תפריט עמוד

מלונות ידידותיים לסביבה – הכי קרוב לטבע

קשה לחשוב על חוויה נעימה יותר מאשר להתארח במלון מקסים בחיק הטבע, שלא רק משתלב בסביבתו אלא גם דואג לשמר אותה ואת התרבות המקומית. הנה כמה מלונות מצוינים ברחבי העולם, שבהם הדאגה לסביבה הולכת יד ביד עם עיצוב מוקפד וים של פינוקים

בשנים האחרונות הטרנד של מלונות אקולוגיים צובר תאוצה בכל העולם. אבל לא מספיק להנהיג מדיניות של חיסכון במגבות בשביל להיחשב כמלון אקולוגי. מלונות ירוקים באמת פועלים לרוב על פי עקרונות ירוקים כמו חיסכון באנרגיה ושימוש באנרגיה חלופית, חיסכון במים ושימוש במים ממוחזרים, שימוש בשיטות בנייה ירוקות ובנייה מחומרים טבעיים, גידול התצרוכת של המלון בגינה אורגנית ופעמים רבות גם תרומה לקהילה הסמוכה, כחלק ממגמה רחבה יותר של תיירות אחראית. מלונות ירוקים אפשר למצוא גם בערים הגדולות, אבל הפעם בחרנו כמה מלונות שנהנים ממיקום חלומי בלב הטבע, ומציעים, בנוסף לאג'נדה ירוקה, גם עיצוב מדהים והמון פינוקים. 

Finca Rosa Blanca Inn, אלחואלה, קוסטה ריקה
גם במדינה שחרטה את התיירות הירוקה על דגלה, זה לא עניין של מה בכך לזכות בחמישה עלים ירוקים – הדירוג הגבוה ביותר שניתן למקומות שמקפידים על תיירות בת קיימא. מלון Finca Rosa Blanca Inn, ששוכן בלבו של מטע קפה בעמק ירוק במרכז קוסטה ריקה, במרחק נסיעה קצרה משדה התעופה של סן חוזה, הרוויח את התואר הזה לגמרי בצדק.


חדר במלון הבוטיק Finca Rosa Blanca Inn

במלון ניכרת הקפדה על עקרונות ירוקים, מפנלים של אנרגיה סולארית, דרך מצעים שעשויים מסיבי במבוק ועד לייצור קומפוסט מהפסולת האורגנית. ואם לא די בכך, כל העובדים במלון הם בני הכפרים שמסביב ובמלון מקפידים לתרום לבתי הספר ולקהילה המקומית. במלון יש גם חוות קפה, ואת העיסה שנשארת מתהליך ייצור הקפה הופכים לדשן. מעבר לכל אלה, מדובר במלון בוטיק שבו 13 חדרים מעוצבים עם ג'קוזי, מיני בר וחלונות שמשקיפים לנופים הירוקים של העמק, לצד הרבה אלמנטים מן הטבע. במתחם המלון יש גנים טרופיים עם 300 עצי פרי, בריכה יפהפייה עם מי מעיין נקיים מכימיקלים, ספא ומסעדת גורמה שאת הירקות ועשבי התבלין שמגישים בה מגדלים בחממה האורגנית של המלון.

להשוואת מחירים ולהזמנה במלון זה >>


ג'קוזי בלב גן פורח ב-Finca Rosa Blanca. להתחבר לטבע בדרך הנעימה ביותר

Six Senses Samui, קו סמוי, תאילנד
על רצועת חוף יפהפייה בקצה הצפוני של קו סמוי נמצאת פיסה קטנה של גן עדן תאילנדי. 66 וילות רחבות ידיים מתחבאות בסבך של צמחייה טרופית ומציעות את כל הפינוקים האפשריים – מנופים מרהיבים של מפרץ תאילנד שנשקפים מחלונות ענקיים, דרך בריכות פרטיות במרבית הווילות ועד לשירות של באטלר אישי שדואג לכל צרכי האורחים. בנוסף, נהנים האורחים מבריכה אינסופית, שכמו מתמזגת באוקיינוס ההודי, ספא מפנק ומסעדה עטורת שבחים.


בריכה מול האוקיינוס ההודי במלון Six Senses Samui

החשיבה על כל פרט ניכרת לא רק באבזור הווילות ובעיצובן, אלא גם בדאגה לסביבה: במלון משתמשים בשמן ממוחזר מהמטבח כדי לייצר ביו-דיזל, משקים את גינת הירק במים ממוחזרים ומסוננים, מפעילים מרכז מיחזור לפסולת כמו אלומיניום, זכוכית ופלסטיק, מגדלים ירקות אורגניים ומנקים את החוף והאזור הסמוך למלון. בנוסף, מקפידים כאן לתמוך בקהילה המקומית ובבית הספר היסודי הסמוך.


חדר מוקף בנוף ירוק מכל עבר במלון בקו סמוי

להשוואת מחירים במלון Six Senses Samui לחצו כאן >>

Hotel Terra Jackson Hole, וויומינג, ארצות הברית
המלון הזה, ששוכן ממש בכניסה לפארק הלאומי גרנד טיטון ומציע נופים הרריים נפלאים מכל עבר, הוא ירוק מהמסד ועד הטפחות – מהשטיחים האורגניים שעל הרצפה ועד לרעפים הממוחזרים שבגג המלון, כולל כל מה שנמצא באמצע (הרבה במבוק, שיש, גרניט ואבן). וזה לא נגמר כאן: במלון משתמשים באנרגיה ירוקה וחסכונית, חוסכים במים ומשתמשים בחומרי הניקוי נקיים מכימיקלים. כל זה לא בא על חשבון הפינוק – בכל החדרים יש חלונות ענק שמכניסים את הנוף לחדר, טלוויזיה עם מסך שטוח ומקלחת עם ראש גשם, ובחלקם יש גם אח, מרפסת לנוף ומטבחון.


נופי בראשית ופינוקים מודרניים במלון ירוק

Hotelito Desconocido, פוארטו ולרטה, מקסיקו
כיאה למלון ששוכן בליבה של שמורת טבע עם 150 מינים של ציפורים, הטבע והשמירה עליו מהווים חלק בלתי נפרד מהאירוח במלון. זה המקום להשאיר הרחק מאחור את לחצי החיים המודרניים – אין טלפונים, טלוויזיות ומכשירים אלקטרוניים, מאווררי התקרה מופעלים באנרגיה סולארית, וכשרוצים שארוחת הבוקר תגיע לבקתה כל שצריך הוא להניף דגל אדום. האורחים מתארחים בבונגלוס שנמצאים ממש מעל המים ובנויים מחומרים טבעיים, עם סככות קש וקירות-מחיצות שניתן לגלול למעלה ולהכניס את הטבע לתוך החדר.


בונגלו ב-Hotelito Desconocido. להשאיר את לחצי החיים מאחור

אל תתנו לפשטות להטעות אתכם – בבונגלוס, שכל אחד מהן מעוצב בסגנון שונה, יש פינוקים כמו אמבט פרי סטנדינג, בריכת טבילה, מקלחת תחת כיפת השמיים או מיטה עגולה שניצבת על במה ומכוסה בכילה רומנטית. כשהאורחים לא נמצאים בבונגלוס הם רוכבים על אופניים, מתרגלים יוגה, שטים בקיאק, מטיילים בטבע, צופים בציפורים או מבלים בספא היפהפה של המלון. בגינה האורגנית של המלון מגדלים את הירקות, הפירות והתבלינים שבהם משתמשים בשתי המסעדות המצוינות של המלון, שבהן אוכלים את הארוחה לאור נרות, לא רק בגלל הרומנטיקה אלא גם בגלל שאין חשמל.

להשוואת מחירים במלון Hotelito Desconocido לחצו כאן >>

Heritance Kandalama Hotel, סרי לנקה
המלון, שנחשב למלון הירוק ביותר בסרי לנקה, הוא גם אחד המלונות היוקרתיים ביותר במדינה. המלון, שמשקיף על מצודת סיגיריה, שוכן בלב הג'ונגל, והטבע נוכח בכל פינה. המבנה של המלון מכוסה כולו בצמחייה, מה שמאפשר לו להשתלב היטב בסביבה ומאפשר לבעלי החיים של הג'ונגל להמשיך להסתובב במקום ללא הפרעה, כך שאל תתפלאו אם תראו קופים מטפסים על עמודי המרפסת או ציפורים מקננות במסדרונות. במלון מקפידים על חיסכון באנרגיה, משתמשים במי גשם ובמים ממוחזרים להשקיה,מקפידים לשמור על יער הגשם שמסביב, מעסיקים עובדים מהקהילה המקומית, עוזרים בשימור אמנויות מסורתיות וגם מסייעים בפרויקטים שונים לבתי הספר המקומיים.


מלון Heritance Kandalama בלב הג'ונגל של סרי לנקה

האורחים נהנים גם הם מתנאים ידידותיים במיוחד: החדרים מפנקים ומעוצבים, עם נוף לאגם ולסלע דמבולה, ולרשות האורחים עומדות שלוש בריכות יפהפיות, ספא, שתי מסעדות מצוינות ומגרש משחקים לילדים. את הזמן הפנוי יכולים האורחים לבלות בהליכה וצפייה בציפורים במתחם המלון, רכיבה על אופניים טיסה בכדור פורח והצטרפות לסיורים בסביבה.

להשוואת מחירים במלון Heritance Kandalama לחצו כאן >>

Lefay Resort And Spa Lago di Garda, אגם גארדה
המלון הזה, ששוכן במיקום חלומי בגרגנו, אחד הכפרים הציוריים ביותר על גדת אגם גארדה, בלב פארק טבע עם גבעות שמכוסות בכרמי זיתים, הוא המלון האקולוגי הראשון באזור. החשיבה האקולוגית ניכרת בכל פרט: בבנייה שנעשה בה שימוש בחומרים טבעיים מהאזור, בשימוש במקורות אנרגיה מתחדשת כמו פנלים סולריים ומיקרו טורבינות לייצור חשמל וחימום, באיסוף מי גשם להשקיה, בשימוש בחומרים ממוחזרים (כל התפריטים, למשל, מודפסים על נייר ממוחזר), במצעים ובמגבות שעשויים מכותנה טבעית ואפילו בתמונות שבחדרים, שצוירו בצבעי שמן נטולי כימיקלים. החדרים כולם מעוצבים בטוב טעם ומצוידים במרפסת שמשקיפה על אגם גארדה.


מלון Lefay Resort And Spa משקיף על אגם גארדה

הספא של המלון הוא אטרקציה בפני עצמה, עם בריכות חיצוניות ומקורות, בריכת זרמים, אגם מי מלח, חמישה סוגים שונים של סאונות, מפלי מים, מערת קרח ועוד. לרשות האורחים יש גם כמה מסעדות מצוינות וכן מועדון ילדים.

להשוואת מחירים במלון Lefay Resort And Spa לחצו כאן >>

Daintree Eco Lodge & Spa, דיינטרי, קווינסלנד, אוסטרליה
זהו אחד הלודג'ים האקולוגיים המפנקים ביותר בעולם, עם 15 בתים שנחבאים גבוה בין צמרות העצים בתוך אחד מיערות הגשם העתיקים ביותר בעולם. קשה לחשוב על מקום שמציע חיבור גדול מזה לטבע: יער עבות, פלגי מים, מפלים – כולם נמצאים במרק פסיעות אחדות מן החדר. למרות הקרבה לטבע לא חסכו כאן בפינוקים, כמו מיטות אפריון וג'קוזי במרפסת. חלק מטיפולי הספא ניתנים גם הם בלב הטבע וכוללים שימוש במים ובתמציות שמנים ותמרוקים שנרקחו מצמחים שגדלים באזור.


טיפול ספא בלב יער הגשם ב-Daintree Eco Lodge & Spa

החיבור לסביבה ניכר לא רק בטבע אלא גם בחיבור לתרבות המקומית – ניתן להצטרף לסיורים שמדריכים אבוריג'ינים בני המקום ביער הגשם. הסיורים כוללים הסברים על ההיסטוריה והתרבות האבוריגי'נית לצד הסברים על מסורות מקומיות ועל צמחי מרפא שגדלים ביער. בנוסף ניתן להצטרף לסדנאות של אמנות אבוריגי'נית. מסעדת המלון שוכנת על גדת בריכת חבצלות מים ומציעה מאכלים שמבוססים על רכיבים מקומיים כמו פירות, ירקות ופירות ים, בהשפעה אבוריג'ינית.

להשוואת מחירים ולהזמנה במלון זה >>


אורחי הלודג' יכולים להצטרף לסיורים ביער בהדרכת אבוריג'ינים ילידי המקום

להשוואת מחירי מלונות בכל העולם >>

לקריאה נוספת:

מלונות בוטיק מומלצים 
מלונות בוטיק מומלצים
מלונות בוטיק ייחודיים, עם עיצוב יוצא דופן ומיקום מעולה, הם חלק לא מבוטל מההנאה בטיול בחו"ל. אבל איך תדעו איזה מלון ראוי באמת לתואר בוטיק? לשם כך ליקטנו עבורכם המלצות לכמה מלונות בוטיק מצוינים ברחבי העולם

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.