תפריט עמוד

מלונות ולינה בסקוטלנד

בין אם בחרתם בבד אנד ברקפסט משפחתי, בבית אחוזה עתיק שהוסב למלון או באכסניה לצעירים, רבים הסיכויים שתקומו מול נוף מקסים של הרים ואגמים. ועוד לא הזכרנו את ארוחת הבוקר הסקוטית הדשנה

אם אתם מטיילים בסקוטלנד בקיץ – עונת התיירות נמשכת ממאי עד ספטמבר, כשהשיא הוא ביולי ואוגוסט – כדאי מאוד להזמין מקומות לינה מראש.
במהלך הטיול תוכלו להיעזר בלשכות התיירות המקומיות, מוסד יקר מפז הנמצא כמעט בכל עיירה ואתר ומסומן באות i. שם יעזרו לכם למצוא ולהזמין חדר באזור (לעתים תמורת עמלה). עוד שירות נחמד שאתם עשויים לקבל שם הוא הזמנת חדר בעיר הבאה שאליה מועדות פניכם.
לחובבי הלינה הכפרית מומלץ מאוד הספר "Stay on a farm" שמוציא ה-Farm Holiday Bureau, ובו רשימה מפורטת להפליא של מקומות אירוח כפריים בעלי זיקה חקלאית.

אתם יכולים כמובן ללון במלון או בבית הארחה, אבל הנה כמה אפשרויות לינה מעט שונות, שמאפיינות את סקוטלנד:

טירות
ברחבי סקוטלנד פזורות טירות עתיקות שהפכו למלונות פאר – פינוק עם טעם של אצולה למי שיכול להרשות לעצמו. האורחים בטירות הללו לוקחים את העניין במלוא הרצינות, ורבים מגיעים לארוחת הערב במיטב המחלצות. אז גם אם אתם מטיילים בסקוטלנד ברגל, כדאי לארוז בתרמיל גם שמלה, ז'קט ונעליים נאות…

לילה מלכותי
מי שרוצה להרגיש כמו מלך ליום אחד, ויש לו את סכום הכסף הדרוש לממש את החלום, כדאי לו ללון ב-Inverlochy Castle שבהיילנדס. "מעולם לא ראיתי מקום יותר מקסים או רומנטי", אמרה המלכה ויקטוריה שבילתה כאן ב-1873. ומי אנו שנתווכח איתה?
הטירה מהמאה ה-19 שוכנת למרגלות ההר הגבוה בסקוטלנד, בן נביס, ובסמוך לחופי אגם לוכי (Loch Lochy). כשתקומו בבוקר תוכלו להשקיף מן החלון על נופי האגם, ההר ויערות ירוקי עד. פנים הטירה גם הוא לא מאכזב. 17 חדרי השינה שבמקום מעוצבים בטעם טוב, עם ריהוט עתיק, שנדליירים שמשתלשלים מהתקרה ואח מבוערת ללילות הקרים (ויש לא מעט אלה בסקוטלנד). לא כדאי להחמיץ ארוחה במסעדת הטירה, שזכתה בכוכב מישלן.

Inverlochy Castle
כתובת: Torlundy, Fort William
טלפון: 44-1422-323200
מחיר: החל מ-440 ליש"ט לחדר זוגי בעונה.
אתר אינטרנט

חדר שינה בטירת אינברלוכי. ריהוט עתיק, שנדליירים ואח מבוערת ללילות הקרים

בד אנד ברקפסט
מוסד בריטי אופייני ואהוב, ולא יקר יחסית. לרוב אלו בתים פרטיים שכמה מחדריהם הוסבו לאירוח והם מאפשרים היכרות קרובה עם בעלי הבית והאורחים האחרים. האווירה במקום הללו ידידותית והמארחים ישמחו לצייד אתכם במידע על האזור. חשוב לדעת שני דברים נוספים: המחיר כולל ארוחת בוקר משביעה ביותר, אבל בהחלט לא בריאותית (סביר להניח שתקבלו ביצים מטוגנות בתועפות של שמן ולצדן נקניקיות ושעועית) ולא תמיד יש שירותים בחדר. בד אנד ברקפסט (B & B) פזורים בשפע בכל רחבי סקוטלנד ופרטים עליהם תוכלו למצוא באתרי האינטרנט ובספר המוזכר לעיל, כמו גם בכל לשכת תיירות מקומית.

נעים וטעים
Ewich House הוא בד אנד ברקפסט שממוקם בבית מ-1811, בקרבת לוך לומונד. יש בו כל מה שמבקשים מבד אנד ברקפסט: סביבה כפרית ושלווה, קרבה למסלולי טיול ואטרקציות, מארחים ידידותיים ולא פחות חשוב – אוכל טעים. במקום חמישה חדרים ששופצו לאחרונה, לכולם אמבטיה ושירותים צמודים. החדרים נעימים ונירת בהם מחשבה על הפרטים הקטנים: בכולם יש טלווויזיה, רדיו, ערכת תה וקפה, מייבש שיער ותמרוקים איכותיים בחדר הרחצה. ארוחת הבוקר עשירה במיוחד וכוללת, לצד ארוחת הבוקר הסקוטית המסורתית, גם חלופה צמחונית. ניתן לקבל במקום גם ארוחת ערב משובחת וכן ארוחות צהריים ארוזות לטיול.

Ewich House
כתובת: Strathfillan, Crianlarich, Perthshire
טלפון: 44-18-38-300300
מחיר: החל מ-36 ליש"ט לאדם, כולל ארוחת בוקר מלאה
אתר אינטרנט

לינה "בשירות עצמי"
לשהייה של יותר משבוע במקום אחד, תוכלו לשכור יחידת דיור בשירות עצמי (self-catering) – החל מדירות מלאות שיק בערים ועד בקתות נידחות, צימרים כפריים ובתי חווה מרווחים, הכוללים מטבח וכל הציוד הדרוש לאירוח עצמי. פרטים והזמנות באתר האינטרנט העוסק בהשכרת יחידות דיור. כמו כן תוכלו למצוא מקומות רבים באתר אינרטרט של לשכת התיירות הסקוטית.

Ewich House. סביבה כפרית ושלווה וארוחת בוקר עשירה במיוחד

אכסניות
איגוד אכסניות הנוער של סקוטלנד מציע דרך מצוינת לישון בזול ולהתוודע לתרמילאים מכל העולם. מומלץ להזמין מקום מראש, במיוחד בקיץ. שימו לב – רבות מהאכסניות החברות בארגון סגורות בחורף. פרטים והזמנות באתר האינטרנט של איגוד אכסניות הנוער. אכסניות רבות אחרות משתייכות לאיגוד העצמאי הנקרא Independent Backpackers Hostels of Scotland. פרטים נוספים והזמנת דרך אתר האינטרנט של האיגוד.

מיקום, מיקום, מיקום
Castle Rock Hostel ממוקם במיקום הכי טוב באדינבורו – ממש למרגלות הביצורים של מצודת אדינבורו, עם נוף פנורמי מרהיב על העיר, כזה שגם המלונות היוקרתיים ביותר היו שמחים להציע. הרויאל מייל ומקומות הבילוי של אדינבורו נמצאים במרחק הליכה קצרצר. מלבד מיקום, יש לאכסנייה הזו עוד הרבה מה להציע, ולא במקרה היא זכתה בשנה השניה ברציפות בתואר האכסנייה הטובה ביותר בסקוטלנד. האווירה במקום נעימה מאוד, הצוות ידידותי, ומתקני המקום מאפשרים לנוח ולפגוש חברים חדשים אחרי יום של טיולים: בלאונג', ליד שולחן הביליארד, בפטיו, או בפינת המוזיקה שבה פטיו ותקליטים ישנים. המקום מארגן מגוון פעילויות לאורחים, כמו תחרויות ביליארד, סיורי בעיר והקרנות סרטים. האורחים נהנים ממטבח משותף, כספות ולוקרים אישיים ושירותי כביסה. זהו אחד המקומות המוצלחים ביותר להגיע אליהם בתור תרמילאי.

Castle Rock Hostel
כתובת: 15 Johnston Terrace, Edinburgh
טלפון: 44-131-2259666
מחיר: 12 ליש"ט לאדם ללילה בחדר של 18-13, 13 ליש"ט לאדם ללילה בחדר של 12-6, 15 ליש"ט לאדם ללילה בחדר לארבעה.
אתר אינטרנט

Castle Rock Hostel. להכיר חברים חדשים אחרי יום של טיולים

קמפינג
יש מאות אתרי קמפינג בסקוטלנד (רובם סגורים בחורף). בלשכות התיירות אפשר לקנות את המדריך "Scotland: Camping and Caravan Parks", שבו רשומים רבים מהם. אפשר להתרשם מהמיקום והשירותים שמציעים אתרי הקמפינג השונים ברחבי סקוטלנד, וכן להזמין מקומות דרך כמה אתרי אינטרנט, כמו האתר הזה, שמתמקד בקרוונים, או אתר אינטרנט שמפרט מקומות קמפינג המיועדים גם לאוהלים וגם לקרוונים. בקיץ אתרי הקמפינג מתמלאים במהירות וכדי להימנע מאכזבות כדאי להזמין מקום מראש.

אתר הקמפינג Laxdale באיים ההיברידיים החיצוניים שבמערב סקוטלנד | צילום:
Marcus_jb1973 / flickr

מידע לנכים
באתר האינטרנט של לשכת התיירות של סקוטלנד ובספר "Stay on a farm" המוזכרים לעיל תמצאו מידע מפורט על ההתאמה של כל אתר לינה למשתמשים בכסאות גלגלים (ולעתים גם על השירותים הניתנים ללקויי ראייה ושמיעה). בנוסף, לעזר רב יהיה מנוע החיפוש של הארגון הבריטי RADAR (The Royal Association of disability and Rehabilitation).

כנסיית רוסלין, סקוטלנד

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.