תפריט עמוד

לינה במערה: חלומות מתוקים מתחת לאדמה

המיקום הלא שגרתי, מתחת לאדמה, עלול להרתיע ברגע הראשון, אבל לינה במערות המומלצות כאן היא תענוג אמיתי, וכוללת את כל הפינוקים הנדרשים. על המחסור בחלונות בתוך המערה מפצה הנוף הנפלא הנשקף מפתחה

כשחושבים על מערה עולה דימוי של מקום חשוך וטחוב, שמעניין לטייל בו ולחקור אותו, אבל בהחלט לא כזה שתרצו לבלות בו כמה לילות. אבל לא כל המערות אפלות וטחובות, יש בתי מערה כל כך מיוחדים וחמימים, שכאשר תיכנסו אליהם פשוט לא תרצו לעזוב. ליקטנו עבורכם כמה מלונות שהוקמו בתוך מערות, חלקם מהודרים להפליא ואחרים פשוטים ונעימים, אבל כולם מציעים חווית לינה ייחודית מעין כמוה.

סנטוריני, יוון: מערות בסגנון מסורתי
האי סנטוריני ידוע בנופיו הדרמטיים ובשקיעות הנפלאות שלו. כאשר מוסיפים לכל אלה לינה בבית מערה מרוהט להפליא ורומנטי עד מאוד, חווית הביקור מתעצמת אף יותר. בתי המערה של אלכסנדר (Alexander's cave houses) בכפר איה (Oia) צמודים למלון בוטיק מפנק ששייך לאותם בעלים, ואשר אפשר ליהנות משירותיו. במקום כמה יחידות מגורים, הגדולה שבהן מתאימה לעד חמישה אורחים, וכולן מרוהטות ומעוטרות בסגנון מסורתי.החדרים מסוידים בלבן והריהוט המקסים משתלב היטב בחלל. פתח המערות הגבוה מעניק לאורחים נוף מרהיב על הים התיכון. יש בריכת שחייה משותפת, לא במערה אמנם, אבל מענגת למרות הכל. המחיר: מחוץ לעונת התיירות – החל מ-230 אירו למערה שמתאימה לזוג, באביב ובסתיו המחיר עולה, ומגיע לשיא בחודשי הקיץ.
אתר אינטרנט

בית המערה של אלכסנדר באי סנטוריני. עיצוב מסורתי וקירות מסוידים בלבן

דרום ספרד: להצטרף למקומיים
מצפון מזרח לגרנדה שבאנדלוסיה נפרסים המישורים של Hoya De Guadix,  החלק הצפוני של סיירה נבאדה ואזור מדברי למחצה. בעבר, רבים מתושבי האזור העניים חיו במערות, וגם היום אפשר למצוא כמה אלפים שעדיין נוהגים כך, אם כי יש בהם גם בני המעמד הבינוני-גבוה מספרד וממדינות נוספות שנוהגים לרכוש בית-מערה ולשפצו בתור בית נופש. כך או כך, הקהילה המקומית נחשבת לקהילת שוכני המערות הגדולה באירופה. אם גם אתם רוצים לטעום את הטעם האמיתי של חיים במערה, תוכלו לעשות זאת ב- Cuevas Hammam Abuelo Jose, מתחם של בתי חווה ובתי מערות מסורתיים ששופצו ביד אוהבת. יש בתי מערה עם שני חדרי שינה וכאלה עם שלושה חדרי שינה, כולם מרוהטים בסגנון כפרי מסורתי. במקום יש גם בריכת שחייה קטנה (חיצונית) וחמאם ערבי שבו אפשר לקבל טיפולים ועיסויים שונים. המחיר נוח למדי – החל מ-70 אירו ללילה למערה הקטנה, מ-110 אירו ללילה למערה הגדולה.
אתר אינטרנט

חדר שינה ב-Cuevas Hammam Abuelo Jose בדרום ספרד

עמק הלואר, צרפת: אופנה מתחדשת
הכפר הקטן דוא לה פונטיין (Doue la Fontaine), לא רחוק מהעיר סומור (Saumur), כ-400 קילומטרים מדרום-מערב לפריז, משמר אורח חיים מסורתי במערות שכבר כמעט נעלם מהעולם. בימי הביניים המערות האלו שימשו למסתור, בשנות השבעים של המאה העשרים מגורים במערות נחשבו לאופנה היפית, שמשיבה את המתגוררים במקום אל הטבע. כמה מהמערות בכפר שומרו, שופצו ומשמשות למטרות שונות. המלון המשפחתי Au Chais De Faunay, ששופץ בשנת 2005, תוכלו למצוא חמישה חדרי אירוח נעימים במה שהיה פעם מערת מסתור לנזירים.לכל החדרים יש מקלחת ושירותים צמודים, ופינת אוכל שבה אפשר לאכול ארוחת בוקר (ארוחת הבוקר מוגשת בחדר או בחדר אוכל משותף). המחיר: מ-70 אירו לחדר זוגי ללילה.
אתר אינטרנט

במרחק לא רב מהכפר הקטן, על מצוק שמשקיף על עמק הלואר, תוכלו לקחת את הלינה במערה כמה צעדים קדימה, לפחות מבחינת פינוקים ונוחות. מלון Hautes Roches, ששייך לרשת רלה שאטו היוקרתית, מציע כמה חדרים שנחצבו בסלע ורוהטו באלגנטיות ובהידור מאופק. במלון יש גם בריכה, מסעדה משובחת ומרתף יינות שנמצא, איך לא, בתוך מערה. המחיר: מ-215 אירו ללילה לחדר זוגי.
אתר אינטרנט

מלון Hautes Roches בעמק הלואר, שחלקים ממנו חצובים בתוך הסלע

קפדוקיה, תורכיה
חבל קפדוקיה הוא אחד מאזורי המערות המוכרים והיפים ביותר בעולם. הכפר אוצי'סאר (Uchisar) כשמונה קילומטר מן העיר נוושהיר, מציע כמה מלונות שפועלים במערות במרומי צוקי הסלע הגבוהים במקום. אחד מהם הוא מלון Les Maisons de Cappadoce שופץ בידי אדריכל צרפתי ומכיל 12 מערות יפות ונוחות. כל אחד מן החדרים מקושט בשטיחי קילים צבעוניים, כריות הסבה נוחות ופינג'אנים שמזמינים להכין שרשרת אינסופית של כוסות תה.
אתר אינטרנט

חדר שינה במלון Gamirasu בקפדוקיה, שממוקם במנזר ביזנטי חצוב בסלע

עוד מלון מערות מומלץ בקפדוקיה הוא Gamirasu Cave Hotel, שנמצא בכפר Ayvali. המלון ממוקם בתוך מנזר ביזנטי בן אלף שנים חצוב בסלע. 30 חדריו מרוהטים באופן מקסים ורומנטי, עם מיטות מסוגננות ושטיחי קילים ססגוניים. לחלק מהחדרים יש מרפסות צמודות שמשקיפות על הכפר הציורי. מסעדת המלון, שנמצאת אף היא במערה, מציעה מרבצי ישיבה עם כריות ושטיחים רכים. המחיר מחוץ לעונת התיירות: מ-95 אירו ללילה לחדר זוגי סטנדרטי ועד 1,200 אירו לסוויטה הביזנטית היפהפייה, שמתאימה מאוד לזוגות בירח דבש.
אתר אינטרנט


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.