תפריט עמוד

מזרח אסיה: האתרים הכי שווים

מקדשים וארמונות, יערות ומפלים, טרסות אורז, הרי געש, מפרצים יפהפים, ערים עתיקות ומונומנטים היסטוריים ותרבותיים - אזור מזרח אסיה מציע מגוון מסחרר של אתרים, הנה 15 אתרים שווים במיוחד

מזרח אסיה, המכונה גם "המזרח הרחוק", הוא מהאזורים היפים, המגוונים והמרתקים בעולם ואפשר לטייל בו חודשים ארוכים מבלי לראות את כל שכיות החמדה שלו. מקדשים ופגודות, ארמונות מפוארים, אתרים ארכאולוגיים, מפרצים מרהיבים וחופים יפהפיים, יערות גשם ומפלים, הרי געש וטרסות אורז – כל אלה הם חלק מהפסיפס שמרכיב את מזרח אסיה. מתוך המבחר האינסופי, בחרנו 15 מקומות נפלאים שכדאי לכם לשלב בטיול במזרח אסיה:

הר פוג'י, יפן

הר פוג'י (Fuji), הר הגעש בעל צורת החרוט המושלם ששוכן במרכז האי הונשו, הוא הגבוה ביפן ואחד הסמלים הבולטים של המדינה. פוג'י מתנשא לגובה של 3,776 מטר ופסגתו מכוסה בשלג מרבית חודשי השנה. הוא תופס מקום מיוחד בתרבות היפנית ומככב ביצירות אמנות ובשירים רבים. ההר מקודש ליפנים, והעלייה עליו נחשבת לטקס דתי. אבל לא רק המאמינים היפנים מטפסים עליו, גם כ-200 אלף תיירים בשנה עולים לפסגה, רבים מהם מטפסים בלילה להגיע לראש ההר בזמן לצפות בזריחה, חוויה רוחנית של ממש.

הר פוג'י, אחד מהסמלים של יפן

הר פוג'י, אחד מהסמלים של יפן | צילומים: שאטרסטוק

המקדש המוזהב, קיוטו, יפן

קיוטו היא עיר של מקדשים, אבל אם צריך לבחור מקדש אחד לבקר בו הרי שזהו המקדש המוזהב (Kinkaku-ji). המקדש נבנה ב-1397 כדי לשמש וילה לפרישת השוגון אשיקגה יושימיצו. בהמשך, בנו הסב את המקום למקדש זן. המקדש שוכן במבנה של שלוש קומות – שתי הקומות העליונות מכוסות בזהב. בצמוד למקדש יש גן יפני יפהפה, שבקדמתו נמצא אגם מראה, שבו משתקפים המקדש והעצים שמסביבו.

שתי הקומות העליונות של המקדש המוזהב מצופות בזהב

שתי הקומות העליונות של המקדש המוזהב מצופות בזהב

החומה הסינית, סין

החומה הארוכה ביותר בעולם, שמשתרעת לאורך 8,851 ק"מ, היא אחד הסמלים הבולטים של סין. החומה הוקמה במטרה להגן על האימפריה הסינית מפני פולשים ובנייתה נמשכה למעלה מאלפיים שנה, מהמאה החמישית לפנה"ס ועד המאה ה-16, ויותר ממיליון פועלים לקחו חלק בבנייתה לאורך השנים. היום החומה דווקא לא מרחיקה כובשים, אלא מושכת המוני תיירים שבאים לראות את הפלא ההנדסי הזה, שהוכרז כאחד משבעת פלאי תבל החדשים. החומה לא נשמרה בשלמותה וחלקים ממנה נחרבו כליל, אבל באזור בייג'ין ניתן להתרשם מהחומה, ששוקמה ושופצה.

החומה הסינית, החומה הארוכה ביותר בעולם

החומה הסינית, החומה הארוכה ביותר בעולם

העיר האסורה, בייג'ין, סין

העיר האסורה, אשר נבנתה בשנים 1420-1406, היתה משכנם של קיסרי סין במשך כ-500 שנה. את שמה היא קיבלה משום שאיש לא יכול היה להיכנס אליה או לצאת ממנה ללא רשות הקיסר. היום העיר כבר לא אסורה והמבקרים מגיעים אליה בהמוניהם. זהו מקבץ המבנים העתיקים הגדול, השלם והשמור ביותר בסין ומכלול הארמונות הגדול בעולם. המתחם המבוצר, אליו מובילים ארבעה שערים, משתרע על שטח של 720 דונם ויש בו 980 מבנים ו-8,707 חדרים. יש כאן אולמות טקסים ונשפים, ארמונות מגורים, מקדשים טאואיסטים ובודהיסטים ואוספים עצומים של ספרים עתיקים, כלי קרמיקה, ציורים, כלי ארד, חפצים מאבן ירקן, שעונים ועוד.

העיר האסורה, מכלול הארמונות הגדול בעולם

העיר האסורה, מכלול הארמונות הגדול בעולם

ערוץ טרוקו, טייוואן

אתר הטבע המפעים ביותר בטייוואן הוא ערוץ טרוקו (Taroko Gorge), שנמתח לאורך 19 ק"מ בחוף המזרחי של טייוואן. זהו נקיק צר התחום במצוקי שיש אדירים ותלולים, שבתוכו זורם בשצף נהר הלי-וו. הקניון נמצא בשטחו של פארק לאומי הנושא את אותו שם ובו כמה מהפסגות הגבוהות בטייוואן לצד קניונים מיוערים.

ערוץ טרוקו. מצוקי שיש עצומים תוחמים את הנהר

ערוץ טרוקו. מצוקי שיש עצומים תוחמים את הנהר

המקדשים בבאגאן, בורמה

העיר באגאן (Bagan) שימשה כבירתה הראשונה של בורמה, ושריד לימי הפאר של ה ניתן לראות באוסף של אלפי סטופות ומקדשים בודהיסטים מהמאות ה-13-11. אלה משתרעים על שטח של 40 קמ"ר באחד מהאתרים הארכיאולוגים המרשימים בעולם. מה שהופך את האתר למרשים כל כך הוא הריכוז העצום, הגדול בעולם, של סטופות ומקדשים בודהיסטים המזדקרים מהמישורים הרחבים. האתר יפה במיוחד בשקיעה ובזריחה, ואם תרצו להעצים את החוויה תוכלו לטוס מעליו בכדור פורח.

הטוב ביותר הוא לטוס בכדור פורח מעל המקדשים בבאגאן בשעת הזריחה

הטוב ביותר הוא לטוס בכדור פורח מעל המקדשים בבאגאן בשעת הזריחה

לואנג פרבאנג, לאוס

לואנג פרבאנג (Luang Prabang) בירתה הקודמת של לאוס, השוכנת על גדות נהר המקונג בצפון-מרכז המדינה, היא עיר מרתקת שהוכרזה כולה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. העיר גדושה במקדשים ומנזרים ובשעות בוקר אפשר לראות ברחובות נזירים האוספים תרומות. העיר העתיקה משובצת במבנים קולוניאליים יפים ובחנויות שהפכו לחביבות התיירים. לואנג פרבאנג מוקפת בג'ונגלים וסמוך לה נמצאים מפלי קואנג סי (Kuang Si) היפהפיים שצנחים לתוך בריכות עם מי טורקיז.

מפלי קואנג סי הסמוכים ללואנג פרבאנג

מפלי קואנג סי הסמוכים ללואנג פרבאנג

ארמון המלך, בנגקוק, תאילנד

התאילנדים לוקחים את מוסד המלוכה מאוד ברצינות, וראיה לכך אפשר למצוא בארמון המלך בבנגקוק. המתחם המפואר, שממוקם בלב העיר על גדות נהר צ'או פראיה, שימש מאז 1782 כארמון הרשמי של מלך תאילנד. ב-1925 עבר הממשל לארמון סמוך, הסגור לציבור, אבל ארמון המלך עדיין משמש לאירועים רשמיים. במתחם המבוצר יש יותר ממאה מבנים וחצרות בעיצוב מרהיב, תצוגה יוצאת דופן של ארכיטקטורה תאילנדית. המבנה המפורסם במתחם הוא מקדש האזמרגד (Wat Phra Kaeo), מקדש בודהיסטי שבו שמור פסל בודהה מאזמרגד עליו שומרים אריות מברונזה. זהו המקום הקדוש ביותר לבודהיזם בתאילנד.

ארמון המלך בבנגקוק. מתחם מפואר של ארמונות ומקדשים

ארמון המלך בבנגקוק. מתחם מפואר של ארמונות ומקדשים

מפרץ פאנג נגה, תאילנד

לא קל לבחור מפרץ אחד מתוך אינספור האיים והמפרצים החלומיים בדרום תאילנד. בכל זאת, בחרנו במפרץ פאנג נגה (Phangnga), המשתרע על שטח של 400 קמ"ר בים אנדמן. המפרץ מנוקד בצוקי אבן גיר מרשימים, המזדקרים ממי הטורקיז,  ובעשרות איונים המכוסים בצמחייה עבודה ובמנגרובים. מרבית האיים אינם מיושבים, ובים שביניהם יש שוניות אלמוגים יפות. בחלק מהאיים יש חופים מדהימים וכפרי דייגים, באחרים תמצאו מערות נטיפים מרשימות. האי הכי מפורסם הוא קו טאפו (Ko Tapu), המכונה גם האי של ג'יימס בונד, שכן הסרט "האיש בעל אקדח הזהב" צולם פה.

צוקים המזדקרים ממי הטורקיז של מפרץ פאנג נגה

צוקים המזדקרים ממי הטורקיז של מפרץ פאנג נגה

מפרץ האלונג, וייטנאם

מפרץ האלונג (Halong) שבצפון וייטנאם הוכרז בשנת 2011 כאחד משבעת פלאי עולם הטבע, וזה לא מפתיע. המפרץ מנוקד באלפי איים קרסטיים, חלקם מיוערים בצפיפות, היוצרים מראה מרהיב. פירוש השם האלונג הוא "המקום בו הדרקון שקע", והאגדה מספרת שאת האיים יצרו דרקונים שפלטו אל מי המפרץ אבני ירקן כדי להגן עליו מפולשים. שייט של כמה ימים בין האיים הוא דרך נהדרת לספוג את יופיו של המקום.

מפרץ האלונג המנוקד באלפי איים ירוקים

מפרץ האלונג המנוקד באלפי איים ירוקים

הוי אן, וייטנאם

במרכז וייטנאם, במחצית הדרך בין האנוי להו צ'י מין, נמצאת הוי אן (Hoi An) מלאת הקסם. העיר, שממוקמת לשפך נהר ט'ו בון (Thu Bon) ולחוף ים סין הדרומי, היתה עיר נמל ומסחר חשובה במאות 18-12, ומשכה סוחרים מהמזרח, מארצות ערב ומאירופה. כל אלה הותירו את חותמם ובעיר השתמרו מאות בתים, מקדשים, פגודות, גשרים ומבנים נוספים מהתקופה ההיא. השיטוט ברחובות הוא מסע בזמן ובין סגנונות ארכיטקטוניים מגוונים. הרחובות הצרים משובצים בחנויות, כך שהביקור כאן לא רק מרתק ונעים לעין, הוא גם מתאים לאוהבי הקניות.

הוי אן. השיטוט בעיר הוא כמו מסע בזמן | צילום: Romas_Photo / Shutterstock.com

הוי אן. השיטוט בעיר הוא כמו מסע בזמן | צילום: Romas_Photo / Shutterstock.com

אנגקור ואט, קמבודיה

אנגקור (Angkor), שבצפון קמבודיה, היתה בירת האימפריה הקמרית משנת 820 עד 1431, עד הגעתם של כובשים התאילנדים. בתקופת תפארתה, נבנו בעיר אלפי מקדשים ומונומנטים מפוארים, שחלקם שופצו ואחרים עדיין ממתינים להתגלות במעבה הג'ונגל. בזכות המקדשים, המושכים לפה כשני מיליון מטיילים בשנה, אנגקור הוכרזה כאתר מורשת עולמית. גולת הכותרת היא אנגקור וואט (Angkor Wat),  המקדש המרכזי, הגדול והשמור ביותר, שנבנה במאה ה-12 על ידי המלך סורייאוואראם השני לכבוד האל ההינדי וישנו. לפי ההערכות, כ-25,000 פועלים לקחו חלק בבנייתו. המקדש נחשב לפלא ארכיטקטוני ולאחד מההישגים המרשימים ביותר של הארכיטקטורה החמרית. מומלץ להגיע לפה בזריחה או בשקיעה, אז הוא מואר באור אדמדם.

מתחם אנגקור וואט בשעת הזריחה

מתחם אנגקור וואט בשעת הזריחה

טרסות האורז של שבט האיפואגו, פיליפינים

אם יש אתר אחד בדרום-מזרח אסיה שפשוט אסור להגיע אליו בלי מצלמה, אלו הן טרסות האורז של שבט האיפואגו באזור בנאווה (Banaue) בצפון האי לוזון בפיליפינים. באזור יש שתי מערכות של טרסות אורז חקלאיות, שהוקמו לפני כאלפיים שנה. הן בנויות על מדרונות תלולים בגובה של אלפי מטרים. אי אפשר שלא להתפעל ממערכות ההשקיה המתוחכמות, שנבנו לפני שנים רבות כל כך ללא אמצעים מודרניים. אחרי שסיימתם לצלם אינספור תמונות של הטרסות הפוטוגניות, צאו לטיול הליכה ובקרו בכפרים המקומיים.

טרסות האורז בבנאו. פלא ארכיטקטוני

טרסות האורז בבנאו. פלא ארכיטקטוני

פארק קומודו, אינדונזיה

לטאת הכוח הענק, המכונה הדרקון מקומודו, היא הלטאה הגדולה ביותר בעולם. אורך גופה יכול להגיע לכשלושה מטרים, ללא הזנב, ומשקלה נע בין 280-140 ק"ג. המקום היחידי בעולם בו ניתן לראות את דרקוני קומודו הוא הפארק הלאומי קומודו (Komodo) שמשתרע בקבוצת איים באינדונזיה ובשטח הימי שביניהם. מלבד המפגש עם הדרקונים, שהמראה שלהם יעצור את נשימתכם, אל תוותרו על צלילה (או שנרקול) וטיולים רגליים.

איי קומודו הם המקום היחידי בעולם בו ניתן לפגוש בטבע דרקוני קומודו

איי קומודו הם המקום היחידי בעולם בו ניתן לפגוש בטבע דרקוני קומודו

הר הגעש ברומו, אינדונזיה

אינדונזיה שוכנת באזור טבעת האש, המתאפיין בפעילות געשית נמרצת, ויש בה כמה מהרי הגעש הפעילים בעולם. אחד מהרי הגעש היפים ביותר הוא הר ברומו (Gunung Bromo) באי ג'אווה. ההר מתנשא לגובה 2,329 מ' והוא ממוקם בתוך קלדרה געשית עצומה. מלוע ההר מסתלסל עשן לבן והמראה של ההר המעשן עוצר נשימה, במיוחד בזריחה.

הר הגעש ברומו, מהפעילים והיפים באינדונזיה

הר הגעש ברומו, מהפעילים והיפים באינדונזיה

The Best of Georgia - 4K

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.