תפריט עמוד
ליקטה וערכה: תמר ביאליק

איורוודה
בסנסקריט – מדע החיים. האיורוודה נחשבת לשיטה ההוליסטית העתיקה ביותר בעולם ומקורה בהודו. האבחון האיורוודי נעשה על פי הדופק, ולצורך הטיפול נעזרים בשמנים, צמחי מרפא, מינרלים, שינוי תזונה, מדיטציה, עיסוי ועוד.
בעולם הספא הכוונה בדרך כלל רק לקצה הקרחון של תפיסת עולם זו: אביאנגה, למשל, הוא עיסוי איורוודי עדין, שנועד לשחרר מתחים ולהרגיע, הנעשה בעזרת שמנים חמימים ובתנועות מעגליות, בשתיים או בארבע ידיים.

אַנְמָה
אמנות ריפוי סינית בת מעל ל־5,000 שנה, הנעזרת בלחיצות ובמשיכות. האנמה עובדת על הרובד השרירי, כאשר המטפל לוחץ על שרירי המטופל; על הרובד האנרגטי, כשהטיפול נעשה באמצעות עבודה על מרידיאנים (תעלות האנרגיה שבגוף); ועל הרובד הרגשי המתרכז באזור הבטן.

אקופונקטורה
האקופונקטורה (בלטינית: אקו – נקודה, פונקטורה – דיקור) היא שיטת טיפול עתיקה שמקורה בסין. במהלך הטיפול מחדירים מחטים דקיקות, ארוכות ועדינות לנקודות מסוימות בגוף, הנמצאות על פני המרידיאנים. הדיקור עצמו כמעט שאינו מכאיב, ועל פי רוב חשים בו רפויים ורגועים. לאור יעילותה בהקלה על בעיות כמו מיגרנה, אסתמה, כאבי פרקים ומצוקות נפשיות, הולכת האקופונקטורה וקונה לה אחיזה גם בעולם המערבי.

ארומתרפיה
שיטת ריפוי עתיקה, העושה שימוש בשמנים אתריים ריחניים (ארומטיים). לכל שמן תכונות וריח משלו, היכולים לעורר או להרגיע, להפיג מתחים או להפחית כאבים. לשימוש בשמנים בטכניקות שונות כאידוי, אמבטיות ומבערים יש השפעה מרגיעה ומטהרת. מקובל לטפל בשמנים אלו גם באמצעות עיסוי.

הילינג
הילינג (ריפוי) היא שיטת טיפול אנרגטית, העושה שימוש במגע עדין ומרפרף על פני גופו של המטופל, או על פני הגוף האסטרלי המקיף אותו. המטפל פותח את הצ'אקרות ואת מרכזי האנרגיה של המטופל, מנקה את ההילה שלו ומעביר לו אנרגיות חיוביות ומחזקות. ההילינג עוזר במקרים של חוסר איזון גופני ונפשי ובמקרים של עכבות, מועקות וחסימות.

כוסות רוח
שיטה עתיקה שהיתה מקובלת ברפואה הקונוונציונלית (אפילו הרמב"ם מזכיר אותה). המטפל מניח כוסות מחוממות מיוחדות על העור, ומניח להן להתקרר. הכוסות יוצרות ואקום, המנפח את הרקמות שמתחת לעור וממריץ את זרימת הדם באזור הטיפול. הכוס כמו שואבת את האנרגיה התקועה החוצה ומזרימה פנימה אנרגיה חדשה. בתום הטיפול נותרים על העור סימני מציצה גדולים, המחלימים כעבור כשבועיים.

לומי־לומי
עיסוי שמקורו בהוואי. המטפל מושח את גופו של המטופל בשמן שקדים ריחני, ובעזרת אמות ידיו מנענע ומעסה את גופו בתנועות רחבות, מעגליות וקצביות, בדרך כלל לצלילי מוזיקה מרקידה ונעימה. הטיפול נוסך ויטאליות, אנרגיה ומרץ מחודש.

מגנותרפיה
המטפל מניח מגנטים בעלי שדה מגנטי קבוע על מקומות שבורים, כאובים ומצולקים בגוף המטופל. הכוח הטמון בשדה המגנטי מזרז הגלדה של צלקות ואיחוי שברים וסדקים, ויכול גם להיטיב עם בעיות מפרקים וכאבים כרוניים.

עוצמת הרכות
השיטה, הנקראת גם הוליסטיק פאלסינג, מתבססת על נענוע עדין בקצב לִבו של עובר, ונועדה לאבחן ולהמיס חסימות ולרפא טראומות ומשברים.

עיסוי אבנים אינדיאני
מקור הטיפול העתיק בשבטי האינדיאנים של צפון אמריקה. המטפל מניח אבני בזלת חמות על נקודות שונות לאורך המרידיאנים תוך שהוא מעסה את הגוף בשמן חמים. חומן של האבנים ממריץ את זרימת הדם, משחרר שרירים, מסיר חסימות ומחדש רקמות.

עיסוי רקמות עמוק
שיטת עיסוי חזקה ואינטנסיבית, שבה עובד המטפל בעקביות ובאִטיות על כל שריר ושריר, תוך כדי מתיחה, תנועה והתמקדות באזורי המתח והכאב בגוף, במטרה לשחרר את אזור רקמת החיבור (הסובבת כל תא בגוף) במוקדי המתח.

עיסוי שוודי
מכונה גם עיסוי קלאסי. המטפל נוסך שמן על המטופל, השרוע בנוחות על מיטת טיפולים, ולש את גופו בתנועות עמוקות, הדוחפות את הדם לכיוון הלב, מרגיעות את השרירים, מפיגות מתחים, ממריצות את מחזור הדם ומסלקות רעלים.

עיסוי תאילנדי
עיסוי אנרגטי מאוד, קצבי, עמוק וחזק. המטופל שוכב על מזרן בבגדים קלים ונוחים, והמטפל משלב לישת שרירים, מתיחות מעולם היוגה ולחיצות על נקודות אקופונקטורה לאורך המרידיאנים, כמו בשיאצו. מטרת הטיפול היא להגמיש את המפרקים, להאריך את השרירים ולהזרים אנרגיה.

קַסָה
טיפול מסורתי, שמקורו בחמאם התורכי המפורסם. במהלך טיפול הפילינג – שנועד לרכך את העור, להמריץ את זרימת הדם, להסיר את התאים המתים ולשחרר את השרירים – מקרצף הבלן את המטופל בכפפת ליפה מיוחדת, היוצרת, בליווי האדים והחום, אפקט של התחדשות.

קרניו־סקארל
קרניו־סקארל (בלטינית: קרניום – גולגולת, סקרום – עצם העצה) היא שיטת טיפול שפיתח בראשית שנות השלושים של המאה שעברה אוסתיופאת בשם סתרלנד. סתרלנד גילה שתנועה עדינה וריתמית של נוזל המוח השדרתי משפיעה על הגוף כולו ומבטאת את מצבו הבריאותי, הגופני והרגשי, של האדם. המטפל בשיטה זו מניח את ידיו על האגן והגולגולת של המטופל, וכך מזהה את טווח התנועה והקצביות של הנוזל, ועוזר בתיקון מגבלותיו.

רייקי
רייקי (ביפנית: ריי – יקום, קי – אנרגיה) היא טכניקה טיבטית בת אלפי שנים, שהתגלתה מחדש בסוף המאה ה־19, על ידי רופא ונזיר יפני בשם מיקאו אוסואי. אמנם כיום יש ברייקי זרמים שונים, אבל הרעיון הכללי המשותף לכולם הוא האמונה בקיומה של אנרגיה אינטליגנטית, הזורמת מעצמה בעולם. תפקיד מטפל הרייקי הוא לסייע לאנרגיה הזו לזרום ללא מכשולים והפרעות. המטפל מניח ידיו מעל המטופל, ובכך עוזר לו להשיג מחדש איזון שאבד לו.

רפלקסולוגיה
אחת משיטות הריפוי הקדומות ביותר המוכרות לאנושות. במהלך הטיפול הרפלקסולוגי מעסים, מניעים, מותחים ולוחצים בנקודות ההשתקפות שבכפות הרגליים והידיים, במטרה להוריד מתח, לשחרר את השרירים, ולהגביר את יכולתו של הגוף לרפא את עצמו.

שיאצו
שיאצוּ (ביפנית: שי – אצבע, אצוּ – לחץ) היא שיטת טיפול יפנית, שמטרתה לשפר את יחסי הגומלין בין האנרגיה של המטופל לאנרגיה של הטבע, להיפטר מחסימות אנרגטיות, ולהביא לאיזון והרמוניה. הטכניקה עושה שימוש בלחיצות קצובות על נקודות האיזון בגוף ועל המרידיאנים, תוך כדי שימוש באצבעות, בכפות הידיים, במפרקים ובברכיים.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.