תפריט עמוד

לספור כוכבים – לינה בסוכות משודרגות

אוהלים ממוזגים בתאילנד, בקתות ללא קירות בקוסטה ריקה, בתים על העצים בהודו - סיבוב ברחבי העולם מגלה שלינה בסוכות, באוהלים או בבקתות קש יכולה להיות פינוק אמיתי

לינה בסוכה, בבקתת קש או באוהל מתקשרת לרוב עם פשטוּת, קרבה אל הטבע ומחיר שווה לכל נפש. אבל שיטוט ברחבי העולם מגלה שקרבה לטבע יכולה להיות מענגת (ולפעמים יקרה) עד מאוד. הנה כמה מקומות לינה מומלצים שבהם העובדה שוילון מתקפל או מחצלת קש מפרידים בינכם לבין העולם מסביב לא אומרת שצריך לוותר על מיטה נוחה ושאר פינוקים:

מחנה סאבי בשמורת קרוגר: לישון עם קרנפים
גודלה של שמורת קרוגר הדרום אפריקאית זהה לגודל של מדינת ישראל. בתוך השמורה ישנם עשרות מקומות אירוח ומחנות שבהן יכולים המבקרים לשהות במהלך הלילה. רוב האתרים האלה דומים, אם כי יש הבדלים מסוימים בדרגת מקומות הלינה. במחנה סאבי התחתון, בדרום פארק קרוגר ועל גדת נהר סאבי, יש מגוון גדול של מקומות לינה. בין היתר יש כאן אוהלי ספארי ומעין בקתות-סוכות לא גדולות עשויות עץ. האזור ידוע בעיקר כמקום תצפית מצוין בהיפופוטמים, אריות, קרנפים וג'ירפות, והמבחר הזה מושך לכאן מבקרים רבים. הבקתות במחנה ממוזגות ומצוידות במקרר ובכלי מטבח, והן מכילות עד חמש מיטות.

Lower Sabie Restcamp
אתר האינטרנט של קרוגר פארק

בקתה בסיסית במחנה סאבי התחתון. מהמרפסת אפשר להשקיף על בעלי החיים

בקתה בסיסית במחנה סאבי התחתון. מהמרפסת אפשר להשקיף על בעלי החיים

לאפה ריוס: חיבור מושלם עם הטבע
קוסטה ריקה היא שם דבר בתחום התיירות האקולוגית ותיירים רבים נוהרים אליה בזכות השמירה על הטבע והאפשרות ללון ממש בתוכו. בין אתרי הנופש האקולוגיים הרבים שתמצאו כאן, ראוי לציון מיוחד האתר המפנק לאפה ריוס, ששוכן בשמורת טבע פרטית סמוך לפארק הלאומי קורקובדו. הנכס העיקרי כאן הוא הטבע המרהיב, שמאמצים רבים נעשו כדי לשמור עליו. הבונגלוס היפים נבנו מחומרים מקומיים וטבעיים, ובתהליך הבנייה לא נכרתו עצים. הקירות בבקתות העץ הם בעצם מחצלות שניתן לגלגל כלפי מעלה ולישון ממש בחיק הטבע. לכל בקתה צמודה מרפסת נוף גדולה עם ערסלים, מה שמאפשר לרבוץ בנחת, לצפות בציפורים ובפרפרים הרבים, בצמחיה העשירה שמקיפה אתכם מכל עבר ובנצנוצים כחולים של הים הסמוך. אחרי ששבעתם מהטבע המקסים מסביב, אפשר להתפנק בספא או בארוחת גורמה תחת כיפת השמיים. קשה לחשוב על דרך נעימה יותר לבלות בסוכה.

Lapa Rios
איפה? ב-Osa Peninsula, סמוך לפארק הלאומי קורקובדו, קוסטה ריקה
אתר אינטרנט

בקתה פתוחה בלאפה ריוס. יער הגשם והים נשקפים מכל עבר, אפילו מהמיטה

בקתה פתוחה בלאפה ריוס. יער הגשם והים נשקפים מכל עבר, אפילו מהמיטה

פלייה ויווה: בלי קירות, בלי מזגנים
על חוף קסום במקסיקו, נמצא אתר נופש "הכל כלול" מהסוג שסביר להניח שלא נתקלתם בו עד כה. ראשית, הגודל: זהו אתר זעיר ממש, שכרגע יש בו רק שמונה בקתות (בעתיד מתוכננות לקום עוד 30). לבקתות יש קירות קש פתוחים, מה שמאפשר ליהנות מהבריזה הנעימה שמגיעה מהים, וכילות אווריריות מעל המיטות עוזרות למנוע כניסה של יתושים ושאר מעופפים ומעניקות לבקתות אווירה רומנטית.

הכל פה נעשה מתוך התחשבות בטבע ובסביבה: אין מיזוג אוויר כדי לא לפגוע בסביבה, המקום פועל רק על אנרגיה סולרית, המים ממוחזרים לטובת הגנים מסביב והארוחות מבוססות על טכניקות בישול בריאוֹת ושימוש במצרכים טריים וטבעיים. את היום אפשר לבלות על חוף הים הצמוד – בשחייה, בטיולים רגליים או בשיזוף, ואפשר גם להתנדב במרכז המקומי להצלת צבי ים. מי שמחפש פינוקים מסוג אחר מוזמן לטבול בבריכה או בג'קוזי, להשתתף בשיעורי יוגה וליהנות ממגוון עיסויים וטיפולי ספא. טלוויזיה כמובן אין בבקתות, אבל אינטרנט אלחוטי דווקא יש לטובת מי שלא מסוגל להתנתק עד הסוף.

Playa Viva
איפה? ב-Juluchuca, כ-250 ק"מ צפונית לאקפולקו, מקסיקו
אתר אינטרנט

בקתה בפלאיה ויווה. בריזה מהים במקום מזגן

ג'נגל פארק: להגשים חלום ילדות בין צמרות העצים
יער אפלולי וסבוך, כשפה ושם בין עציו תלויים להם בתי עץ גבוה מעל האדמה – מי מאיתנו לא חלם בילדותו לגור במקום שכזה? באתר הנופש ג'נגל פארק, במדינת קרלה בדרום הודו, הפנטזיה הזאת מתגשמת עד תום, ואף כוללת מיטה זוגית, חדר אמבטיה צמוד ומרפסת תלויה שמשקיפה ליער הגשם. ואם יתחשק לכם לרדת מהעץ, תוכלו לטייל בשבילי היער או לרחוץ באגמים ובנהרות הרבים שבסביבה.

Jungle Park Resort
איפה? כ-60 קילומטרים מ-Calicut City, קרלה, הודו
אתר אינטרנט

אוהל במחנה בתאילנד. כל הפינוקים המוכרים של רשת המלונות היוקרתית

מחנה אוהלים בתאילנד: מחנאות ברמה של חמישה כוכבים
רשת Four Seasons ידועה במלונות המפנקים והמפוארים שלה. לא פלא, אם כן, שכשהרשת היוקרתית מעניקה את חסותה על מחנה אוהלים – אפשר לצפות לטוב (וליקר) ביותר. במחנה האוהלים של הרשת, הנמצא במשולש הזהב בתאילנד, אתם יכולים לשכוח את כל מה שאתם יודעים על מחנאות או לינה באוהל בחיק הטבע. אל המחנה, שכולל 15 אוהלים, אפשר להגיע אליו רק בסירה. האוהלים הממוזגים (לא חשבתם אחרת?) ממוקמים בלב הג'ונגל, יש להם רצפת עץ והם כוללים מבחר פינוקים כמו אמבט מצופה נחושת, מיטת אפריון ומרפסת נוף. למרות הפינוקים הרבים, השהות פה מתאימה בעיקר לחובבי הרפתקאות: הלינה במקום היא במסגרת חבילות בנות שלושה או ארבעה ימים, הכוללות רכיבה על פילים, טרקים בהרים, שיט על נהר המקונג ומפגש עם שבטי ההרים.
כדי שלא תשכחו איפה אתם נמצאים, בתום יום של הרפתקאות תוכלו לקבל טיפול מרגיע במתחם הספא או לטבול במימי הבריכה המעוצבת.

Four Seasons Tented Camp
איפה? ב-Chiang Rai,  משולש הזהב, תאילנד
אתר אינטרנט

אוהלים במחנה Longitude 131°. ברקע מזדקר איירס רוק היפהפה

מחנה אוהלים באוסטרליה: אמבטיה פרטית באוהל
לא על זה חשבו בני ישראל כשהקימו לעצמם סוכות במדבר. במחנה האוהלים Longitude 131°, השוכן בסמוך לאיירס רוק באוסטרליה לא שמעו כנראה על פשטות, אבל קרבה לטבע תקבלו כאן בשפע. במקום יש 15 אוהלים, ומכולם תוכלו לצפות על הזריחות והשקיעות המדהימות שמעל האיירס רוק – הסלע האדום המרשים. כל האוהלים ממוזגים, ובכולם יש חדר אמבטיה (עם חלוקי רחצה רכים), טלפון, נגן דיסקים, מיני בר ועוד פינוקים. בנוסף, האורחים זוכים לשירות אישי והאוכל לא פחות ממצוין.

Longitude 131°
איפה? סמוך ל-Uluru-Kata Tjuta National Park, אוסטרליה
אתר אינטרנט

מחנה אוהלים בקליפורניה: תשאירו את שק השינה בבית
אל קפיטן קניון בסנטה ברברה, קליפורניה, הוא המקום המושלם למשפחות שרוצות לישון בחיק הטבע, אבל לא ששות להקים אוהל או לישון בשק שינה. אתר הקמפינג היפה הזה שוכן סמוך לחופים הקסומים של סנטה ברברה והוא כולל 26 אוהלי קנבס עם רצפת עץ. בכל אוהל יש מיטה זוגית (או שתיים, לפי הצורך), מצעים נקיים, מקום לאחסן חפצים, שולחן וכיסאות, תנור חימום ללילות קרירים ומנורות קריאה לצד המיטה. לצד האוהל תמצאו שולחן פיקניק, גריל ומקום להדליק מדורה. תוסיפו לזה נקניקיות על הגריל ומרשמלו צלוי באש  – היש מושלם מזה? קחו בחשבון שהמקלחות משותפות. מי שחפץ בתנאי לינה מעט פחות בסיסיים, יכול להמיר את האוהל באחת מבקתות העץ הציוריות הפזורות באתר. לכל בקתה יש מטבחון מצויד, מקלחת צמודה ומרפסת קדמית לישיבה נינוחה בערבים.
הסביבה הקרובה מספקת מגוון אפשרויות לבילוי משפחתי: שייט קיאקים, טיול באופני הרים, רכיבה על סוסים ושפע של מסלולי הליכה. ואפשר גם לבלות בספא הצמוד ולצאת לסיור ביקבי הסביבה.

El Capitan Canyon
איפה? בסנטה ברברה, קליפורניה
אתר אינטרנט

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.