תפריט עמוד

מחקר חדש: בעלי חיים מתרחקים מקו המשווה

מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה בכתב העת המדעי הנחשב סיינס מצא כי מינים שונים של צמחים ובעלי חיים מתרחקים מקו המשווה אל עבר הקטבים הקרירים בקצב מדהים של 15 מטר בכל יום, או קילומטר וחצי בשנה. הסיבה לנדידה הזאת היא התחממות כדור הארץ.

החוקרים ניתחו נתונים של כאלפיים מיני בעלי חיים – יונקים, זוחלים, חרקים, דגים וציפורים – וכן מיני צמחים שונים. התוצאות הראו כי קיימות מגמות שונות של התרחקות מהאזורים החמים לכיוון אזורים קרים יותר: פרט לנדידה מאזור קו המשווה, עולה כי מינים שונים נעים גם למקומות גבוהים יותר מבתי הגידול המקוריים שלהם, וזאת בקצב של 11 מטר בכל עשר שנים. לדברי החוקרים, התהליך הזה, שמתרחש כבר כמה עשורים, צפוי להימשך לאורך כל המאה הנוכחית. המעבר של בעלי חיים וצמחים מאזורים חמים לאזורים קרירים הוא תופעה מוכרת למדענים, אולם המחקר הנוכחי מראה כי קצב ההתקדמות מהיר בהרבה מכפי שחשבו עד כה.

להתחממות הגלובלית יכולות להיות כמה תוצאות בהקשר הזה. מצד אחד, צמחים ובעלי חיים לא יישרדו את התנאים הקשים יותר בבתי הגידול המקוריים, והם עלולים להיכחד; מצד שני, התזוזה לעבר אזורים גבוהים וקרירים יכולה לעזור לשמר מינים שונים ואף להביא לשגשוגם.

לקריאה נוספת:

ההתחממות הגלובלית - עשר עובדות מטרידות
ההתחממות הגלובלית – עשר עובדות מטרידות
יותר הוריקנים, פחות צפרדעים, אביב שמקדים להגיע וקיץ חם מתמיד – לכל אלה ולצרות נוספות אחראית ההתחממות הגלובלית. סרטון בן שתי דקות מדגים זאת היטב

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.