תפריט עמוד

מחוץ למסלול: בייג'ינג הלא מוכרת

כבר הייתם בחומה הסינית, בעיר האסורה ובמקדש השמיים? לבייג'ינג יש עוד הרבה מה להציע לכם. פארק, מוזיאון, מקדש, רחוב היסטורי ובית ספר לבישול - כמה הצעות לבילוי בבייג'ינג מחוץ למסלול המוכר

בייג'ינג היא עיר כל כך עצומה ומרתקת, שמי שמבקר בה ביקור חטוף ומבקר רק באתרי החובה מפסיד חלק ניכר מן החוויה הייחודית שיש לעיר הזו להציע. אספנו כמה אתרים מרתקים בבייג'ינג, כולם נמצאים מחוץ למסלול המוכר ולכולם כדאי להתאמץ ולהגיע.

אתר היסטורי: מקדש החקלאות
לא רחוק ממקדש השמיים המפורסם נמצא מקדש מרתק שלא זוכה לתשומת הלב הראויה – מקדש החקלאות (Xiannong Tan). המקדש נבנה ב-1420 ושימש בתחילה כמקום פולחן לאלי הגבעות ולאלי הנהרות בתקופת שושלות מינג וצ'ינג. המקדש מוקף חומות, וקווי המתאר שלו דומים לאלה של מקדש השמיים. ב-1998 המקדש הוכרז כאתר לשימור ועבר שיפוץ מקיף. היום חלק מהמבנים משמשים כבית ספר, אבל המבנה המרשים ביותר שנותר, המקדש של האל יופיטר, מאכלס את המוזיאון המצוין לארכיטקטורה עתיקה של בייג'ינג.


מקדש החקלאות | צילום: Peiyu Liu, flickr

קניות: רחוב ליוליצ'אנג
רחוב ליוליצ'אנג (Liulichang) הוא רחוב היסטורי מקסים, עם בתים בסגנון סיני מסורתי ואווירה מיוחדת. מעבר לעובדה שזהו רחוב שנעים להסתובב בו, מדובר במקום מצוין לקנות בו מתנות ומזכרות הביתה. בעבר היו מתכנסים ברחוב מלומדים, משוררים, סופרים ואמנים, ועד היום יש ברחוב ריכוז גבוה במיוחד של חנויות ספרים, חנויות לממכר עתיקות (עם לא מעט זיופים), גלריות ובעיקר חנויות שמתמחות בקליגרפיה. אם אתם מחפשים דיו מסוגים שונים (ובצנצנות ייחודיות), מכחולי קליגרפיה עתיקים, ניירות, הדפסים ועוד, תוכלו למצוא אותם ברחוב ליוליצ'אנג, ובאיכות גבוהה מהמקובל. החנויות ברחוב פתוחות בדרך כלל בשעות 18:00-9:00.


חנות ברחוב ליוליצ'אנג | צילום: thewamphyri, flickr

ריאה ירוקה: פארק הבמבוק השחור
פארק הבמבוק השחור, אשר מכונה, באופן משונה, גם פארק הבמבוק הסגול, הוא אחד משבעת הפארקים הגדולים בבייג'ינג. למרות גודלו ויופיו הרב, רק תיירים מעטים מגיעים אל הפארק ששוכן בצפון-מערב העיר. בקרב המקומיים, לעומת זאת, הפארק מאוד פופולרי, ותמיד אפשר לראות את הסינים עושים בו טאי צ'י, רוקדים ואלס, שרים אופרה או משחקים בקלפים. הפארק חביב גם על משפחות על ילדים קטנים שנהנים לרוץ במרחבים הגדולים והירוקים, וכאלה יש בשפע. הפארק הוא ריאה ירוקה ושלווה, ובו תעלות מים ושלושה אגמים שמחוברים ביניהם בעזרת גשרים. כדאי מאוד לשכור סירה ולשוט באגם. מסביב יש שפע של צמחייה ירוקה ומטעי במבוק, בהם גדלים למעלה מחמישים מינים של במבוק.

כתובת: No.35 Zhongguancun South Main Street


פארק הבמבוק השחור. ריאה ירוקה ושלווה | צילום: Berling Family, flickr

מוזיאון: מוזיאון האמנות פולי
מוזיאון האמנות פולי (Poly Art Museum) הוא מוזיאון מרשים שהוקם ב-1998 במטרה להגן על האמנות והתרבות הסינית ולמנוע מיצירות אמנות סיניות להגיע לידיים של אספנים זרים. חלק ניכר מהעבודות במוזיאון הושב לסין בחזרה מארצות שונות, כשלרבות מהעבודות יש ערך היסטורי ואמנותי גבוה. המוזיאון מחולק לשניים – בחלקו יש תצוגה של גילופי אבן בודהיסטים, שכוללת למעלה מארבעים גילופי אבן מהמאה החמישית עד המאה השמינית, ובחלקו תצוגה של למעלה ממאה עבודות ברונזה בנות יותר מ-3,000 שנה, שמהוות את גולת הכותרת של המוזיאון. בין היתר, מוצגים במוזיאון שלושה ראשי חיות מברונזה שנגנבו מארמון הקיץ הישן והוצאו מחוץ לסין לפני למעלה ממאה שנה.
כתובת: Floor 3, New Poly Plaza, 1 North Chaoyangmen Street


אחת מהיצירות במוזיאון הפולי | צילום: Amy Pony, flickr

אוכל: לימודי בישול
האוכל הוא חלק בלתי נפרד מחווית הביקור בסין ובבייג'ינג בפרט. כדי להכיר קצת יותר לעומק את המטבח הסיני העשיר והמורכב, ואולי גם לקחת את הטעמים המופלאים שלו הביתה, כדאי להשתתף בקורס לבישול סיני. בבייג'ינג יש בתי ספר רבים לבישול, שחלקם מציעים קורסים מיוחדים לתיירים בשפה האנגלית, מקורסים חד יומיים שמתמקדים בנושא מסוים ועד לקורסים ארוכים יותר שנמשכים כמה שבועות. אחד מבתי הספר שזוכים לשבחים רבים הוא Black Sesame Kitchen. במקום מתקיימים קורסים חד יומיים בנושאים שונים, כמו דאמפלינגס ביתיים, בישול סצ'ואני, מנות מהמטבח האימפריאלי המסורתי וגם חטיפים מקומיים. כל השיעורים מורכבים משלושה חלקים: הדגמה, התנסות אישית וליום – ארוחת צהריים.
כתובת: No.3 Heizhima Hutong, Dong Cheng District
אתר אינטרנט


מפת בייג'ינג:


לחצו להגדלה

 

לקריאה נוספת

בייג'ין - אתרי חובה
בייג'ינג – אתרי חובה
העיר האסורה, המוזיאון הלאומי של סין, מקדש קונפוציוס ועוד מבחר אתרים שלא כדאי להחמיץ בביקור בבייג'ינג

סין של פעם: הכפר שאשי במחוז יונאן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.