תפריט עמוד

מזוודות – איך לבחור ואיך לארוז

האם לבחור מזוודה קשיחה או רכה? סולידית או ססגונית? מה לארוז בתיק היד? ואיפה לשים את הגרביים? אספנו הרבה טיפים מועילים שיעזרו לכם בבחירת המזוודה המתאימה ביותר והדרך היעילה לארוז אותה

פעמים רבות, עם כל ההתרגשות לקראת הנסיעה, אנחנו שוכחים את אחד הפריטים הכי חשובים – המזוודה. הספונטניים שבינינו שולפים מזוודה ישנה ואורזים במהירות רגע לפני הנסיעה לנמל התעופה. אבל כל מי שאי פעם מצא את עצמו אוסף את חפציו האינטימיים שהתפזרו על מסוע המזוודות לאחר שהמזוודה התפקעה והרוכסן נקרע, וכל מי שמצא את עצמו ביום הראשון לטיול בלי פריטים בסיסיים כמו לבנים או מברשת שיניים אחרי שהמזוודה לא הגיעה ליעדה, יודע כמה שהפריט הזה חיוני. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. אספנו בשבילכם טיפים חשובים על איך לבחור מזוודה, איך לארוז נכון, מה לשים בתיק היד ואיך להבטיח שהמזוודה תגיע בשלום ליעדה.

איך לבחור מזוודה?

  • קשיחה או רכה? זהו אחד הפרמטרים הראשונים שתצטרכו להתייחס אליהם, ולכל אחד היתרונות והחסרונות שלו.
    היתרונות של מזוודה קשיחה – מזוודה כזו היא לרוב עמידה וחזקה יותר, שומרת טוב יותר על החפצים המאוחסנים בה (בעיקר על פריטים שבירים) ופחות מועדת לחדירת מים.
    היתרונות של מזוודה רכה – מזוודות רכות הן לרוב קלות יותר, יש להן תאים לחלוקה פנימית וכיסים חיצונים, מה שמקל על האריזה ועל איתור חפצים, והן מאפשרות יותר גמישות בנפח המזוודה, כך שאפשר לדחוס עוד קצת דברים. אם אתם בוחרים במזוודה רכה, כדי לבחור בכזו שצפיפות הבד שלה גבוהה, מה שמבטיח מזוודה עמידה יותר.
מזוודה קשיחה או רכה? לכל סוג יש יתרונות משלו

מזוודה קשיחה או רכה? לכל סוג יש יתרונות משלו | צילומים: שאטרסטוק

  • גודל המזוודה. גודל המזוודה תלוי כמובן במשך הנסיעה, במספר הנוסעים וגם ביעד ובסגנון החופשה. אם אתם נוסעים בקיץ לחופשת בטן-גב ביוון, אפשר להסתפק במזוודה קטנה שכן ממילא תבלו את רוב החופשה בבגד ים. לחופשה משפחתית או לחופשה ארוכה כדאי לקחת מזוודה גדולה ואילו לחופשה קצרה לזוג או לחופשה של כשבוע ליחיד מומלץ לקחת מזוודה בגודל בינוני.
  • משקל המזוודה. בין אם אתם בוחרים במזוודה קשיחה או רכה, העדיפו מזוודה קלה ככל האפשר – לרוב המשקל מצוין על תווית המזוודה. קל יותר להתנייד עם מזוודה קלה. בנוסף, לכל חברות התעופה יש הגבלות בנושא משקל ועם מזוודה קלה, קל יותר לעמוד במגבלות הללו. מזוודת בד קלה שוקלת על פי רוב פחות מ-5 ק"ג, מזוודה קשיחה קלה שוקלת פחות מ-6 ק"ג, אם כי המשקל המדויק משתנה מחברה לחברה.
  • חלוקה פנימית. מזוודה עם חלוקה פנימית מסייעת בשמירה על סדר וארגון ומקלה על איתור בגדים וחפצים. עם זאת, יש כאלה שמעדיפים תא מרכזי אחד, כדי לא לשכוח חפצים שמסתתרים בכל מיני תאים במעמקי המזוודה. גם אם אתם נמנים על הסוג השני, שקלו רכישה של ארגונית, שתסייע לכם לשמור על סדר בתוך המזוודה.
  • צבע. מזוודה, כמו בגדים, אומרת משהו על האופי של בעליה. מרבית האנשים יעדיפו מזוודות בצבעים סולידיים כמו כחול, אפור או שחור, אבל תמיד יש כאלה שיבטאו את היצירתיות שלהם במזוודה בצבע אדום לוהט או צהוב זרחני. האמת, שלמזוודה צבעונית יש יתרון בנסיעות לחו"ל – הכי קל לזהות אותה על מסוע המזוודות.
כדאי לבחור במזוודה עם צבע בולט שקל יותר לזהות על מסוע המזוודות

כדאי לבחור במזוודה עם צבע בולט שקל יותר לזהות על מסוע המזוודות

  • גלגלים. למזוודות עם ארבעה גלגלים (לעומת כאלה עם שני גלגלים) יש יתרון בולט, משום שהן רב כיווניות ואפשר לבחור אם להסיע אותן מלפנים או בצד ולתמרן אותן בקלות רבה יותר. גם מזוודה כבדה מאוד עם ארבעה גלגלים אפשר להסיע בנוחות וללא מאמץ. עדיף לבחור מזוודה עם גלגלי סיליקון – אלה עמידים יותר וגם שקטים יותר.
  • ידית נשלפת. כדאי לבחור מזוודה עם ידית טלסקופית, אשר ניתן להתאים לגובה הרצוי. כדאי גם לוודא שלידית המזוודה יש כפתור בטיחות, שרק בלחיצה עליו היא יכולה להיפתח, כדי שהידית לא תיפתח במהלך הנסיעה ותיפגם.
  • מזוודה מתרחבת. מי מאתנו לא מצא את עצמו יושב בחדר המלון ביום האחרון לטיול, נאבק לשווא מול מזוודה מלאה עד אפס מקום בניסיון נואש לדחוס עוד כמה פריטים שנרכשו בטיול? אם אתם מתכננים לעשות קניות בחו"ל, כדאי לבחור מראש במזוודה עם אפשרות הרחבה. במזוודות אלו אפשר לפתוח רוכסן ייעודי שמאפשר הרחבה של נפח המזוודה.
  • רוכסנים. בבחירת מזוודה חשוב לשים לב שהרוכסן איכותי (בדקו אותו על ידי פתיחה וסגירה כמה פעמים). רוכסן איכותי יחזיק מעמד זמן רב יותר.
כדאי לבחור במזוודה עם ידית טלסקופית שניתן לכוונן לגובה הרצוי

כדאי לבחור במזוודה עם ידית טלסקופית שניתן לכוונן לגובה הרצוי

איך לארוז מזוודה?

  • לפני שאתם מתחילים לארוז, בדקו את תחזית מזג האוויר הצפויה ביעד וארזו בהתאם.
  • הכינו רשימה מחולקת לנושאים של כל מה שאתם מתכננים לארוז (בגדים, כלי רחצה וכו'), וסמנו כל מה שכבר הכנסתם. אל תסתמכו על הזיכרון.
  • מה לארוז בתיק היד? כל מה שתזדקקו לו בטיסה וביציאה מהטיסה, וגם במידה שהמזוודה מתעכבת – מסמכים, תיק כלי רחצה ואיפור, מברשת שער ותרופות. חשוב לזכור שאסור להעלות לטיסה חפצים חדים או נוזלים בכמות שעולה על 100 מ"ל. כדאי לקחת גם סט בגדים נוסף (כולל תחתונים וגרביים) ליום הראשון. דברים נוספים: ספר או מגזין לזמן הטיסה ודברים יקרי ערך שעלולים להינזק במזוודה כמו מחשב נייד או מצלמה. למעשה, מוטב לארוז כל פריט יקר ערך או בעל ערך סנטימנטלי בתיק היד ולא במזוודה, מתוך חשש שהמזוודה לא תגיע ליעדה.
  • אריזת בגדים במזוודה: חולצות ומכנסי כותנה, שמלות וחצאיות יש לגלגל בצורה הדוקה, מה שעשוי לחסוך במקום באופן משמעותי. חולצות מכופתרות כדאי לקפל ולהניח במארז אל קמט. את הלבנים והגרביים כדאי לארוז בתא נפרד או בשקית. אפשרות נוספת היא לדחוס את הגרביים לחלל הנעליים, מה שמסיע לשמור על צורת הנעל וגם חוסך מקום. דרך נוספת לחסוך מקום היא לארוז את הבגדים בשקיות ואקום, שמפחיתות באופן משמעותי את הנפח שהבגדים תופסים במזוודה.
את הבגדים יש לגלגל כך שיתפסו פחות מקום

את הבגדים יש לגלגל כך שיתפסו פחות מקום

  • את הנעליים כדאי להשאיר לסיום תהליך האריזה, ולפזר אותן בין חפצים אחרים (חשוב לארוז את הנעליים בשקית כדי שלא יכתימו את הבגדים). בתך הנעל תוכלו לאחסן חפצים שבירים (ארוזים היטב) כדי לתת להם הגנה נוספת.
  • את החפצים הכבדים כדאי למקם באזורים שיותר קרובים לגלגלים וכך להבטיח יציבות רבה יותר.
  • כדאי לשמור על סדר הגיוני, למשל, לרכז במקום אחד את החולצות, במקום אחר את המכנסיים וכדומה. או לארוז בגדים לפי ימים (בגדים ליום הראשון, בגדים ליום השני וכו'). כך תוכלו לאתר ולשלוף את הפריטים בקלות מבלי לבלגן את המזוודה.
  • כלי רחצה וקוסמטיקה: לנסיעות קצרות/עירוניות ניתן לקחת את התמרוקים האהובים עליכם במארזי נסיעה קטנים ולחסוך במקום. כדאי להכניס את התמרוקים לתוך שקית אטומה – לא נעים לגלות שקרם הגוף נמרח על מברשת השיניים. מעילים וביגוד חם: פעמים רבות יוצאים מישראל באמצע הקיץ ונוחתים במקום קריר וגשום. במקרה כזה, אם אין לכם מקום למעיל בתיק היד, עדיך להכניס אותו למזוודה בסיום האריזה, כך שיהיה למעלה וניתן יהיה לשלוף אותו בקלות עם ההגעה ליעד.
כדאי לארוז את התמרוקים הקטנים בבקבוקים קטנים ולהכניס לשקית אטומה

כדאי לארוז את התמרוקים הקטנים בבקבוקים קטנים ולהכניס לשקית אטומה

טיפים נוספים

  • אם המזוודה שלכם נמנית על הזן הסולידי, מומלץ לסמן אותה בסרט זוהר כדי שתבלוט בין המזוודות האחרות ותוכלו למצאה בקלות רבה יותר.
  • אם יש לכם דברים שבירים במזוודה, הדביקו מדבקות "שביר" על המזוודה (אפשר להשיג בסניפי דואר). כמובן שזאת לא ערובה לכך שהתכולה תגיע בשלמותה, אבל הדבר מגדיל את הסבירות שיתייחסו למזוודה שלכם ביתר עדינות.
  • כדאי לשקול את המזוודה עוד לפני היציאה לשדה התעופה על מנת לוודא שהיא עומדת בתקנות חברת התעופה ולא תחויבו על משקל עודף.

אביזרים

הנה המלצות לכמה אביזרים נלווים שיעזרו לכם לטייל בנוחות רבה יותר:

  • משקל למזוודות – פריט לא יקר שיכול לחסוך לכם הרבה כסף על משקל עודף, בעיקר אם אתם חובבי שופינג מושבעים.
  • מארז אל קמט – אם הנסיעה שלכם כוללת אירוע חשוב או פגישות עסקיות, או שאתם פשוט אוהבים תמיד להיראות במיטבכם, מומלץ לקנות פולדר שמאפשר קיפול וארגון של הבגדים כך שלא יתקמטו.
משקל למזוודות הוא פריט לא יקר שיחסוך לכם הרבה כסף על משקל עודף

משקל למזוודות הוא פריט לא יקר שיחסוך לכם הרבה כסף על משקל עודף

  • טיוב – מארז דמוי צינור שאפשר לאחסן בתוכו חפצים קטנים, כמו תחתונים או גרביים. פתרון מצוין למי שתמיד מתקשה למצוא את הגרביים בין שאר החפצים במזוודה.
  • אם אתם רוצים לסמן את המזוודה שלכם, אבל המחשבה על קשירת סרט זוהר מביכה אתכם, תוכלו לרכוש רצועת ID, שעוזרת לזהות את המזוודה במהירות וביעילות. בנוסף, ניתן להניח את תג השם על הרצועה.
הכתבה באדיבות ריקושט
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.