תפריט עמוד

מוזיאונים מיוחדים בציריך

לצד המוזיאונים הגדולים והידועים, יש בציריך שורה ארוכה של מוזיאונים קטנים וייחודיים, חלקם מתאימים גם לבילוי משפחתי וכולם מהווים אלטרנטיבה מצוינת ליום גשום. כמה המלצות

בציריך יש כמה מוזיאונים חשובים שמהווים אתרי חובה בעיר, כמו המוזיאון השוויצרי הלאומי או המוזיאון לאמנויות יפות. אבל יש בה גם המון מוזיאונים ייחודיים שמוקדשים לשלל תחומים – מתחבורה, דרך צעצועים ועד לעיצוב. המוזיאונים האלה מהווים אפשרות מצוינת אם הגעתם לביקור חוזר בעיר וביקרתם בכל האתרים החשובים, אם מזג האוויר סגרירי ומקשה על טיול בחוץ, אם אתם מלווים בילדים סקרנים וגם אתם פשוט מתעניינים באחד מן התחומים המרתקים שהמוזיאונים מוקדשים להם.

מוזיאון הטראם
מוזיאון הטראם (Tram-Museum Zurich) הוא מוזיאון ייחודי שסוקר את ההיסטוריה של הטראם בציריך, ומציג חשמליות מקוריות שיצאו משימוש, מנועים ישנים, מדים ששימשו את עובדי הטראם, מכונות כרטיסים ופריטים נוספים שקשורים בכלי התחבורה הזה. התצוגות אינטראקטיביות כך שאפשר להיכנס לקרונות, לשבת במושבים, לצלצל בפעמון, לגעת ולהרגיש. יש גם אפשרות לנסוע בחשמלית עתיקה מ-1897 מהמוזיאון למרכז העיר.
כתובת: Forchstrasse 260
אתר אינטרנט

מוזיאון העיצוב
מוזיאון העיצוב (Museum für Gestaltung Zürich) יקסום לכל מי שמתעניין בעיצוב, תקשורת חזותית, ארכיטקטורה, צילום, מדיה דיגיטלית, גרפיקה, אמנות שימושיתועוד, עם תצוגות שעוסקות בכל התחומים הללו. אל תחמיצו את תצוגת הכרזות, שכוללת את אחד האוספים הגדולים בעולם בתחום, עם כרזות פוליטיות, מסחריות ותרבותיות מאירופה, יפן, קובה, ארה"ב ועוד.
כתובת: Ausstellungsstrasse 60


פריטים במוזיאון העיצוב

מוזיאון השעונים
מוזיאון השעונים (Beyer Clock and Watch Museum) הוא אחת ההפתעות הגדולות של ציריך. לא רבים יודעים על קיומו של המוזיאון המרתק הזה, ששוכן בתוך חנות השעונים היוקרתית Beyer בליבו של מדרחוב הבנהופשטראסה. המוזיאון כולל אוסף פרטי של שעונים ומכשירים נוספים שמסייעים למדידת זמן, מ-1400 לפני הספירה ועד לימינו. התצוגה כוללת 250 פריטים ייחודיים, ובהם שעוני שמש, שעוני מים, שעוני חול, שעוני שמן, שעוני שולחן, שעוני יד ושעוני כיס מעוטרים, שעוני שולחן מרשימים מתקופת הרנסאנס, כרונומטרים ועוד. התצוגה מסודרת בסדר כרונולוגי, ואחד הפריטים הכי חדשים בה הוא שעון קוורץ שמחובר אלחוטית לשעון האטומי בנוישאטל ומדויק עד למיליונית השנייה.הסיור במוזיאון מלווה בהדרכה (באנגלית, גרמנית או צרפתית) ובהסברים מרתקים.
כתובת: Bahnhofstrasse 31
אתר אינטרנט


מוזיאון השעונים. אוסף מרשים של שעונים מ-1400 לפנה"ס ועד ימינו

מוזיאון הצעצועים
מוזיאון הצעצועים (Zürcher Spielzeugmuseum) הוא מוזיאון מקסים ומלא נוסטלגיה ששוכן בעיר העתיקה של ציריך. במוזיאון הקטן הזה יש צעצועים מהמאה ה-18 ועד לראשית המאה העשרים. האוסף כולל רכבות צעצוע, בובות בשלל תלבושות, בתי בובות המדויקים עד לפרטים הקטנים ביותר שמציגים את חיי הבית של פעם, צעצועי עץ, משחקים עתיקים וספרי ילדים של פעם. כל אלה קוסמים להורים לא פחות (ואולי אך יותר) משהם קוסמים לילדיהם.
כתובת: Fortunagasse 15
אתר אינטרנט


דגם מיניאטורי של כיתה במוזיאון הצעצועים

המוזיאון הזואולוגי
המוזיאון הזואולוגי (Zoologische Museum) ששוכן באוניברסיטת ציריך כולל תצוגה של למעלה מ-1,500 בעלי חיים, ובהם חרקים ממינים שונים, פרפרים, זוחלים, ציפורים ועוד. יש גם תצוגה מרשימה של פוחלצים, ובהם ג'ירפות, נמרים, לווייתנים ועוד, שבחלקם ניתן לגעת. המוזיאון מציע כמה אטרקציות ייחודיות, כמו מכשיר מיוחד שמאפשר לשמוע את הצלילים השונים שהציפורים משמיעות, צפייה במיקרוסקופ ביצורי מים זעירים ועוד. הביקור במקום מהנה מאוד לילדים ולמבוגרים והבשורה המשמחת היא שהכניסה בחינם.
כתובת: Karl Schmid-Str. 4
אתר אינטרנט

מפת ציריך:

לחצו להגדלה

____
הצילומים בכתבה: פליקר –
rabi w, loungerie, scribe

שוויץ שלא הכרתם - מרחצאות וספא

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.