תפריט עמוד

לתכנן את חופשת הפסח בצורה אחראית

למרות שפסח מעבר לפינה, עדיין אפשר לארגן חופשה בחו"ל בלי לפשוט רגל. איך? לזכור לא לתת ללחץ הזמן להשפיע עליכם ולעקוב אחר הטיפים הבאים כדי לתכנן את החופשה נכון פיננסית. בשיתוף מימון ישיר (כתבה פרסומית)

פסח כבר אוטוטו כאן ואתם קצת מתחרטים שלא עשיתם תכניות? חוששים שכבר פספסתם את חלון ההזדמנויות? אין ספק שהזמנה מראש מוזילה את המחירים, אבל זה לא אומר שהזמנת חופשה עכשיו תגרור הוצאות מוגזמות. למעשה, ניתן אפילו לא לחרוג מהתקציב אם מתכננים נכון ולא נותנים ללחץ הזמנים לגרום להתפשרות ולהוצאות מטורפות.

אז איך מתכננים נכון פיננסית את חופשת הפסח המתקרבת? באמצעות הטיפים הבאים:

תקציב

הגדרת התקציב לחופשה היא המסגרת החשובה ביותר לתכנון נכון. סכום התקציב הכולל צריך להספיק לכל ההוצאות ולכן יש לערוך חישוב עד כמה שיותר מדויק של כלל ההוצאות שאתם עתידים להוציא במהלך החופשה. כדאי מראש לתכנן חופשה בעלות צפויה של 90% מסכום התקציב, כלומר אם התקציב עומד על 15,000 שקלים, תכננו חופשה עד 13,500 שקלים. הסיבה פשוטה – לא פעם צצות הוצאות בלתי צפויות במהלך חופשה שעלולות לגרום לחריגה מהתקציב, השארת 10% מהתקציב בצד היא "תעודת ביטוח".

זמן הוא כסף

למרות שהגיוני לחשוב שהזמן משחק לרעה, מה שישחק יותר לרעה הוא החלטות פזיזות. למעשה ככל שתחקרו יותר ותבדקו יותר כך מרבית הסיכויים שתקבלו החלטה טובה יותר. אם נהוג להזמין חופשה כ-3 חודשים לפני מועד היציאה לחופשה ולא עשיתם זאת, אין שום סיבה לקבל עכשיו החלטות מהירות שעלולות לעלות הרבה יותר. גם אם נראה שהמחיר אטרקטיבי לטיסה ליעד מסוים, צריך לזכור שחופשה מורכבת מעוד פרמטרים שצריך לקחת בחשבון ולשקלל אותם. לא לקפוץ על כל "מציאה" ולבדוק היטב את כל ההוצאות הכרוכות יהיה הדבר הנכון ביותר לעשות.

חבילת "הכל כלול" או "הכל בנפרד"?

הבחירה בין חבילות להזמנה בנפרד היא פונקציה של מחיר. ההחלטה תלויה בהיצע, יעד, תאריכים וגם במשך הזמן שאתם יכולים להשקיע בחיפוש, בדיקה והשוואה. מה שבטוח הוא ששווה להשוות – כדאי לעבור על ההצעות השונות לחבילות של טיסה ולינה וחבילות, "טיסה+לינה" או "הכל כלול", אצל סוכן הנסיעות וגם לבדוק מחירים של טיסות ולינה באתרים ייעודיים, כלומר חברות התעופה לכרטיסי טיסה ואתרי הזמנת חדרים או השכרת דירות. ככלל יש יותר שליטה על ההוצאות בחבילות "הכל כלול", אבל זה כמובן תלוי במחירן ולא תמיד הן זולות יותר. למרות ביקושי השיא בחופשת הפסח עדיין ניתן למצוא הפתעות. לכן תמיד טוב להתעדכן, בהחלט עשויות להיות הפתעות לטובה גם ברגע האחרון.

טיסות

אם אי אפשר להתגמש בתאריכים בגלל חופשת פסח, אפשר להתגמש ביעד ובשעות הטיסות. טיסות בשעות לא נוחות לרוב זולות יותר, רק צריך לשים לב שהחופשה לא מתקצרת משמעותית. בפסח המחירים זולים יותר לפני ליל הסדר ובדרך כלל גם בחג השני, כלומר לקראת סוף חופשת הלימודים ועוד יותר יום או יומיים אחריה. אם היעד יקר, שווה לחשוב על יעדים אחרים וזולים יותר כדי לא לחרוג מהתקציב.

בטיסות מאוד זולות הכבודה מצומצמת, מה שאומר שתוספת כבודה בעלות נוספת, ודמי הביטול לרוב יהיו גבוהים אם בכלל יהיו. יש גם לשים לב שבטיסות אלה צ'ק אין בשדה התעופה יעלה יותר וכנ"ל הזמנת מושב בטיסה. אם בחרתם להזמין לבד טיסות שווה להתעדכן באתרי השוואות טיסות (כמו טרווליסט, סקייסקנר, מומונדו או אקספלורר) ולנסות למצוא טיסות זולות, אבל להקפיד שהמחיר זול בשני הכיוונים ולא רק באחד.

ביטוח

אנחנו מעדיפים שדבר לא יקרה כמובן, אבל אין לדעת אם בזמן חופשה חלילה נחלה או נפצע, ולזה בדיוק חשוב שנתכונן. לרוב כרטיסי האשראי הישראלים יש אופציית ביטוח בסיסית חינמית שאפשר להפעיל בשיחת טלפון למוקד חברת האשראי, אך היא מצומצמת, תקפה רק למחזיק האשראי ואינה כוללת ביטוח נסיעה וכבודה. גם כאן יש לעשות סקר שוק ולבחור באופציה הטובה ביותר.

לינה

לינה היא מרכיב משמעותי, כשטסים עם המשפחה שווה לבדוק אפשרות של השכרת דירה. דירה יכולה להיות זולה משמעותית ממלון ולאפשר גם בישול ביתי מה שגם מאפשר התנסות בקניות בארץ זרה שזו חוויה נחמדה וגם יכול להוזיל משמעותית את סעיף האוכל. אם בוחרים באופציה של מלון, אפשר להוזיל אותו על ידי בחירה במלונות בעלי דירוג ממוצע, הם לרוב זולים משמעותית וממילא משמשים רק לשינה, או בחירת בתי מלון מעט פחות מרכזיים, אבל אז יש להתייחס גם לסעיף תחבורה. בכל מקרה שווה להשוות מחירים.

מזון

אחרי חישוב עלויות הטיסה, הביטוח והלינה, מזון הוא עוד הוצאה גדולה, שחייבים לתקצב כי הוא אינו זול בדרך כלל. ניתן להוזיל עלויות באמצעות השכרת דירה ובישול בה וגם על ידי קניית מצרכים במכולת לסנדוויצ'ים במשך היום כדי לצמצם הוצאות על מסעדות, או לחלופין להשיג דיל טוב במסגרת חופשות "הכל כלול".

הוצאות נוספות: תחבורה ואטרקציות

השכרת רכב לרוב מוזילה עלויות נסיעה למשפחה בעיקר כאשר הטיול מצריך הרבה נסיעה בינעירונית. חשוב גם כאן לבצע השוואות בין סוכנויות, לפעמים ההבדלים עצומים. מומלץ להוסיף עלות השתתפות עצמית, על כל מקרה. בחופשה עירונית לרוב השכרת רכב מיותרת והתחבורה הציבורית תספיק, שווה לבדוק לפני אם יש כרטיסים משולבים. לגבי אטרקציות חשוב לזכור שלא חייבים הכל ובכל עיר יהיו המון אטרקציות שאינן בתשלום, גם בוקר של פיקניק על גדות נהר הוא חוויה מיוחדת במינה.

אפשרויות מימון

אידיאלית טוב שיש סכום בצד המוגדר למטרת החופשה. דרך נוספת היא לבדוק מהו גובה ההחזר החודשי בו תוכלו לעמוד מבלי לחרוג מאיזון אם תיקחו הלוואה למשך תקופה מוגדרת, נניח שנה. קיים מגוון סוגי הלוואות שחלקן אף אינן תופסות את מסגרת האשראי בחשבון הבנק ומוצעות בתנאים אטרקטיביים ופריסות תשלומים נוחות.

ההחלטה

רק אחרי שקיבלתם אומדן לגבי העלות המשוערכת של כל אחת מהאפשרויות הגיע הזמן לבחור ולהזמין. זה אולי נשמע כמו המון עבודה, אבל הי – אתם יוצאים לחופשה.

____

אין בפרסום הכתבה משום המלצה, חוות דעת, הבעת דעה או מתן עצה מצד מימון ישיר, ואין לראות באמור תחליף לייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי. כל החלטה בדבר השימוש בתכנים ובמידע תיעשה על אחריותך בלבד ומומלץ ללוותה בייעוץ מקצועי פרטני.

* מס' רישיון 54414.

כתבה פרסומית

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.