תפריט עמוד

לינה ברומניה

אפשרויות הלינה ברומניה השתפרו פלאים בשנים האחרונות, ובכל זאת לא תמיד המציאות חופפת את הציפיות. כדי להימנע מאכזבות, הנה כמה דברים שכדאי לדעת על לינה בהרים, בכפרים וגם בעיר הגדולה

בעבר נדרשו חיפושים ממושכים כדי למצוא ברומניה מקום לינה נקי המספק גם שירותים אדיבים, מקלחת חמה וארוחת בוקר, אבל כיום המצב השתפר פלאים: באזורים המתוירים מצויות כיום אפשרויות לינה רבות ברמה טובה למדי ובמחירים נמוכים, וכבר אין צורך להתפשר על פחות מכך. אפשרויות הלינה המגוונות ביותר נמצאות באזורים שבהם התפתחה תחרות תיירותית, בהם בוקרשט וסביבתה, עמק פרחובה וברשוב, הדלתא של הדנובה וחוף הים השחור, סוצ'אבה, קלוז' נפוקה, טימישוארה ואחרים. באזורים אלה שירותי הלינה הנלווים יהיו גם הם מפותחים, והמחירים בהתאם. חשוב לדעת: ברומניה חם מאוד בקיץ, אבל ברוב מקומות הלינה אין מזגנים, ומומלץ לברר על כך מראש.

בקיץ כדאי להזמין מראש מקומות לינה בכל האזורים המתוירים. ההזמנה הכרחית בחוף הים השחור בקיץ, באזור ברשוב וסיביו בעונת הסקי, ובכל התיירות הכפרית בתקופת החגים של תחילת השנה. אפשר להזמין מקומות אצל בעל המקום או במשרדי התיירות באזור (שבדרך כלל דוברים אנגלית טובה יותר מזו של המקומיים).

מחנאות
אתרי מחנאות פזורים בכל רומניה, ורבים מהם פתוחים רק בחודשים מאי-ספטמבר. באתרים מדרגה ראשונה יש לעתים בקתות ובונגלז להשכרה. אתרים מדרגה שנייה בסיסיים מאוד, ובדרך כלל אין בהם בתי שימוש ומקלחות. אין להקים אוהל מחוץ לאתרי מחנאות בערים ובדלתא של הדנובה, אך ביתר האזורים בדרך כלל סביר שיעלימו מכך עין. המחירים זולים מאוד.

מוטלים
המוטלים משמשים גם נהגי משאיות המגיעים לא אחת בשעות הקטנות של הלילה ויכולים להרעיש. השהייה במוטלים מומלצת רק למי שמצוי הרבה בדרכים ונע ברכב פרטי. המחיר נע בסביבות 20-15 אירו לאדם ללילה, כולל ארוחת בוקר.

אכסניות
ברוב אכסניות הנוער יש עד עשר מיטות בחדר (אם כי לעתים קרובות רק שתיים), והן מציעות מטבחון, טלוויזיה, מרכז מידע ולעתים גם שירותי כביסה, מסעדה, אינטרנט ועוד. ברובן יש מקלחות ושירותים נקיים ומסודרים. המחיר מעט זול מזה של המוטלים ובכמה אכסניות הוא כולל ארוחת בוקר.

בקתות בהרים
מחוץ לערים, ובעיקר בהרים, פזורות עשרות בקתות (cabanas) המציעות חדרים משותפים ואפשרות להכין ארוחות במטבח משותף ומאובזר. הבקתות מיועדות לתרמילאים במסלולי הליכה בהרים. מקצתן נגישות ברכבלים ובתחבורה, אבל רובן מבודדות בצדי המסלולים (הבקתות מסומנות במפות המסלולים שמחלקים בלשכות תיירות). יש בקתות זולות שהתחזוקה שלהן גרועה (אין מים חמים, ולפעמים אף שורצים בהן עכברים), ומחירן בסביבות 10אירו לאדם ללילה. לינה בבקתות טובות יותר המציעות שירותים טובים עולה 20-15 אירו לאדם ללילה.

מלון קפיטול בבוקרשט, מדורג כשלושה כוכבים. מומלץ ללון רק במלונות של שלושה כוכבים ומעלה | הצילום באדיבות האתר הרשמי של בוקרשט

לינה כפרית
בעבר נהגו להתארח בחדרים פרטיים בתוך בתיהם של המקומיים, אך עם התפתחות התיירות הכפרית רבים בנו בית הארחה נפרד ליד ביתם, ובו כמה חדרים פרטיים או זוגיים, לעתים עם מקלחת ושירותים צמודים וארוחת בוקר. מחיר: כ-25 אירו לאדם ללילה.
התאחדות ANTREC פועלת לפתח את התיירות הכפרית, והיא מנחה את המארחים בענייני עיצוב ושירות, מפקחת עליהם ומדרגת אותם. באתר של הארגון אפשר למצוא רשימה של בתי הארחה כפריים עם פרטי השירותים שלהם ומחיריהם.
אם הגעתם בשעת ערב מאוחרת לכפר השייך להתאחדות הלינה הכפרית (בכניסה לכפרים אלה יש שלט ירוק "Turism Rural"), ואין לכם כל בררה אלא ללון בו – תוכלו לעבור מדלת לדלת ולשאול אם יש חדר פנוי להשכרה. בכל כפר כזה יימצא לפחות בית אחד עם חדר להשכרה, וככל הנראה גם כמה משפחות שישמחו לארח אתכם. גם אם אמרו לכם בלבביות שהאירוח חינם – הדברים נאמרים מנימוס בלבד. התעקשו לשלם.

חדר ב-Villa Predelut, בית הארחה כפרי סמוך לטירת בראן

דירות בעיר
גם בעיר הולכות ומתמעטות המשפחות המשכירות חדרים פרטיים בביתן. במקום זאת, בבוקרשט ובערים הגדולות אפשר למצוא משרדי תיווך המשכירים דירות מרוהטות במרכז העיר. פרטים אפשר לקבל בסוכנויות הנסיעות המקומיות. מחיר בבוקרשט 50-30 אירו לדירה ללילה, מחוץ לבוקרשט 30-20 אירו. המחיר יורד בהשכרה לתקופה ממושכת.

מלונות
לתיירים מומלץ ללון רק במלונות של שלושה כוכבים ומעלה, משום שבמלונות של כוכב אחד או שניים ייתכנו תקלות באספקת המים, וגם הניקיון לוקה בחסר. בערים שבהן אפשרויות הלינה מצומצמות, גם מלונות המתהדרים בשלושה כוכבים יתנו שירותים של שני כוכבים בלבד (רמת תחזוקה ירודה). מלונות של חמישה כוכבים בבוקרשט נותנים שירותים דומים לאלה המקובלים במערב אירופה. מלון שלושה כוכבים מחוץ לבוקרשט יעלה בסביבות 80 אירו לאדם בחדר זוגי, כולל ארוחת בוקר. בבוקרשט המחיר יכול להגיע עד 120 אירו לאדם בחדר זוגי. המחירים תלויים בעונה, ובדרך כלל יהיו נמוכים יותר אם ההזמנה תבוצע דרך סוכן נסיעות.

חיי הכפר בטרנסילבניה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מרומניה

קלוז' נאפוקה: המקומות והחוויות שלא כדאי להחמיץ
קלוז' נאפוקה: המקומות והחוויות שלא כדאי להחמיץ

עיר עתיקה ויפה, פארקים ירוקים, מוזיאונים מצוינים, חיי לילה תוססים ואפילו מכרה מלח שאפשר לשוט בו - קלוז' נאפוקה. בבירת חבל טרנסילבניה ברומניה, לא ישעמם לכם לרגע. הנה כמה מקומות וחוויות שלא כדאי לוותר עליהם

מפגשים עם צוענים בטרנסילבניה, רומניה
מפגשים עם צוענים בטרנסילבניה, רומניה

ברומניה נמצא המספר הגדול ביותר של הצוענים באירופה, והם מרוכזים בעיקר בטרנסילבניה. כאן עדיין עמלים בשדות עם חרמש, מגל, קלשון ומחרשת שוורים. כאן הנשים עדיין כובסות במתקני עץ בני מאות שנים, שאמה מזרימה אליהם מים בזרם מתערבל. כאן ...

טרק בקרפטים: אל ראש ההר
טרק בקרפטים: אל ראש ההר

ארבעה חברים במועדון הארבעים, מספר המרמז על משבר גילאי מתגבש, יצאו לטרק בקרפטים הדרומיים ברומניה. הם טיפסו בשבילים תלולים ומאתגרים, ישנו בבקתות הרים נידחות, אכלו הרבה צ'ורבה והתקלחו במים קפואים. הפיצוי: נופים מופלאים שכאילו יצאו מכרזה של לשכת ...