תפריט עמוד

מוזיאון חדש המוקדש לוולט דיסני

כולם מכירים את הסרטים והדמויות של דיסני ורבים מאיתנו ביקרו בפארקי השעשועים המפורסמים של וולט דיסני. אבל מה אנחנו באמת יודעים על וולטר אליאס דיסני, האיש שמאחורי כל זה? המוזיאון החדש שצפוי להיפתח ב-1 באוקטובר בסן פרנסיסקו אמור לשפוך אור על חייו של האיש.

"הסיפור של אבי הוא סיפור מלא השראה", אומרת דיאן דיסני מילר, בתו של וולט דיסני. "אני רוצה שאנשים יבינו את האישיות שלו ואת הדרך בה קידם את הקריירה שלו". לדיאן חשוב שהביקור במוזיאון יהיה מהנה. "המוזיאון שלנו יהיה מבדר. זו התמצית של אבא".

מאז מותו של דיסני ב-1966, בגיל 65, הוא לא זכה תמיד לסיקור תקשורתי חיובי, מה שהחל בשמועות השקריות על כך שגופתו הוקפאה, בעוד שלמעשה היא נשרפה ונקברה. במקביל, האייקון של וולט דיסני הפך להיות כל כך מובחן מהאיש עד שאנשים צעירים יותר חושבים ש"וולט דיסני" הוא שם של תאגיד ולא בן אדם, כך אומר ריצ'ארד בנפילד, הדירקטור של המוזיאון החדש.

גם עבור אלה שמכירים את דיסני הסיפור שלו עשוי להיות מעט מבלבל. "אנשים זוכרים דברים ספציפיים מאוד בנוגע לוולט אבל מדובר בפירורי מידע שבדרך כלל לא ניתן לזכור אותם כמכלול", אומר בנפילד.

המוזיאון, שעדיין נמצא בהליכי בנייה, מורכב משלושה בניינים היסטוריים שעוצבו מחדש. הוא ניצב בפרסידיו, בסיס צבאי לשעבר ממנו נשקפים נופים נהדרים של גשר הזהב. בנפילד אומר שהמיקום הזה שם אותו במרכז עולם האנימציה, כאשר אולפני לוקאספילם נמצאים מצפון ואולפני פיקסר ממזרח.

מייסד חברת האנימציה פיקסר, ג'ון לסטר, נראה מאוד מרוצה מהיזמה החדשה.  "אני באמת חושב שהמקום ייהפך לאחד מאתרי החובה בסן פרנסיסקו", אומר לסטר. לסטר למד קולנוע במכון לאמנויות של קליפורניה ועבד כאנימטור של דיסני בראשית דרכו המקצועית. "הרעיונות של וולט היו הרבה מעבר למה שנעשה אז בהוליווד והוא כל הזמן דחף קדימה את הטכנולוגיה של האנימציה, מה שאנחנו בפיקסר מנסים להמשיך ולעשות", אומר לסטר (יש לציין שחברת וולט דיסני קנתה את חברת פיקסר ב-2006, אבל המוזיאון, שעלות הקמתו מוערכת בכ-110 מיליון דולר, הוא פרויקט עצמאי של דיאן דיסני מילר ובנה וממומן על ידי הקרן של משפחת דיסני).

המוזיאון אמור לכלול עשר גלריות, שמתארות את חייו של דיסני החל מילדותו בחווה במיזורי. בין המוצגים יהיה הטופס בו שינה וולט דיסני את תאריך לידתו מ-1901 ל-1900, כדי שיוכל לשמש כנהג אמבולנס של הצלב האדום בצרפת בזמן מלחמת העולם הראשונה. המוזיאון יכלול תחנות שמע, מסכי וידאו ותצוגות אינטראקטיביות. חלק מהתערוכות ישימו דגש על החידושים שהכניס דיסני לעולם הקולנוע, כמו הסינכרון בין דמויות מצוירות לקול שנעשה בשלגיה ושבעת הגמדים, הסרט המצויר הראשון באורך מלא. עוד יוצגו פסלוני האוסקר בהם זכה דיסני על סרט זה – אחד בגודל מלא ועוד שבעה פסלונים קטנים. דיסני זכה בסה"כ במספר שיא של 32 פסלי אוסקר.

במוזיאון יתמודדו גם עם חלקים פחות נעימים בהיסטוריה של דיסני, כמו השביתה של עובדי האולפנים של דיסני ב-1941. בין היתר כולל המוזיאון את עדותו של וולט דיסני בפני וועדת בית הנבחרים לפעולות אנטי אמריקניות בה העלה את הרעיון שהעובדים השובתים הם קומוניסטים.

חלק אחר של המוזיאון יוקדש לתחביבו הגדול של וולט דיסני – רכבות. האהבה הזו הביאה אותו להקים את פארק השעשועים דיסנילנד, שהפך להיות המודל של פארקי השעשועים המודרניים. המבקרים יוכלו לצפות ב"לילי בל", הרכבת המיניאטורית שדיסני הסיע במסלול בן כ-750 מטר מסביב לביתו.

"מה שכל כך נהדר במוזיאון הזה הוא שהמוזיאון באמת מלמד אנשים על האיש שמאחורי השם, האיש שמאחורי כל העבודה הנהדרת הזו", אומר לסטר. "אני כל כך נרגש מכך שאנשים ילמדו כמה יצירתי האדם הזה היה ואיזה חדשן הוא היה".

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.