תפריט עמוד

מחקר חדש: צמחים ישראלים יעילים נגד זיהומים

עלים, שורשים, זרעים ונצרים של צמחים שונים הגדלים בישראל ניחנו ביכולת לטפל במחלות הנגרמות על ידי חיידקים, טפילים ותולעים, כך עולה ממחקר חדש, שנערך במכללת הדסה בירושלים במימון האיחוד האירופי. על פי המחקר, צמחים הגדלים בתנאים קשים, כגון חום רב, רוחות חזקות ויובש, מפתחים מרכיבים כימיים המסייעים להם לשרוד והופכים אותם יעילים במלחמה בזיהומים שונים התוקפים בני אדם.


גדילן מצוי. שמן המופק מזרעיו משמש למטרות רפואיות וקוסמטיות

המחקר נערך במסגרת פרויקט הקרוי Bio Explor, ונטלו בו חלק גם חוקרים ברשות הפלסטינאית, ביוון ובספרד. ממצאי הביניים, שהוצגו לאחרונה בכנס בספרד, מצביעים כי חלקים שונים של צמחים הגדלים באזורנו הם בעלי תכונות אנטי בקטריאליות, כמו למשל עלים ופירות של חרוב מצוי, עלים של ציפורני חתול, שורשי סרפד, זרעי שומר, נצרים של שרביטן מצוי ורבים אחרים. במהלך עבודת המחקר, החוקרים יוצאים לרחבי הארץ ומלקטים דגימות של צמחים הגדלים בשטחים פתוחים ובאזורים עירוניים. הצמחים שלוקטו נלקחים למעבדה, שם ממצים מהם את החומרים הפעילים. הבדיקות השונות חושפות את המיצויים הללו למגוון של טפילים שונים, חיידקים חד תאיים, פטריות ועוד. כמו כן נבדק הפוטנציאל של החומרים הללו לסייע בריפוי מחלות כמו סרטן, איידס וסוכרת, ומעורבותם בעיכוב תהליכי הזדקנות.


חלמית מצויה נמצאת בין הצמחים בעלי סגולות אנטי בקטריאליות

לדברי ישראל סולודוך, מנכ"ל חברת נופר, המפתחת מוצרים המבוססים על צמחי מרפא, לממצאי המחקר יהיה בעתיד יישום רב בפיתוח תכשירים טבעיים לטיפול בבעיות שונות, בהן פטרת וכינים.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.