תפריט עמוד

מוזיאונים באמסטרדם: קצת אחרת

באמסטרדם יש כמה מוזיאונים נפלאים לאמנות, אבל יש בה גם לא מעט מוזיאונים מרתקים המוקדשים לשלל נושאים, מהחיים בבית סירה, דרך חתולים ועד לחשיש ומריחואנה. המלצות למוזיאונים אחרים באמסטרדם

המוזיאון ההיסטורי של אמסטרדם (Amsterdam Historisch Museum)
במוזיאון אפשר לעקוב אחר לידתה של העיר, התגבשותה כצומת נמל ומסחר מרכזי והתפתחותה לאמסטרדם המודרנית: מטרופולין קוסמופוליטית, חופשית ומגוונת.
באולם הכניסה ניצבת מפת מולטימדיה, הממחישה היטב את התפתחותה של העיר – למן היותה כפר קטן על גדת האמסטל, ועד התפרשותה במרחב והפיכתה לכרך מרובה תעלות ותושבים. מלבד מפה יש במוזיאון – השוכן במבנה ששימש בעבר כמנזר וכבית יתומים – מוצגים רבים ומגוונים: נעליים ואביזרים מימיה הראשונים של העיר, יצירות אמנות שונות, ובהן ציורים של העיר, מפות ומסמכים. אחד מאגפי המוזיאון (שבשל תכנונו המקורי, הוא בנוי בצורה די מבלבלת) מוקדש למאה העשרים, ועוסק במלחמת העולם השנייה, בהגירה, בתרבות ובאמנות ובמדיניות הממשלה בנוגע לשימוש בסמים.
כתובת: Kalverstraat 92
טלפון: 31-20-5231822

מוזיאון ווילט-הולטהויזן (Museum Willet-Holthuysen)
שלוחה נוספת של המוזיאון ההיסטורי, במוזיאון, ששימש עד אמצע המאה ה-19 כבית מגורים של משפחת אצולה אמידה, אפשר להתרשם איך נראה בית תעלה מבפנים.
כתובת: Herengracht 605
טלפון: 31-20-5231822
אתר המוזיאון

מוזיאון הספנות (Netherlands Maritime Museum)
במחסן נשק לשעבר של הצי ההולנדי אפשר לצלול אל תור הזהב הימי של הולנד בעזרת כ-500 דגמי אוניות מהתקופה ההיא, כלי ניווט ונשק, יצירות אמנות וצוות של שחקנים המציג את חיי המלחים על סיפון האונייה אמסטרדם המשוחזרת.
כתובת: Kattenburgerplein 1
טלפון: 31-20-5232222
אתר המוזיאון

מוזיאון החתולים. אוסף של חתולים מתוקים מכל הצבעים והסוגים, שממתינים לאימוץ | צילום: אמנון אבישי

מוזיאון החתולים (Het Kattenkabinet)
מקום חביב להפליא, הנחשב אמנם למוזיאון, אבל אין לכך שום סיבה. מה שיש שם זה בסך הכל אוסף של חתולים מתוקים מכל הצבעים והסוגים, שממתינים לאימוץ. לאחרונה הוא לא נפתח כל יום, וצריך פשוט להגיע לשם ולקוות. גן עדן לאוהבי חתולים, שמתגעגעים לליטוף לא פחות מהחתולים עצמם…
כתובת: Herengracht 497
טלפון: 31-20-6265378
אתר המוזיאון

מוזיאון בית הסירה (Houseboat Museum)
מוזיאון יחיד מסוגו בעולם, המתעד בסירה אותנטית שהוסבה לבית מגורים מרווח כיצד נראים חייהם של מי שבחרו לחיות באחת מתעלות אמסטרדם.
כתובת: Prinsengracht, מול בית מספר 296
טלפון: 31-20-4270750
אתר המוזיאון

המוזיאון הטרופי (Tropenmuseum)
המוזיאון האנתרופולוגי הגדול ביותר בהולנד מציע מסע חווייתי ברחבי הגלובוס, בקרב תרבויות שונות שחיו ועדיין חיות באזורים טרופיים וסובטרופיים ברחבי העולם. מתאים גם לילדים.
כתובת: Linnaeusstraat 2
טלפון: 31-20-5688200
אתר המוזיאון

מוזיאון העינויים (Torture Museum)
בתוך מסדרונות חשוכים ומאיימים תוכלו לצפות בכל מכשיר עינוי שהעלתם על דעתכם (את רובם לא דמיינתם אפילו בחלומות הזוועה הכי גרועים שלכם) – החל במיטת מסמרים, דרך גיליוטינה ומפצח גולגלות וכלה במסכות ברזל לפנים ובקולר עץ לצוואר. "הסוס הספרדי" הוא מתקן דמוי אוכף, שהמעונים ישבו עליו כשלרגליהם קשורות אבנים כבדות שמושכות אותן כלפי מטה; "הגלגל" הוא גלגל ענק, עשוי מעץ ומברזל, שאותו נהגו לגלגל על גופו של המעונה עד שצלעותיו היו נשברות; ואילו על ה"סולם" היו קושרים את רגליו וידיו של האדם ומותחים את גופו לכיוונים מנוגדים. המוזיאון גדוש שלטי הסבר על תקופת האינקוויזיציה והמהפכה הצרפתית, ואלה מלווים בעשרות תמונות מזעזעות לא פחות מהמכשירים עצמם. לבעלי עצבים חזקים.
כתובת: Singel 449 (לא רחוק משוק הפרחים)
טלפון: 31-20-3206642
אתר המוזיאון

ארון תצוגה במוזיאון החשיש והמריחואנה | צילום: הראל סטנטון

מוזיאון הסקס (Sex Museum)
מוזיאון הסקס הראשון בעולם, השוכן במבנה מהמאה ה-17, חגג השנה יומולדת עשרים וחמש וממשיך להציג את ההיסטוריה של הסקס בעזרת אוסף תמונות וציורים אירוטיים, צעצועי מין, הקלטות וצילומים נועזים.
כתובת: Damrak 18 (כיכר דאם 18)
טלפון: 31-20-6228376
אתר המוזיאון

מוזיאון החשיש והמריחואנה (Hash Marihuana Hemp Museum)
במוזיאון, המוקדש כולו לצמח הקנביס ולשימושיו החוקיים והאסורים כאחד, יש תצוגת צמחים, אוסף מקטרות, צילומים, כרזות ומגזינים, סקירות היסטוריות ואקולוגיות, וכן בנק זרע שאפשר לרכוש בו זרעים.
כתובת: Oudezijdsachterburgwal 148
טלפון: 31-20-6248926
אתר המוזיאון

מטעמים הולנדיים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.