תפריט עמוד

לראשונה: תערוכה ישראלית רשמית במוזיאון הלובר

לראשונה תוצג במוזיאון הלובר שבפריז תערוכה ישראלית רשמית: פסיפס לוד המרהיב, שנחשף בחפירה ארכיאולוגית בעיר לוד, יוצג בחצר הספינקס באגף הרומי של המוזיאון בין 23 במאי עד 19 באוגוסט. הפסיפס הוצג עד כה בחמישה מוזיאונים ברחבי ארצות הברית, בהם בתערוכה מצליחה במטרופוליטן בניו יורק, וזכה לקהל מבקרים של כ-700 אלף.

בלובר הוצגו אמנם כמה תערוכות של אמנים ישראלים, אולם זאת הפעם הראשונה שבה ישראל מציגה תערוכה רשמית במוזיאון הצרפתי המפורסם, שלו מספר המבקרים השנתי הגדול בעולם. לדברי מנהל רשות העתיקות, שוקה דורפמן, "זהו כבוד והישג לרשות העתיקות הישראלית, והזדמנות נפלאה למיליוני המבקרים במוזיאון לראות את יצירת המופת מלוד וללמוד על הארכיאולוגיה וההיסטוריה של ארץ ישראל". את התצוגה בלובר מלווה דברי הסבר באתר האיטנרט של המוזיאון.


קטע מפסיפס לוד | צילום: צילומים: ניקי דוידוב, באדיבות רשות העתיקות

הפסיפס, בן 1,700 שנה, הוא מהמפוארים והגדולים שנראו בישראל. הוא נחשף בעיר לוד ב-1996 וכוסה על מנת להגן עליו. רק ב-2009, כשנמצא תקציב לחשיפתו, ערכה רשות העתיקות חפירה מחודשת ובסיומה הוא הוצא מהשטח על מנת לשמרו. גודלו של הפסיפס, שהשתמר באופן יוצא דופן, הוא כ-180 מטרים רבועים, והוא מורכב משטיחים צבעוניים בהם מתוארים בפירוט מינים שונים של בעלי חיים וצמחים וכן כלי שיט ומסחר ימי שהיו בשימוש באותה תקופה. מעריכים כי רצפת הפסיפס היתה חלק מווילה של אדם אמיד בתקופה הרומית.

על פי התוכנית, שנמצאת בשלבי תכנון מתקדמים, הפסיפס יוצג דרך קבע במרכז  ע"ש שלבי וויט ולאון לוי, שיוקם בעיר לוד, סמוך למקום בו הוא נחשף. פתיחת המרכז מתוכננת לסתיו 2014.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.