תפריט עמוד

למה אפריקה?

בראשית היתה אפריקה, כאן נוצר האדם, כאן חיים שבטים ששומרים על אורח חיים מסורתי, כאן יש נוף ייחודי שלא תראו בשום מקום אחר. רונן רז מסביר למה לאפריקה שמור מקום מיוחד בלבו ולמה חשוב להתגייס למען עתיד טוב יותר לאפריקה

למה אפריקה?

כי בראשית היתה אפריקה, כאן נוצר האדם, כאן חיים קופי האדם קרובינו, השימפנזים והגורילות, וכאן נוכל לגעת בהווייתנו הקדומה ביותר.

כי באפריקה נשקף הנוף המיוחד של פסים אופקיים ירוקים של יערות עצי השיטה, העננים בשמיים שטוחים בבסיסם ומתפתחים בערימות לבנות כלפי מעלה, כמו שיש רק באפריקה.

זריחה מעל סוואנה אפריקאית

זריחה מעל סוואנה אפריקאית | צילומים: שאטרסטוק

כי באפריקה חיים שבטים רבים השומרים על אורח חיים מסורתי, כל שבט והסיפור שלו. המגע עם בני השבטים מרתק ומלמד אותנו עליהם ועל עצמנו.

כי באפריקה רועמים עדרי חיות הבר העצומים האחרונים בעולם, ובשמורות הטבע הגדולות רוחשים חיי הבר כבימים ימימה מאז ראשית העולם ועד ימינו.

כי המגע עם האנשים באפריקה הכפרית הוא נעים ונינוח/

צעירה משבט ההימבה בנמיביה. המפגש עם בני השבטים מלמד אותנו עליהם ועל עצמנו

צעירה משבט ההימבה בנמיביה. המפגש עם בני השבטים מלמד אותנו עליהם ועל עצמנו

כי אפריקה נותרה מאחור שלא באשמתה אחרי מאות שנות עבדות שנכפו עליה בידי סוחרים אירופאים, שגם הובילו לסכסוכי שבטים שנמשכים עד היום הזה, ומאה שנות קולוניאליזם שהחריב את תרבותה המקורית ודלדל את אוצרות הטבע שלהם, והגיעה לסיומו רק בשנות ה-60 וה-70 של המאה שעברה, והיום זו המשימה של הדורות הנוכחיים לעשות שלום עם אפריקה, להצטער על העבר, ולהתגייס למען עתיד טוב יותר באפריקה.

גור גורילה בפארק הלאומי וירונגה בקונגו

גור גורילה בפארק הלאומי וירונגה בקונגו

זו המשימה שלנו והיא קשה, אך נעימה כי שכרה בצידה, ההיכרות עם האנשים הנפלאים של אפריקה, עם התרבות המתעוררת, עם הטבע המתאושש, וזו זכות גדולה לצמוח עם אפריקה המתחדשת.

____

רונן רזטייל בנשמתו, בעלים ומנהל חברת אקו טיולי שטח, יוצר טיולים חדשים בעולם ומדריך אותם, נחשף לאפריקה בשנת 1984 כשנסע לבקר את אמא שלו שחייתה מאז עשרים שנה בניירובי, קניה, וזו הפכה לו לבית שני, מאז ועד היום.

בשליחות מסע אחר אל הוודו בבנין, אפריקה (כתבת וידיאו)

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.