תפריט עמוד

מוזיאון להיסטוריה יהודית אמריקאית נפתח בפילדלפיה

בימים אלו עומד להיפתח בפילדלפיה שבמזרח ארצות הברית מוזיאון חדש שיוקדש כולו להיסטוריה של יהדות אמריקה. הפתיחה לציבור מגיעה לאחר סדרה אירועים רשמיים בהשתתפות ידוענים יהודים כמו הקומיקאי ג'רי סיינפלד והשחקנית בט מידלר. המוזיאון הלאומי להיסטוריה יהודית אמריקאית, או בשמו באנגלית NATIONAL MUSEUM OF AMERICAN JEWISH HISTORYניצב באזור ההיסטורי של העיר, סמוך למקום בו נחתמה הכרזת העצמאות האמריקאית, ובו נמצאים פעמון החירות ואבני דרך נוספים בהיסטוריה האמריקאית. מאחורי חזית זכוכית דרמטית, שמתנשאת לגובה של חמש קומות, נמצאת מבואה רחבת הידיים הכוללת גם כיתות לימוד, תיאטרון, בית קפה וחנות. שלוש קומות מוקדשות לתערוכות קבועות שמספרות את סיפורה המרתק של יהדות ארצות הברית. קומה נוספת מוקדשת לתערוכות מתחלפות.

התערוכות הקבועות מכסות תקופה בת יותר מ-350 שנים, החל בבריחתם של פליטים יהודים מברזיל לצפון אמריקה בשנת 1654 ועד ימינו. מקום מיוחד הוקצה להקמת מדינת ישראל ולקשר המיוחד בינה לבין יהדות ארצות הברית. מעבר לסיפור הכללי של יהדות צפון אמריקה, תצוגות מיוחדות יוקדשו ל-18 אישים יהודים בולטים מתחומים שונים, בהם אלברט איינשטיין, אירווינג ברלין, לאונרד ברנשטיין, אסתי לאודר, סטיבן ספילברג וברברה סטרייסנד. כיאה למוזיאון חדש, התערוכות מוצגות בחללים פתוחים ומוארים היטב ויש בהן פעילויות אינטראקטיביות רבות. מבקרים מוזמנים לשלוח את הסיפור האישי של משפחתם וכן לחלוק עם אחרים חוויות ממחנות קיץ יהודיים שאליהם יצאו בילדותם.

את הבניין המרשים עיצבה חברת האדריכלים פולשק, שאחראית גם לעיצוב אגף חדש במוזיאון הטבע בניו יורק, עיצוב מוזיאון לעיתונאות Newseum בוושינגטון ועיצובו של מרכז ביל קלינטון בעיר הולדתו של הנשיא לשעבר, ליטל רוק במדינת ארקנסו. לדברי המעצבים, חזית הזכוכית של המוזיאון מסמלת את הפתיחות האמריקאית, ועם זאת את השבריריות של הדמוקרטיה.

National Museum of American Jewish History
כתובת: 101 South Independence Mall East
טלפון: 215-923-3811
אתר אינטרנט

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.