תפריט עמוד

למה אנחנו אוהבים את ניו יורק

ניו יורק, העיר הכי מפורסמת בעולם המערבי, היא גם מוקד עלייה לרגל עבור תיירים מישראל. מה הסיבה לכך? הנה כמה תשובות אפשריות

ניו יורק היא ללא ספק העיר הכי מפורסמת בארצות הברית ויש שיגידו בעולם המערבי כולו. הסיבות לכך רבות, אבל לא באמת צריכים לגור בתפוח הגדול כדי להבין את הקסם של המקום. אפילו ביקור קצר בניו יורק מספיק כדי להתאהב ולצבור חוויות לכל החיים. בנוסף, טיסות לניו יורק מבוקשות כיום לא פחות מטיסות ליוון ויש קווים ישירים שפעילים מאוד מנמל התעופה בן גוריון לכל אורך השנה. השאלה המתבקשת היא מה יש בניו יורק שאנחנו כל כך אוהבים, או במילים אחרות מה הופך אותה לאחת הערים המתוירות בעולם בכלל ובקרב ישראלים בפרט. התשובה לכך מורכבת מכפי שנהוג לחשוב והיא מחייבת התייחסות למספר נושאים עיקריים.

שופינג, בילויים ואטרקציות מסביב לשעון

ניו יורק המציאה את המונח "עיר ללא הפסקה" ובה תמיד יש מה לעשות. המשמעות מבחינת התייר הממוצע היא שלא משנה מתי הוא נוחת בניו יורק, תמיד יהיה איזה אירוע ייחודי שאליו הוא יכול להספיק. זה יכול לבוא לידי ביטוי בתחום האמנות, הבידור והתיאטרון או בענפי הפוליטיקה, הממשל והספורט. ניו יורק היא עיר תוססת שלא הולכת לישון והאטרקציות מגדירות אותה טוב יותר מכל דבר אחר.

חוץ מזה, בניו יורק יש הרבה מרכזי קניות וכל אחד יכול למצוא מקום שמתאים לו. מי שמחפש מחירים זולים למגוון מוצרים ישמח להגיע לאחד ממרכזי האאוטלט, בעוד בעלי הון לא מוותרים על סיור בשדרה החמישית ועל כל בוטיק אקסקלוסיבי שנקרה בדרכם. השופינג הוא חלק בלתי נפרד מהתרבות האמריקאית ובניו יורק יש לו מעמד יוצא דופן.

פסל החירות על רקע קו הרקיע המפורסם של מנהטן

פסל החירות על רקע קו הרקיע המפורסם של מנהטן | צילום: שאטרסטוק

תחבורה ומחירים
ברמה הפרקטית, ניו יורק זוכה להצלחה כעיר תיירותית כי היא מאוד נוחה להתמצאות. רוב התיירים גם ככה מתמקדים באזור של מנהטן או בשכונת ברוקלין בלבד, ובכל מקרה יש את הרכבת התחתית שעליה ניתן להשתלט בתוך שעות ספורות בלבד.

גם מבחינת מחירים יש לניו יורק הרבה מה להציע. היא אמנם נחשבת יקרה עבור מי שמגיע אליה עם תקציב בלתי מוגבל, אבל סל האפשרויות עולה בקנה אחד גם עם מי שרוצה לחסוך בהוצאות מיותרות.

אפשר למשל להתחיל את הביקור בניו יורק עם טיול רגלי סביב טיימס סקוור, או לעצור להצגה באחד התיאטראות של רחוב ברודווי. לא רחוק משם ניתן להמשיך לסנטרל פארק כדי להתאוורר ולנוח, להיכנס למוזיאון MOMA על מנת לספוג קצת תרבות ולקנח עם ארוחת ערב קלילה או יוקרתית.

ניו יורק מוכרת לכל אחד nאתנו מהסרטים והסדרות בטלוויזיה והתחושה המיידית אחרי הנחיתה היא שכבר ביקרנו בה, אבל אין תחליף לסיור מקרוב ולספיגת הריחות, הטעמים והצבעים.

צילום תמונה פותחת: Andrey Bayda / Shutterstock.com

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מניו יורק

ניו יורק: השכונות הכי שוות מחוץ למנהטן
ניו יורק: השכונות הכי שוות מחוץ למנהטן

מנהטן הוא אחד הרבעים המסעירים בעולם, אבל בשנים האחרונות גם הרבעים ברוקלין, קווינס וברונקס נמצאים בפריחה ומציעים מוזיאונים משובחים, גלריות לאמנות, אמנות רחוב, פארקים ירוקים, חנויות תקליטים ווינטג', בתי קפה והמון מסעדות מצוינות, והכל באווירה מקומית ובמחירים הרבה ...

בתי הקפה הכי שווים בניו יורק
בתי הקפה הכי שווים בניו יורק

תשכחו מהדימוי המוכר של קפה אמריקאי דלוח, תתעלמו ממאות סניפי סטארבקס הפזורים ברחבי ניו יורק. במקום זה, קבלו המלצות לבתי קפה ניו יורקים נהדרים, שבכל אחד מהם תיהנו מחוויית קפה איכותית במיוחד

המסעדות הכי משתלמות בניו יורק
המסעדות הכי משתלמות בניו יורק

ניו יורק מציעה מבחר כמעט אינסופי של מסעדות, ממסעדות אתניות מכל סוגי המטבחים ועד מסעדות ביסטרו טרנדיות. חלקן זולות ולא בהכרח איכותיות, באחרות תשלמו הון עתק. כדי שלא תיפלו בסעיף האיכות או המחיר, קבלו המלצות למסעדות ניו יורקיות ...