תפריט עמוד

לישון תחת כיפת השמיים

לינה תחת כיפת השמיים מקושרת אצלנו לרוב עם שק שינה על מצע אבנים שעושה לא טוב בגב, אבל זה לא חייב להיות כך. אפשר לישון תחת כיפת השמיים במיטה נוחה שממנה ניתן להשקיף בנחת על הכוכבים והירח. יש מלונות שמציעים מיטות כוכבים תחת כיפת השמיים, ללא קירות ותקרה, כששום דבר לא חוצץ ביניכם לבין הטבע שמסביב. יש גם מבנים שמציעים לינה בסוויטה עם תקרת זכוכית וכל הפינוקים האפשריים. הנה כמה הצעות למקומות בהם תוכלו לראות מעליכם את השמיים ברגע שתפקחו את העיניים:

Amangiri, יוטה, ארה"ב
יוטה היא אחת המדינות הכי פחות מיושבות בארה"ב, מה שהופך אותה לאחד המקומות הטובים ביותר לצפייה בשמיים זרועי כוכבים. לכן, אין זה מפתיע שדווקא כאן, במלון Amangiri היוקרתי והיקר, יש שש סוויטות עם מרפסת גג שבהן אפשר לשכב על הגב ולראות את השמיים המדבריים. הסוויטות מעוצבות בסגנון מינמליסטי, עם קירות בטון, רצפת אבן וקורות עץ, כך שהנוף של המדבר הוא השחקן הראשי פה. מיטת היום הנוחה שעל הגג היא מקום מצוין לתצפית רומנטית על השמיים, אבל מי שמעדיף, יוכל להשקיף עליהם דווקא במהלך שחייה לילית בבריכה הפרטית הצמודה.
להשוואת מחירים למלון זה לחצו כאן


מיטה זוגית תחת שמי יוטה ב-Amangiri          
                       

סוויטה עם בריכה פרטית המוקפת בנופים מדבריים ב-Amangiri


Lion Sands, דרום אפריקה
בדרום אפריקה לא חסרות שמורות טבע עם לודג'ים ייחודיים ואתרי קמפינג משודרגים, אבל מעטים המקומות שיכולים להתחרות עם בתי העצים של שמורת הטבע הפרטית Lion Sands. בשמורה יש שלושה בתים ייחודיים שבנויים על עצים ומעניקים חווית ספארי יוצאת דופן תחת כיפת השמיים. המיוחד מכולם הוא Chalkley’s Treehouse, שבנוי על פלטפורמה הבנויה על כלונסאות שמאפשרת תצפית על חיות הבר שבמקום, ויחד עם זאת מספקת ביטחון מפני ביקורים ליליים של חיות בר לא קרואות. זוהי למעשה מרפסת רחבת ידיים עם פינות ישיבה תחת כיפת השמיים, שהאזור המקורה היחידי בה הוא מיטת אפריון גדולה שגם מבעד לגג הבד הלבן-שקוף שלה ניתן להשקיף על הכוכבים. אין יותר רומנטי מזה.
להשוואת מחירים למלון זה לחצו כאן



מיטת אפריון תחת כיפת השמיים בשמורת הטבע Lion Sands

Nkwichie Lodge, מוזמביק
מוזמביק שבדרום-מזרח אפריקה היא מדינה יפהפייה ומלאת הפתעות, שמאפשרת להכיר צד אחר ופחות מוכר של אפריקה. במוזמביק, למשל, נמצא אגם ניאסה (אשר מרבית שטחו נמצא במלאווי השכנה), אחד מהאגמים הגדולים בעולם. לחופו של האגם הזה נמצא לודג' Nkwichi והוא מפתיע לא פחות, עם חוף שכאילו נלקח מתוך גלויה, עולם חי עשיר עם המון קופים וציפורים, וקרבה בלתי אמצעית לכל אלה. בלודג' יש בקתות שבנויות מחומרים מקומיים עם ריהוט שעשוי בעבודת יד, כולל מיטות אפריון שקורותיהן עשויות מענפים ואמבטיות החצובות בסלע. אבל גולת הכותרת היא מיטות הכוכבים הפזורות על החוף היפהפה– מיטות מפנקות הבנויות מחומרים טבעיים ומוארות בעששיות, אשר שוכנות בחוץ, תחת כיפת השמיים זרועי הכוכבים של מלאווי. אין קרבה יותר גדולה לטבע מזו. להשלמת החוויה אפשר לאכול ארוחה רומנטית לזוג ברצועת חוף מבודדת., לצאת לשייט לילי ולצפות על שמי מוזמביק מבעד לעדשת הטלסקופ.
להשוואת מחירים למלון זה לחצו כאן


מיטת כוכבים מול האגם ב-Nkwichie Lodge במוזמביק

Loisaba Retreat, קניה
מיטות הכוכבים בלודג' הקנייתי הזה הן מיטות אפריון הבנויות מחומרים טבעיים שפזורות בכמה מיקומים דרמטיים במיוחד בלודג' ובסביבתו. מחלקן תוכלו לצפות ביום על הנהר, מאחרות על הפילים שמגיעים לרחוץ בבוקר בבור המים הסמוך, ולא משנה באיזה מיקום תבחרו, מובטחת לכם תצפית נטולת הפרעות על שמי הלילה, הרחק מכל תאורה מלאכותית. הבידוד מוחלט וההגעה למיטות הכוכבים היא חלק מהחוויה – ברגל, ברכב שטח, על גבו של סוס ואפילו על גבי גמל. הלודג' עצמו מציע שלל פעילויות בטבע – טיולי ספארי, רפטינג ורכיבה על סוסים, לצד מפגש עם בני המסאי שחיים במקום. אתר אינטרנט              


מיטת כוכבים ב-Loisaba Retareat. בידוד מוחלט

Bangkok Tree House, בנגקוק
בתים על עצים הם עניין שבשגרה ברבות משמורות הטבע של תאילנד, אבל בית על עץ בבנגקוק הסואנת? תודו שזה כבר הרבה יותר מפתיע. מדובר למעשה בחדר אחד ששוכן על פלטפורמת במבוק בגובה שבעה מטרים, כשעצי הדקל שמסביב משמשים לו כקירות והשמיים התכולים הם התקרה. לא במקרה בחרו בעלי המקום בסלוגן "נוף עם חדר" (על משקל "חדר עם נוף", כשמו של הרומן הבריטי). בעלי המקום הגו אפשרות לינה לא שגרתית נוספת תחת כיפת השמיים – מיטות צפות על הנהר בבנגקוק. זה מינימליסטי בדיוק כמו שזה נשמע – שתי מיטות צמודות הצפות על הנהר, וזהו. בלי קירות, בלי תקרה, בלי שירותים. רק אתם, הנהר, והשמיים.
להשוואת מחירים למלון זה לחצו כאן



נוף עם חדר ב-Bangkok Tree House

Soneva Fushi, המלדיביים
מלון soneva Fushi באיים המלדיביים מפורסם, כמו הרבה מלונות אחרים באיים, בווילות מפוארות במיוחד אשר בנויות ממש בתוך המים. אבל כאן מציעים לאורחים עוד חווית לינה יוצאת דופן – שייט לאי פרטי לחלוטין שעומד לרשות זוג אורחים אחד בלבד בכל לילה. על רצועת החוף באי, הסמוכה לאוקיינוס ההודי, יש מיטת אפריון, שמאפשרת לאורחים לבלות את הלילה בפרטיות מוחלטת. בצמוד יש מיטה נוספת, ללא אפריון, שמיועדת למי שרוצה לבלות את הלילה בלי שום דבר שיחצוץ בינו לבין השמיים.
להשוואת מחירים למלון זה לחצו כאן



Soneva Fushi. מיטת אפריון על אי פרטי באוקיינוס ההודי

Jamtara Wilderness Camp, הודו
זהו אתר קמפינג משודרג ששוכן בסמוך לשמורת הטיגריסים פנץ', ובו שלוש מיטות כוכבים ששוכנות על פלטפורמות מעץ, ממש כמו שישנו בעבר החקלאים בשדות האזור כדי להרחיק בעלי חיים. כמו שאפשר להבין מהשם, לא מדובר בחדר של ממש, כי אם במיטות אפריון הבנויות מעץ מקומי ומכוסות בבדי משי הודיים שקופים, על מעין מרפסת מעץ. ליד המיטה יש שולחן לארוחת ערב רומנטית, ויש גם משקפת לצפייה בכוכבים. אם אתם חוששים מחיות הבר שמסתובבות בסמוך, תוכלו להיעזר בשירותיו של שומר לילה צמוד. אתר אינטרנט


לינה תחת כיפת השמיים ב-Jamtara Wilderness Camp

Hotel 41, לונדון
לינה תחת כיפת השמיים לא חייבת להתרחש באתרי טבע מבודדים. מי שרוצה לראות את השמים מהמיטה ועדיין ליהנות מחוויה אורבנית, מוזמן ל-Hotel 41 הלונדוני שמציע סוויטה עם גג זכוכית שמשקיפה לשמי לונדון. במקום קולות של טבע תוכלו להשקיף על האורוות המלכותיות של ארמון בקינגהאם, ועם קצת דמיון תוכלו אולי להבחין במרי פופוניס מרחפת בשמי לונדון… מלון הבוטיק המעוצב מציע סוויטות מסוגים שונים, שאחת מהן, Penthouse Conservatory Suite, כוללת תקרת זכוכית שקופה דמוית פירמידה ממש מעל המיטה, שאותה ניתן לסגור בלחיצת כפתור, רצפה מצוירת בשחור-לבן, חדר רחצה משיש עם ג'קוזי זוגי והרבה פינוקים נוספים.    
להשוואת מחירים למלון זה לחצו כאן  

סוויטה עם תקרת זכוכית ונוף אורבני ב-Hotel 41

Albereta, איטליה
חדר קבריולה (Cabariolet) שבמלון Albereta האיטלקי שמשתייך לרשת מלונות היוקרה רלה א שאטו, בהחלט מצדיק את שמו: הגג שלו נפתח בלחיצת כפתור, כך שרגע אחד מדובר בתקרה שגרתית ובמשנהו היא נפתחת והאורחים נמצאים באוויר הפתוח תחת כיפת השמיים. זוהי רק סיבה אחת להגיע לכאן. יש עוד כמה סיבות מצוינות, ובהן המרפסת הנהדרת שמשקיפה לכרמים שמסביב ולאגם איסאו, הגן הבוטני שמקיף את המלון, הספא המצוין והמסעדה עטורת השבחים.
להשוואת מחירים למלון זה לחצו כאן 

חדר קבריולה במלון אלברטה. בלחיצת כפתור התקרה נפתחת והשמיים נפרשים מעל המיטה

Kakslauttanen Arctic Resort, פינלנד
Kakslauttanen Arctic Resort שבפינלנד מציע חווית לינה חורפית יוצאת דופן. יש שם בקתות עץ חמימות ומפנקות, איגלואים משלג וגולת הכותרת – מבנים דמויי איגלו שקירותיהם ותקרתם שקופים, מה שמבטיח שלא תפספסו את הזוהר הצפוני גם כשאתם מכורבלים תחת השמיכות עם ספל שוקו חם. אם לא יתמזל מזלכם לצפות בזוהר הצפוני, תוכלו להתנחם במראה הקסום של עצי האשוח שמכוסים בשמיכת שלג עבה ברגע שתפקחו את העיניים בבוקר. אם הקור שבחוץ לא מפחיד אתכם, תוכלו לעסוק בשלל פעילויות חורף מלהיבות – מדהירה על מזחלות הרתומות לכלבי האסקי ועד לרכיבה על אופנועי שלג. אתר אינטרנט


מבני איגלו שקופים ב-Kakslauttanen Arctic Resort (בתמונה הפותחת של הכתבה – מראה מתוך האיגלו)

לקריאה נוספת:

לינה בקמפינג יוקרתי 
לינה בקמפינג יוקרתי

ללינה בקמפינג יש הילה רומנטית שמקסימה אותנו – לישון תחת שמיים זרועי כוכבים, להתאחד עם הטבע ולשבת סביב המדורה. אבל היישום מרתיע רבים – הקמת האוהל, האבק, הלכלוך והמחשבה המצמררת על הליכה לשירותים בטבע. למזלנו אפשר ליהנות מלינה בקמפינג מבלי לוותר על הנוחות. זה אמנם לא זול, אבל ללא ספק כדאי. אתרי קמפינג יוקרתיים מסביב לעולם

 

מלונות מפנקים בטבע 
מלונות מפנקים בטבע
ג'קוזי בין צמרות העצים בקוסטה ריקה, בריכת טבילה פרטית בלודג' אפריקאי, הוט טאב ליד מפל שוצף בקנדה – חמישה מלונות ברחבי העולם שמציעים חופשה בלב הטבע הפראי בתנאי חמישה כוכבים



 



לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.