מיקי מאוס בסכנה

השחקנים המחופשים בפארקי השעשועים של דיסני נוטים להיפצע, בין היתר בשל התחפושות הכבדות. בדיסני פנו לנאס"א כדי שיפתחו תחפושות ידידותיות

מסוכן לעבוד במקום השמח בעולם: למעלה משליש מתוך 1,900 השחקנים המחופשים למיקי מאוס, דונלד דאק ודמויות מצוירות נוספות בפארקי השעשועים של דיסני ברחבי העולם, נפצעו במהלך עבודתם. כך עולה ממחקר שערך מנהל הבריאות והבטיחות האמריקאי. ילדים שבועטים בעובדים ותחפושות כבדות מדי, שעשויות לגרום לשברים, הם רק חלק מהסיבות לפציעתם של העובדים, מדווח אתר הגארדיאן.

השחקנים המחופשים מדווחים על שלל פציעות ופגיעות, בהן כאבים, חבלות ושברים שנגרמים על ידי אורחים נלהבים שקופצים עליהם או מכים אותם, פריחה בעור הנגרמת מחשיפה ממושכת לתחפושות הפרוותיות ובעיות שרירים. המקרה החמור ביותר שתואר במחקר הוא מותו של חבייר קרוז (38), שנמחץ על ידי קרון בתהלוכה בדיסני וורלד אורלנדו, בעודו מחופש לפלוטו. בעקבות המקרה דיסני נקנסו ב-6,300 דולר.

העובדים שרואיינו למחקר דיווחו על 783 פציעות בשנה, מתוכן 282 פציעות קשורות בתחפושות הכבדות. בעקבות כך פנו  בדיסני למהנדסים בנאס"א, סוכנות החלל האמריקאית, על מנת שיסייעו להם בתכנון תחפושות "ידידותיות למשתמש" –קלות יותר, נוחות יותר, שמציעות גמישות רבה יותר ומרחב ראייה גדול יותר למי שנמצא בתוכן.

לחברת וולט דיסני יש פארקי שעשועים בפלורידה, קליפורניה, צרפת, הונג קונג ויפן. בנוסף מחזיקה החברה קו ספנות. וולט דיסני וורלד הוא המעסיק הגדול ביותר בארצות הברית – עם עובדים בלמעלה מ-3,300 מקצועות שונים. השחקנים המחופשים לדמויות מסרטי דיסני מרוויחים שכר הנע בין 8 דולר ל-13.5 דולר לשעה.
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.