תפריט עמוד

בנגקוק היא אחת הערים המרתקות ביותר במזרח אסיה, ויש בה המון אטרקציות נפלאות, מארמונות, דרך מקדשים ועד שווקים ססגוניים. לצד אתרי החובה של בנגקוק, כמו ארמון המלך או מקדש וואט פהו, שכולם עמוסים בתיירים, כדאי לצאת קצת מחוץ למסלול המוכר ולהגיע לפינות קצת יותר פחות מתוירות בהן תוכלו לחוות את בנגקוק כמו המקומיים. כמה המלצות:

השוק הצף טאלינג צ'אן
כל מי שמבקר בבנגקוק לא פוסח על ביקור בשוק הצף הפופולרי דמנואן סדואק (Damnoen Saduak). אבל בבנגקוק יש עוד הרבה שווקים צפים, חלקם פחות מתוירים והרבה יותר אותנטיים. אחד מהשווקים האלו הוא שוק טאלינג צ'אן (Taling Chan), שאמנם מתחיל להתגלות על ידי התיירים אבל מרבית האוכלוסייה בו היא עדיין מקומית. השוק שוכן על תעלת Bang Khun Sri במחוז טאלינג צ'אן, קילומטרים ספורים מהעיר, קרוב יותר מדנואן סדואק. השוק פעיל בסופי שבוע, בשעות 17:00-9:00. בשוק יש אווירה כפרית נעימה, והמוכרים, רובם חקלאים מקומיים, עורמים על סירותיהם תוצרת חקלאית טרייה. יש גם מעט דוכנים של עבודות יד.


דוכן פירות בשוק הצף טאלינג צ'אן

העיקר בשוק הזה הוא האוכל – בסירות מכינים ומוכרים שלל מאכלים תאילנדיים, כמו סרטנים בגריל או סלט פאפאיה. אפשר לנהוג כמנהג המקומיים ולשבת באחת מהמסעדות הצפות שבשוק על הרצפה סביב שולחנות ארוכים ונמוכים. ברקע מתנגנת מוזיקה תאלנדית ולפעמים יש הופעות שכוללות מוזיקה וריקודים. אחרי שסיימתם ליהנות מאוכל טוב ולספוג את האווירה, כדאי לצאת לשייט לאורך התעלות ולהתרשם מחיי הכפר. השוק הוא גם מקום מצוין ליהנות בו מעיסוי מפנק לכפות הרגליים במחיר מצחיק.

פארק ראמה התשיעי
פארק ראמה התשיעי (Suan Luang Rama IX) הוא הריאה הירוקה הגדולה בעיר, ומקום מפלט מצוין מבנגקוק ההומה והסואנת. הפארק הוקם ב-1987 לרגל יום הולדתו השישים של המלך פומיפון אדוניאדט, ראמה התשיעי. למרות שמדובר בפארק ירוק ויפה עם הרבה אטרקציות, רק מעט תיירים פוקדים אותו, אולי בשל מיקומו, כ-15 קילומטר ממרכז העיר.


פארק ראמה התשיעי. מקום מפלט ירוק מהמולת העיר

יש בו אגם גדול, גן בוטני והרבה גנים יפים בהשראת מדינות שונות בעולם. בין היתר יש בו גן סיני עם בריכת חבצלות מים וגשרון עץ מעליה, גן אמריקאי ששוכן תוך כיפה עתידנית ומציג נוף מדברי עם קקטוסים, גן איטלקי עם מזרקות מים, גן צרפתי עם פסלים, גן יפני, גן אנגלי ועוד. בגן הבוטני יש מבחר גדול של פרחים וצמחים, כולל תצוגת סחלבים. בפארק ניתן לעסוק במגוון פעילויות: שייט באגם (ניתן לשכור סירות במקום), הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים ועוד. בשעות הבוקר המוקדמות מתקיימים בפארק שיעורי טאי צ'י. הכניסה בתשלום.
כתובת: Sukumvit 103 Road

טיולי אוכל בבנגקוק
אוכל הרחוב הוא אחד מהתענוגות הגדולים של בנגקוק. רחובות בנגקוק גדושים באלפי דוכנים שמציעים למכירה את כל המטעמים של המטבח התאילנדי -מהפאד תאי המפורסם ושאר המנות שמבוססות על אטריות; דרך סלט הפאפאיה המצוין ועד לשלל מאכלים מטוגנים – עוף מטוגן, דג מטוגן או ספרינגרולס – האגרול המקומי. וזה עוד לפני שהזכרנו את דוכני הפירות המפתים. כמה חברות מקומיות מארגנות סיורים מודרכים בעקבות אוכל הרחוב בבנגקוק, ואלה מומלצים לכל מי שאוהב אוכל תאילנדי ורוצה היכרות מעמיקה יותר עם המטבח המקומי, וגם למי שחושש לטעום דברים חדשים ולא מוכרים וזקוק למדריך צמוד שיסביר לו באנגלית מה בדיוק הוא מכניס לפה. המדריכים יודעים לקחת את התיירים לשכונות הכי טעימות בעיר ולמקומות הכי טובים, כאלה שאחרי הביקור בהם לא תצטרכו לחשוש למצב הבטן שלכם. לצד דוכני אוכל רחוב מבקרים גם במסעדות הטובות של העיר. מרבית הסיורים נמשכים כשלוש שעות, כוללים הרבה טעימות (מדובר בתחליף מצוין ומשביע לארוחת הצהריים) ומציעים חוויה קולינרית ותרבותית מיוחדת במינה.


דוכן אוכל רחוב בבנגקוק

אחת החברות שמארגנות סיורים כאלה היא Bangkok Food Tours, שמציעה סיורי אוכל ברובע בנגרק ההיסטורי, סיור אוכל לילי בצ'יינה טאון של בנגקוק, סיור בשווקים הצפים הלא מוכרים של העיר, סיור שמשלב רכיבה על אופניים עם טעימות אוכל ועוד. אתר אינטרנט

המוזיאון הרפואי סיריראג'
המוזיאון הלא שגרתי הזה הוא אחד האתרים הכי ביזאריים שתפגשו בטיולכם בבנגקוק, והוא בהחלט לא מיועד לבעלי לב חלש. המוזיאון הרפואי סיריראג' (Siriraj Medical Museum), ששוכן בבית החולים סיריראג', מורכב למעשה משישה מוזיאונים קטנים שמוקדשים לרפואה ולפתולוגיה. ההזוי מכולם הוא המוזיאון לרפואה משפטית, שהתצוגה שלו כוללת שלדים, גולגולות וחלקי גוף שמשומרים בצנצנות, מרביתם של קורבנות רצח. בין היתר, מוצגת במקום גופתו של הרוצח הסדרתי הראשון בתאילנד. זה אולי לא המקום הכי כייפי בעיר, אבל אם אתם אוהבים סדרות כמו CSI אתם עשויים למצוא את המקום הזה מרתק.
כתובת: 2Prannok Road, Bangkok Noi


מוצגים במוזיאון הרפואי סיריראג'. לא לבעלי לב חלש

פארק המים פנטזיה לגון
כשמבקרים בבנגקוק החמה והמיוזעת עם ילדים (וגם אם לא), כמעט הכרחי לבקר בפארק מים ולהתרענן. בבנגקוק יש כמה פארקי מים גדולים, הפופולרי מכולם הוא פארק המים סיאם המצוין. אלטרנטיבה מוצלחת, הרבה יותר זולה והרבה פחות מתוירת, היא פארק המים פנטזיה לגון (Fantasia Lagoon) ששוכן על הגג של קניון שנקרא בפשטות The Mall. הפארק מחולק לכמה אזורים, עם אטרקציות שמתאימות לגילאים שונים, ויש בו בריכות ענקיות, מגלשות מים מסוגים שונים, ממגלשות לקטנטנים ועד למגלשות גבוהות במיוחד לנועזים, מזרקות מים מרעננות, שייט אבובים רגוע, מפלי מים ושאר שעשועי מים.מרבי המתקנים מתאימים לילדים עד גיל 12, ופחות מתאימים לבני נוער חובבי ריגושים. מחירי הכניסה וגם כל מה שמסביב (ארוחות, חטיפים וכו') מצחיקים ממש, והאוכלוסייה במקום מורכבת בעיקר ממשפחות מקומיות. בצמוד לפארק המים יש פארק שעשועים קטן ומקורה עם תקרה דמוית שמיים מעוננים. הכניסה לפארק בחינם והתשלום הוא לכל מתקן בנפרד, כשההיצע כולל קרוסלות, סירות ושאר מתקנים שמתאימים בעיקר לילדים קטנים.
כתובת: 275 Moo1Petchkasem Rd, Bang Khae Nuea, Bang Khae

מפת בנגקוק:

לחצו להגדלה

צילומים בכתבה: פליקר – genmaichaita, Ta7za, Krisana M, Mark Grapengater

 

שוק בעלי החיים בבנגקוק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.