תפריט עמוד

מדד האושר העולמי: ישראל במקום 14 מתוך 155

דו"ח של האו"ם ממקם את ישראל במקום גבוה במיוחד במדד האושר העולמי, לפני צרפת, איטליה, בריטניה וגרמניה. בראש הרשימה, הכוללת 155 מדינות, נמצאת דנמרק, ובסופה - טוגו

מודאגים? לחוצים? לא יודעים מה העתיד צפון בחובו? כנראה שאתם במיעוט. על פי מחקר רחב היקף של אוניברסיטת קולומביה ומכון הסקרים הבינלאומי גאלופ, שנעשה עבור האו"ם, תושבי ישראל בהחלט מאושרים ומרוצים בחלקם. תחושת האושר הזאת אחראית לכך שישראל דורגה במקום 14 במדד האושר העולמי, לפני בלגיה (במקום 15), בריטניה (18), ספרד (22), צרפת (23), איטליה (28), וגרמניה (30).

המחקר הנרחב, שהתפרסם בדו"ח בן יותר מ-150 עמודים, בדק את תחושת הרווחה של תושבים ב-155 מדינות ברחבי העולם בין השנים 2011-2005. מהתוצאות, שפורסמו בימים אלו, עולה כי תושבי המדינות הסקנדינביות הם המאושרים ביותר, בעוד שתושביהן של כמה מדינות אפריקאיות נמצאים בתחתית רשימת האושר. הנסקרים נשאלו לגבי שביעות רצונם מאורח חייהם ותחושת רווחה שלהם בעבר ובהווה, והערכתם לגבי מידת הרווחה שתהיה להם בעוד חמש שנים. מהתוצאות עולה כי דרושה רמה מסוימת של רווחה כלכלית בסיסית, אבל לאחר שזו הושגה, ישנם מרכיבים נוספים הנחוצים ליצירת תחושה של אושר וסיפוק.

איפה חיים האנשים הכי מאושרים? על פי הרשימה – בדנמרק. אחריה, בסדר יורד מדורגות פינלנד, נורווגיה, הולנד, קנדה, שוויץ, שוודיה, ניו זילנד, אוסטרליה, איסלנד וארצות הברית. ואיפה הכי קשה לחיות? בטוגו, שסוגרת את הרשימה במקום ה-155. עוד כמה מדינות שהאושר לא נפוץ בהן: קונגו, האיטי, איי קומורו, בורונדי, סיירה לאון, הרפובליקה המרכז אפריקאית ובנין. המדינה האירופית שהגיע למקום הנמוך ביותר במדד האושר העולמי היא בולגריה, שממוקמת במקום 146.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.