תפריט עמוד

מלונות מיתולוגיים ברחבי העולם

עבר מפואר, שערוריות עסיסיות, רשימת אורחים הכוללת מלכים, בני אצולה ושחקנים מפורסמים - אלה הדברים שהופכים מלון למיתולוגי. לפניכם כמה מלונות מיתולוגיים ברחבי העולם, שגם אם לא תלונו בהם, כדאי בהחלט לעצור לקפה או ארוחה

יש מלונות שהם לא רק מקום אירוח, אלא אתר תיירות בפני עצמו. במלונות כאלה תראו אורחים בעלי ממון הנהנים מהעיצוב המיוחד והאוכל הטוב, ולצידם תיירים שרק קפצו לבקר ולצלם. רבים מהמלונות האלה מפוארים ונוצצים, אבל זו לא הסיבה היחידה שהופכת אותם למיתולוגיים.

אז מה הופך מלון למיתולוגי? לעיתים זו היסטוריה מעניינת, לפעמים אלו מלונות שכיכבו בסרטים וסדרות טלוויזיה, וכמעט תמיד הם מתהדרים ברשימת אורחים נוצצת. ואם נקשרה במלון שערורייה עסיסית, אבל לא כזו שמכתימה את שמו – מה טוב. הנה כמה מלונות מיתולוגיים ברחבי העולם, שגם אם לא תוכלו להרשות לעצמכם ללון בהם, שווה להגיע, לשבת בלובי, לשתות קפה או קוקטייל בבר ולהתחכך בדפי ההיסטוריה.


מלון ריץ בפריז. מיקום מושלם בכיכר ונדום בלב פריז

מלון ריץ, פריז
מלון ריץ (Ritz) ששוכן בכיכר ונדום בלב פריז ומשקיף לגני טיולרי, נפתח ב-1898 ותוך זמן קצר הפך לאחד מהמלונות האגדתיים בעולם. מלון הפאר, הוותיק ברשת ריץ היוקרתית, אירח במרוצת השנים לא מעט לקוחות ידועים: המלך אדוארד השביעי, צ'רלי צ'פלין, גרטה גרבו, מרלן דיטריך, רודולף ולנטינו, ז'אן פול סרטר, מרסל פרוסט ומעצבת האופנה קוקו שאנל, שהתגוררה במלון במשך 30 שנה, הם רק חלק מרשימת האורחים המכובדת. אורחת מפורסמת אחרת, סופיה לורן, אמרה שזהו "המלון הרומנטי ביותר בעולם". אם זה לא מספיק, כמה מהסופרים שהתארחו בריץ מיקמו בו את עלילות ספריהם, כמו "ענוג הוא הלילה" של סקוט פיצג'רלד או "וזרח השמש" של ארנסט המינגווי. המינגווי, אגב, הצהיר פעם ש"כשאני חולם על החיים שאחרי המוות בגן עדן, זה תמיד מתרחש במלון ריץ". לא מפתיע, אם כך, שבר הקוקטיילים של המלון קרוי על שמו של המינגווי.
המלון כיכב גם בקולנוע: אהבה אחרי הצהריים, כיצד לגנוב מיליון, צופן דה וינצ'י והשטן לובשת פראדה – כולם כללו סצנות בריץ. 


ברז מוזהב בעיצוב ייחודי בסוויטה במלון ריץ | צילום:
Ritz Paris

מהו סוד הקסם של הריץ? המיקום בלב פריז, עיצוב האר-דקו המפואר, השנדלירים מקריסטל, השירות המוקפד, המסעדה המעוטרת בשני כוכבי מישלן. השיפוץ המקיף שהמלון עובר בימים אלה מבטיח שהוא לא רק מתרפק על ימי הזוהר אלא ממשיך להיות עדכני. 
איפה? 15 Place Vendôme, פריז


מלון  קלרידג'ס, לונדון
מלון קלרידג'ס (Claridge's) הלונדוני הוא אחד המלונות הוותיקים בעולם שעדיין עומדים על תילם וגם שומרים על מעמדם הנוצץ. המלון נפתח בשנת 1812, וזכה למעמדו כאחד מהמלונות היוקרתיים בעיר לאחר שקיסרית אז'ני ביקרה בו ב-1860. ב-1894 הבניין נהרס ובמקומו נבנה המבנה הנוכחי, אשר שופץ בהמשך וקיבל את עיצוב האר-דקו המרשים שלו. אחרי מלחמת העולם הראשונה המלון זכה לפריחה, לאחר שבני אצולה רבים שנותרו ללא בית בלונדון התגוררו בו. במלחמת העולם השנייה שימש המלון כמטה הכוחות של ממלכת יוגוסלביה בגלות, ווינסטון צ'רצ'יל הורה להכריז על סוויטה 212 כטריטוריה יוגוסלבית כדי שהמלכה אלכסנדרה תוכל ללדת את בנה, הנסיך אלכסנדר השני, בשטח יוגוסלבי. למלון יש חלק באירועים היסטוריים נוספים, כמו המגעים בין קנצלר מערב גרמניה קונרד אדנאואר ונשיא הקונגרס היהודי העולמי נחום גולדמן בנוגע להסכם השילומים, שהתקיימו בקלרידג'ס ב-1951.


ארוחת בוקר במלון קלרידג'ס

הקלרידג'ס מתגאה אף הוא ברשימת אורחים מכובדת, הכוללת את משפחת המלוכה הבריטית, שחקנים דוגמת קארי גרנט ואודרי הפבורן, הבמאי אלפרד היצ'קוק, מוזיקאים כמו מיק ג'אגר ולהקת יו 2 ועוד. גם אם אינכם מתארחים כאן, שווה להגיע לארוחה באחת ממסעדות המלון הנחשקות, כמו פרה (Ferra) שזכתה זמן קצר לאחר פתיחתה בכוכב מישלן, או לתה מנחה שמוגש בטרקלין והפך גם הוא למוסד. ואם אתם מגיעים ללונדון בתקופת חג המולד, גשו לקלרידג'ס כדי לאראות את עץ חג המולד, שמעוצב בכל שנה על ידי מעצבים נחשבים מעולם האופנה. 
איפה? Brook St, לונדון

סוויטה בקלרידג'ס, מלון החביב על מלכים, בני אצולה ושחקנים מפורסמים

לה ממוניה, מרקש
מלון לה ממוניה (La Mamounia) במרקש הוכתר על ידי מגזין התיירות טרוולר כמלון הטוב בעולם לשנת 2015, הישג לא רע בכלל למלון שנפתח כמאה שנה קודם לכן. הארמון המפואר שופע קסם והדר של פעם והוא שוכן בין חומות העיר העתיקה של מרקש, מוקף גנים אקזוטיים עם עצי לימון, בננה, תפוזים ודקלים. בין כתליו של המלון התארחו לא מעט מפורסמים עם השנים – מאנשי קולנוע כמו צ'רלי צ'פלין ומרלן דיטריך ועד לראשי מדינות כמו צ'רצ'יל ורוזוולט. חובבי קולנוע יזהו אולי את המלון כאתר הצילומים של הסרט "האיש שידע יותר מדי" של אלפרד היצ'קוק.
איפה? Avenue Prince Moulay Rachid, מרקש

בריכה פנימית במלון לה ממוניה במרקש


הכניסה למלון לה ממוניה, ארמון שופע קסם של פעם

שאטו מרמונט, לוס אנג'לס
שאטו מרמונט (Chateau Marmont), שנפתח במערב הוליווד ב-1929 ועוצב בהשראת טירת אמבואז שבעמק הלואר, הפך מיד עם פתיחתו לסיפור הצלחה ואירח את כל הכוכבים ההוליוודיים הגדולים, כמו מרלין מונרו וג'ודי גרלנד, שנהגה לנגן בפסנתר שבלובי. תהילתו של המלון נמשכה גם עשורים רבים אחר כך. אולי זה המראה של הטירה הגותית המסתורית, אולי זו הדיסקרטיות שעליה שמור צוות העובדים, אולי זה הבידוד המצוין בחדרים (זהו המבנה הראשון בלוס אנג'לס שאמור להיות מוגן בעת רעידת אדמה) – כך או כך, כוכבים רבים הרגישו פה בבית, הרשו לעצמם לעשות כרצונם ולא מעט שערוריות נקשרו בשמו של המלון. אולפני הקולנוע שכרו פה חדרים לכוכביהם שם יוכלו להתפרע ולחגוג. השמועה אומרת שהארי כהן, מייסד האולפנים סרטי קולומביה, אמר לשניים מהכוכבים העולים שלו, וויליאם הולדן וגלן פורד: "אם אתם חייבים להסתבך בצרות, תעשו את זה בשאטו מרמונט".


מלון שאטו מרמונט. עוצב בהשראת טירת אמבואז בעמק הלואר

המיליארדר, הטייס והמפיק הווארד יוז (שעל דמותו מבוסס הסרט "הטייס" של מרטין סקורסזה) נהג להסתתר כאן במהלך ההתקפים של מחלת הנפש ממנה סבל, חברי להקת לד זפלין דהרו על האופנועים שלהם בלובי בשנות ה-60, ג'יימס דין הגיע לאודישן של "מרד הנעורים" בקפיצה מחלון החדר שלו, ב-1982 ג'ון בלושי נמצא מת בשאטו מרמונט כתוצאה ממנת יתר ואילו לינדזי לוהן ערכה פה כמה מסצנות ההשתכרות המפורסמות שלה. אם אתם רוצים לגעת באבק כוכבים בחופשה הבאה שלכם – זה המקום. 
איפה? 8221 Sunset Blvd, לוס אנג'לס

ולדורף אסטוריה, ניו יורק
המלון הזה, שמתנשא לגובה 191 מטר בשדרות פארק, היה פעם הבניין הגבוה בעיר, ועד היום הוא אייקון ניו יורקי עם מקום מכובד בדפי ההיסטוריה. זהו המלון הניו יורקי המועדף על נשיאי ארצות הברית (הובר, למשל, התגורר במלון למעלה מ-30 שנה לאחר פרישתו), ראשי מדינות, מלכים ומלכות. מתחת למלון יש אפילו רציף רכבת פרטי (שאינו פעיל עוד) ששימש אורחים חשובים במיוחד כמו רוזוולט. גם פרנק סינטרה, אליזבט טיילור, קול פורטר ואחרים נמנו על אורחיו הקבועים של המלון. בשונה משאטו מרמונט, כאן לא מתקיימות מסיבות פרועות ורוויות אלכוהול אלא נשפים, ארוחות גאלה נוצצצות בהשתתפות פוליטיקאים ומנהיגים וגם דיונים חשובים ופגישות חשאיות. ב-1949, למשל, התקיימה במלון וועידה של אנשי תעשיית הקולנוע שהסתיימה ב"הצהרת ולדורף", לפיה בעלי השקפות קומוניסטיות לא יוכלו לקחת חלק בתעשיית הקולנוע של הוליווד. ב-1954 הגיע למלון יגאל ידין שקיים במרתף משא ומתן חשאי על רכישת המגילות הגנוזות. ב-2002 נערכה במלון, באופן חד פעמי, ועידת הפורום הכלכלי הבינלאומי, שנערכת לרוב בדאבוס, כמחווה לעיר לאחר אסון התאומים.


סוויטה במלון וולדורף אסטוריה | צילום: Waldorf Astoria ©


המלון, כצפוי, כיכב בהרבה סרטים וסדרות טלוויזיה, דוגמת סוף שבוע בוולדורף, ניחוח אישה, בואו נדבר על זה, מר וגברת סמית, חוק וסדר וסקס והעיר הגדולה. המלון גם תרם לעולם המלונאות את שירות החדרים 24 שעות ביממה, ויש לו גם תרומה קולינרית – במטבח המלון הומצא סלט וולדורף – אותו סלט שכולל תפוחים, סלרי אגוזים ומיונז אשר כיכב בכל אולם אירועים בארץ בשנות ה-80.
איפה? 301 Park Ave, מנהטן
 


אולם הנשפים המפואר של מלון וולדורף אסטוריה, שאירח אינספור אירועים נוצצים | צילום: 
Waldorf Astoria ©

ראפלס, סינגפור
מלון ראפלס (Raffles), שנפתח בשנת 1887 החל את דרכו כמלון קולוניאלי בן עשרה חדרים, אשר במהלך השנים גדל והתפתח עד שהפך למלון פאר בן 103 חדרים, אשר נראה כעוגת חתונה רבת קומות, עם אולם נשפים מפואר, שדרת חנויות מפוארת עם ארבעים חנויות יוקרה, גנים יפים, 14 ברים ומסעדות עטורות שבחים וספא.


מלון ראפלס בסינגפור. הוכרז כמונומנט לאומי על ידי הממשלה

המלון ההיסטורי הפך לאחד מסמליה של העיר, ולאחד מהמלונות המפורסמים ביותר באסיה, והוא אף הוכרז כמונומנט לאומי על ידי ממשלת סינגפור. רודריאד קיפלינג (שכתב את "ספר הג'ונגל" באחת מהסוויטות של המלון), ארנסט המינגווי, אלפרד היצ'קוק, מייקל ג'קסון, הנסיך וויליאם ואשתו קייט מידלטון, ג'ורג' בוש ומפורסמים רבים אחרים התארחו בין כתליו. גם אם אין באפשרותכם להתארח במלון, אם אתם מבקרים בסינגפור כדאי מאוד לבקר בו, ולו בשביל לשתות בבר המלון את קוקטייל "סינגפור סלינג" שהומצא פה ב-1915.
איפה? Beach Rd 1, סינגפור


בריכה במלון סופיטל לג'נד האנוי, אחד המלונות היוקרתיים במזרח אסיה

סופיטל לג'נד האנוי, וייטנאם
המלון ההיסטורי, הבנוי בסגנון צרפתי-קולוניאלי, נפתח ב-1901, והפך במהרה לאחד מהמלונות היוקרתיים במזרח אסיה. העיצוב, הפאר, השירות והאוכל משכו למלון ראשי מדינות, שגרירים וגם דמויות מפורסמות מעולם הבידור. פרנסואה מיטראן, ז'אק שיראק, ג'ורג' בוש, צ'רלי צ'פלין ורבים אחרים התארחו פה. הזמרת ג'ואן באאז שהתה במלון במהלך ההפצצות בחג המולד של 1972, ואף שימשה השראה לברמן של המלון שהמציא משקה בהשראתה, ואילו הסופר גרהם גרין כתב במלון את ספרו האמריקאי השקט". חלק מהסוויטות המפוארות של המלון, המעוצבות בסגנון נאו-קלאסי, קרויות על שם האורחים המפורסמים של המלון.
איפה? 15 Ngô Quyền, Hoàn Kiếm, האנוי

בתמונה הפותחת: בריכה במלון לה ממוניה במרקש
 
צילומים:  Waldorf Astoria, שאטרסטוק, martinvarsavsky, CC-BY 2.0, ByMoonik, CC BY-SA 3.0, פליקר:  WelshdanTony HisgettJosh Friedman

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.