונות המתאימות יש כאן פריחה נהדרת. לא כל כך רחוק ממצפה אופיר, בכפר חרוב, נמצא מצפה נוסף, ממוסחר יותר, עם מסעדה, שמשקיף גם הוא על הכנרת, הרי הגליל ועל שמורת מצוקי האון – מצפה לשלום. לשני המקומות ניתן להגיע דרך כביש 92, לעלות בצומת כורסי ומשם יש שילוט מסודר.

2. מגדל CN, טורונטו, קנדה
רשימה שכזו לא תהיה מושלמת בלי המגדל שבמשך שנים היה הגבוה ביותר בעולם, עד שמגדל בורג' קנייפה בדובאי לקח ממנו את הבכורה. המגדל דמוי המחט, שמתנשא לגובה של 553 מטר, מספק תצפית מרהיבה על טורונטו, אגם אונטריו והסביבה. בימים בהירים אפשר לראות אפילו עד מפלי הניאגרה. המגדל מציע מספר אטרקציות שמנצלות את גובהו הרב, ביניהן קומת התצפית הפתוחה בגובה של 342 מטר (בערך הגובה של מגדל אייפל בפריז), וקומה נוספת, עם רצפת זכוכית, שמאפשרת לראות מזווית מיוחדת, ולמי שאינו סובל מפחד גבהים, את כל הדרך שעשיתם למעלה (במעלית כמובן). המעלית אגב, עושה את דרכה למעלה במהירות של 58 שניות בלבד. אם אתה רוצים להאריך את התענוג, תוכלו ליהנות מארוחת ערב במסעדה המסתובבת שנמצאת בגובה של 350 מטר ומאפשרת תצפית של 360 מעלות על הנוף.
מידע נוסף:
אתר האינטרנט של מגדל CN

3. מגדל הפעמונים בבזיליקת סן מרקו, ונציה
יש נקודות תצפית גבוהות מזו, שמתנשאת בסך הכול למרומי 99 מטר, אבל התצפית על ונציה מקבלת פרספקטיבה שונה לגמרי מכזה גובה. מהמגדל תוכלו לראות את הים, את האיים השונים של ונציה וכמובן את גגות הבתים. נחמד במיוחד להביט על ההמולה של כיכר סן מרקו מלמעלה ולהרגיש כל כך רחוק. את העלייה, לשמחתכם, עושים במעלית. החוויה רומנטית (אם כי רועשת) במיוחד כאשר הפעמונים מצלצלים. כשאתם כבר נמצאים שם אל תשכחו לבקר בבזיליקת סן מרקו הסמוכה והמרהיבה. המגדל, דרך אגב, נבנה במאה ה-12, אך התמוטט ב-1902 ונבנה מחדש.

4. לונדון איי, לונדון
הגלגל הענק הגבוה בעולם, המגיע לגובה של 135 מטר, מספק תצפית מיוחדת על לונדון ועל סביבתה. מהגלגל אפשר לראות את גגות לונדון, רחובותיה והפארקים שבה, וביום בהיר אפשר לראות אפילו את טירת וינדזור. במהירות הבזק הפך האתר המלבב הזה לאחד מסמליה המובהקים של העיר. כדאי להזמין מקומות מראש באינטרנט.
מידע נוסף:
אתר האינטרנט של לונדון איי

5. הר השולחן, קייפטאון, דרום אפריקה
מכאן תראו את אחת מתמונות הנוף המרהיבות בעולם. קייפטאון, אחת מהערים היפות ביותר בעולם פרושה לרגליכם, וביום בו הראות טובה ניתן לראות את כל חבל הקייפ, את האי רובין, את נקודת מפגש הימים בקייפ התקווה הטובה וכמובן את האוקיינוס האטלנטי.
אפשר לעלות להר ברגל, דרך מגוון מסלולי טיול, או לעשות זאת בדרך הקלה – ברכבל. הרכבל מגיע לגובה של 1,067 מטר, בנסיעה שקרוב לוודאי תיחרט בזיכרונכם, בעיקר משום שקרונית הרכבל מסתובבת תוך כדי נסיעה ומאפשרת תצפית של 360 מעלות על הנוף. אך גם אם עליתם ברכבל, את הדרך למטה כדאי לעשות ברגל, באחד מ-350 מסלולי הטיול שמובילים לפסגה (או למטה). ההר עצמו, בלי קשר לנופים, בהחלט שווה ביקור. הוא מתנשא לגובה של 1,086 מטר מעל המפרץ, ומציע מגוון מסלולי טיול שיתאימו לכל חובב טבע.
6. אימרוביגלי, סנטוריני, יוון
הכפר אימרוביגלי, שוכן בגובה 300 מטר מעל פני הים, הוא הנקודה הגבוהה ביותר בסנטוריני. מיקומו על קצה מצוק הקאלדרה מספק תצפית מרהיבה של כל האזור, של הים ושל הר הגעש. כמה מהתמונות המפורסמות ביותר של סנטוריני צולמו כאן, ובצדק. בניגוד לנקודות התצפית האחרות שהוזכרו כאן, אין פה אטרקציה מיוחדת, והדרך למקום עוברת בסך הכל בכביש רגיל, ולא ברכבל, במעלית או במסוק. הכי נעים פשוט לטייל בין בתי הכפר, למצוא בית קפה או מסעדה טובה ולבהות בנוף ובשקיעה.

7. טיסה מעל קרחונים באלסקה
מקומות רבים באלסקה לא נגישים באמצעים רגילים מלבד שיט או טיסה, והטיסה מעל קרחוני אלסקה מרהיבה במיוחד. כדאי לטוס מעל פארק דנאלי, טיסה שמאפשרת תצפית מלמעלה על חיות הבר הרבות בפארק, ביניהן צבאים ודובי גריזלי. מסלול מומלץ במיוחד הוא כזה הכולל טיסה מעל הר מקינלי, הגבוה ביותר בצפון אמריקה. המראה מלמעלה של הקרחונים עוצר נשימה. גם מהעיר ג'ונו יוצאים סיורים בהליקופטר, המציעים תצפית מלמעלה על ארבעה קרחונים: Taku, Dead branch, Hole in the wall ו-Norris. ההרפתקנים (והעשירים) במיוחד מוזמנים לנחות על הקרחון, להצטרף לטרק על הקרחון ואפילו להשתתף בטיול במזחלות רתומות לכלבים.
מידע נוסף:
אתר ובו מידע על טיולי מסוקים באלסקה

8. הר הסוכר (pao de acucar), ריו דה ז'נירו, ברזיל
ריו היא אחת מהערים היפות בעולם, והתצפית עליה ממרומי הר הסוכר תשכנע בכך גם את גדול הספקנים. הר הסוכר נקרא כך משום שהמגלים הפורטוגלים שגילו אותו סברו שהוא דומה לחרוטי הסוכר שמעצבים באי מדירה. אפשר לעלות אל ההר, המתנשא לגובה של כ-400 מטרים, בשני רכבלים. מראש ההר אפשר לראות את הים בין ההרים לצוקים וברקע יערות הגשם הירוקים. המראה בשקיעה מרהיב ממש.

9. בכדור פורח מעל עמק הגרמה, קפדוקיה, תורכיה
הטיסה בכדור פורח היא חוויה מרגשת, בכל נוף שהוא, אך אם רוצים להפיק מהחוויה את המקסימום כדאי לטוס בכדור פורח מעל חבל קפדוקיה, בעל נוף הירח. ממרום הכדור תוכלו לראות עמק רחב ידיים שבו אלפי עמודים, קירות וצוקים בעלי צורות שונות ומעניינות, סלעים בצורת פטריות ושלל צורות שמקנות למקום מראה מכושף. כל זאת הודות להתפרצות געשית שאירעה במקום לפני עשרות מיליוני שנים, בעקבותיה החלו הנהרות באזור להתחפר בתוך שכבות האפר והבזלת ויצרו את סלעי הטוף הרכים שהמים והרוחות עיצבו בשלל הצורות הללו. המקום מדהים כמובן גם על פני הקרקע, אז אפשר לראות כיצד ניצל האדם את הטבע וחפר בסלע הרך בתי מגורים, כנסיות וערים תת קרקעיות (במקום יש גם מלונות מערה רבים, שהם חוויה בפני עצמה). הטיסות יוצאות מוקדם בבוקר והתצפית על האזור בשעת הזריחה מדהימה.

10. פסגת ויקטוריה, הונג קונג
הנקודה הגבוהה ביותר בהונג קונג, בגובה 552 מטר, מספקת תצפית על כל מערב האי. מהפסגה ניתן לצפות ברובע העסקים של העיר על גורדי השחקים שבו, נמל ויקטוריה וחצי האי קאולון. מומלץ לבקר במקום הן ביום, על מנת שניתן יהיה ליהנות מהנוף, והן בלילה, כאשר האורות סביב הנמל נדלקים והמראה עוצר נשימה. העלייה לפסגה היא חלק מהחוויה – נסיעה בת שבע דקות, בקרוניות טראם עתיקות. הפסגה עצמה ירוקה ומאפשרת טיול נינוח בשביליה.
מידע נוסף:
אתר האינטרנט של פסגת ויקטוריה
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.