תפריט עמוד

לינה בטירות – מלכים ללילה אחד

לילה בטירה הוא חוויה יוצאת דופן שלא דומה במאום ללינה בבתי מלון סטנדרטיים, מפוארים ככל שיהיו. ראשית, המיקום: חלק ניכר מן הטירות שהוסבו לבתי מלון שוכנות במיקומים שקשה להתחרות בהם – מוקפות ביערות או בגנים יפהפיים, שוכנות סמוך לאגמים או בראש צוקים שחולשים על נוף מרהיב. בנוסף, העובדה שרבות מן הטירות שוכנות באתרים היסטוריים ואירחו בין כתליהן מלכים ומלכות מוסיפה להתרגשות. ולבסוף, אין לשכוח את החדרים המפנקים. לצד ריהוט עתיק ופריטים חיוניים כמו אח, מיטת אפריון או שנדלירים מפוארים, החדרים מציעים פינוקים שיושבי הטירות המקוריים לא זכו להן, כמו טלוויזיה עם מסך שטוח או ג'קוזי. הנה כמה טירות מפנקות במיוחד ברחבי אירופה:


סקוטלנד

Inverlochy Castle: רומנטיקה במיטבה
בזמן ביקורה בטירת Inverlochy ב-1873 כתבה המלכה ויקטוריה ביומנה: "מעולם לא ראיתי מקום מקסים יותר או רומנטי יותר מזה". בשנים שחלפו מאז הוסבה הטירה שנבנתה ב-1863 למלון מפנק, אך דבר אחד לא השתנה – הטירה, ששוכנת במיקום משגע בהיילנדס הסקוטיים לגדות אגם לוכי, היא עדיין אחד המקומות הרומנטיים ביותר שאפשר להעלות על הדעת. ברחבי הטירה יש 17 חדרים שהמילה מפנקים עושה להם עוול. החדרים נבדלים זה מזה בגודל ובעיצוב, אבל בכולם יש ריהוט עתיק לצד חידושים טכנולוגיים כמו טלוויזיה עם מסך ענק שטוח, מחשב נייד עם אינטרנט מהיר, נגן דיסקים, די.וי.די ואפילו פליי סטיישן 2. מכל חדר נשקפים נופים נפלאים של הרים ואגמים. היערות שמסביב לטירה הם מקום אידיאלי לצאת לציד או לדיג, אבל מי שחס על בעלי החיים יכול פשוט ליהנות מהליכה ביערות וצפייה בבעלי חיים. במלון יש מסעדת גורמה עטורת שבחים, שזכתה גם בכוכב מישלן, והארוחה בה הופכת השהות בטירה ללא פחות ממושלמת.

מחיר: 700-320 ליש"ט ללילה לזוג, כולל ארוחת בוקר. ילדים עד גיל 7 בחינם.
כתובת: Torlundy, פורט וויליאם
אתר אינטרנט

חדר בטירת אשפורד. מיטת אפיריון לצד פינוקים מודרניים
חדר בטירת אשפורד. מיטת אפיריון לצד פינוקים מודרניים

אירלנד
Ashford Castle: טירה מהאגדות
טירת אשפורד השוכנת ליד קונג, מצפון-מערב לגאלווי, נראית כאילו היא נלקחה היישר מספר אגדות. הטירה המרשימה מהמאה ה-13, על צריחיה, גשריה וחרכי הירי, מוקפת ביערות ומשתקפת במים הצלולים של אגם קוריב, השני בגודלו באירלנד. פנים הטירה מרשים לא פחות – החדרים מרוהטים בריהוט עתיק, ויש בהם טפטים פרחוניים, שטיחים מקיר לקיר, מיטות אפיריון, אח וגם כמה פינוקים ששוכני הטירה בשנים עברו לא זכו ליהנות מהם, כמו גישה לאינטרנט וטלוויזיה עם אפשרות להזמנת סרטים ומוזיקה. השירות שניתן במקום הולם גם הוא מלכים ומלכות, וכך גם הסעודות המפוארות. הטירה מוקפת יערות, גנים ואגם, שמזמינים להליכה, רכיבה על אופניים, רכיבה על סוסים ושיט ודיג באגם. יש גם מגרשי טניס וגולף, כך שסביר להניח שעם שפע הפעילויות לא תזכו להכיר את אירלנד במהלך החופשה. למרות התדמית היוקרתית, גם ילדים מתקבלים בברכה במקום, והם נהנים מחלוקי רחצה ונעלי בית למידותיהם, דובון פרווה במתנה, תפריט ילדים בארוחות ואפילו טיפולי ספא מיוחדים לילדים. אפשר גם להזמין שירות שמרטפות ובינתיים להתפנק בספא של המקום.

כתובת: Cong, מחוז מאיו
אתר אינטרנט

טירת אשפורד. נלקחה היישר מספר אגדות
טירת אשפורד. נלקחה היישר מספר אגדות | צילום: אייסטוק

אוסטריה
Hotel Schloss Mönchstein: לישון כמו מוצרט
Hotel Schloss Mönchstein הוא טירה מהמאה ה-14 שנבנתה כמעון קיץ עבור הארכיבישופים של זלצבורג, ואירחה בין כתליה לא מעט אורחים רבי מעלה, בהם מוצרט. הטירה המוקפת גנים נפלאים, שוכנת בראש גבעה ומתנשאת מעל העיר העתיקה של זלצבורג. במלון 24 חדרים וסוויטות, בכולם יש רצפות פרקט, שטיחים אוריינטליים וחדרי רחצה ענקיים עם אמבטיות שיש. הסוויטות מרוהטות בריהוט מהמאה ה-18 והאווירה בהן בהתאם. החדרים משקיפים על העיר או על הגנים שמקיפים את הטירה. ראוי לציין את מסעדת הגורמה של המלון, שנחשבת לאחת מהטובות בעיר. אפשר גם לסעוד ארוחת שף רומנטית ואינטימית לשניים במגדל של המלון. במלון יש ספא מהודר עם סאונה, אמבטיית זרמים ומגוון טיפולים.

מחיר: החל מ-345 אירו לזוג בחדר רגיל ללילה, כולל ארוחת בוקר.
כתובת: Mönchsberg Park 26, זלצבורג, אוסטריה
אתר אינטרנט

סוויטה ב-Hotel Schloss Mönchstein. שטיחים אוריינטליים וריהוט עתיק
סוויטה ב-Hotel Schloss Mönchstein. שטיחים אוריינטליים וריהוט עתיק

צרפת
Chateau de Vault-de-Lugny: כמו מלכים
חבל בורגונדי הוא מהיפים ביותר בצרפת, עם נופים פסטורליים וכפרים קטנים וציוריים. באחד הכפרים האלה, Vault de Lugny, נמצאת טירה מהמאה ה-13 שנושאת את אותו שם, והוסבה למלון בוטיק עם 14 חדרים וסוויטה משפחתית אחת. במלון מתהדרים ברשימה ארוכה של סלבריטיז שהתארחו במלון, כמו אריק קלפטון, מילוש פורמן ושרלוט רמפלינג, ולפני ההזמנה כדאי להתעדכן באתר המלון איזה סלבריטיז ישנו ממש על אותה מיטה שאתם עתידים לישון בה. החדר המבוקש ביותר (וגם אחד היקרים ביותר) הוא Le Roy (המלך), ובו התארחו בעבר מלכי צרפת בזמן שטיילו באזור, אולי בשל הנופים הנפלאים שנשקפים ממנו. זהו חדר מרווח במיוחד ויש בו רצפת עץ מקורית, אח, מיטת אפריון, כסאות מלכותיים בסגנון גותי ואמבט כפול שמתאים לרחצה זוגית. גם החדרים הפשוטים יותר מציעים נוף יפה, מרוהטים בריהוט תקופתי ומעוצבים בקפידה. סעודת מלכים אפשר לאכול במסעדת הגורמה של המלון, שמציעה מטבח עונתי שמבוסס על רכיבים טריים, שנקטפים מגינת הירק של המלון. בשטח שסובב את הטירה אפשר לטייל שעות ארוכות, לדוג בנהר, לרכב על אופניים (ניתן לשכור במקום) ואפילו לטוס בכדור פורח. יש שם בריכה מקורה ומחוממת, ג'קוזי, מגרש טניס וספא.

מחיר: כ-610-300 אירו לחדר זוגי ללילה.
כתובת:, VAULT DE LUGNY 11, rue du Château
אתר אינטרנט

מרפסת עם נוף ב-Chateau Eza
מרפסת עם נוף ב-Chateau Eza

Chateau Eza: נוף עוצר נשימה
הכפר אזה (Eze) הוא אחד הכפרים הציוריים והיפים ביותר בצרפת. הכפר ששוכן באזור חוף התכלת בפרובנס תלוי על מצוק תלול בגובה 400 מטר מעל הים הכחול ומציע נופים עוצרי נשימה. כדי ליהנות באמת מן הנוף כדאי ללון ב-Chateau Eza, טירה בת 400 שנה ששימשה למגוריו של נסיך שוודיה והוסבה ב-1994 למלון בוטיק מפנק עם 11 חדרים. החדרים רומנטיים במיוחד, מרוהטים בריהוט עתיק אך כוללים גם פינוקים מודרניים. גולת הכותרת היא המרפסות שמשקיפות על הריוויירה הצרפתית. מי שיכול להרשות לעצמו, כדאי שיזמין את הסוויטה, ששוכנת בגובה 427 מטר מעל פני הים ומציעה נוף מרהיב של 180 מעלות, אח ומרפסת חיצונית עם ג'קוזי. במלון יש מסעדה עטורת כוכב מישלן שמשקיפה גם היא על הנוף הנפלא.

כתובת: Rue de la Pise, אזה, פרובאנס
אתר אינטרנט

Chateau Eza. ריהוט עתיק ופינוקים מודרניים
Chateau Eza. ריהוט עתיק ופינוקים מודרניים

פורטוגל
Pousada de Obidos Historic Hotel: הרבה אווירה
כמו בספרד השכנה, גם בפורטוגל יש רשת של בתי הארחה באתרים היסטוריים, הנקראים פוזאדאש. הפוזאדה של העיירה הציורית אובידוש היא אחת המוצלחות במדינה. היא שוכנת בטירת אובידוש, טירה מרשימה מהמאה ה-15 שנבנתה כמנזר והוסבה לארמון מלכותי במאה ה-16. אחד מאגפי הטירה הוסב לפוזאדה עם תשעה חדרים נעימים שבהם מיטות אפריון. לחוויה מיוחדת כדאי להזמין את חדרי המגדל. הפוזאדה מלאה באווירה וקסם מיוחד והאפשרות לסייר בטירה על שלל צריחיה מגדליה אחרי שהיא נסגרת לקהל הרחב הופכת את השהות בה לחוויה רומנטית ומיוחדת במינה.

מחיר: החל מ-145 אירו לחדר זוגי ללילה
כתובת: Paço Real, אובידוש, פורטוגל
אתר אינטרנט

Parador de Granada באלהמברה. חצר פנימית עם מזרקה
Parador de Granada באלהמברה. חצר פנימית עם מזרקה

ספרד
Parador de Granada: לילה באלהמברה
ברחבי ספרד פזורים עשרות פרדורים – בתי מלון שפועלים כרשת בבעלות ממשלתית באתרים היסטוריים. הפרדור היפה, המפורסם והפופולארי מכולם הוא פרדור סן פרנסיסקו ששוכן בארמון אלהמברה בגרנדה. הארמון המורי המפואר נבנה כאתר הפאר של המלכים במאה ה-13 וה- 14 והוא מופיע ברשימת נכסי התרבות העולמיים של אונסק"ו. גולת הכותרת של הארמון היא הגנים היפהפיים שמקיפים אותו, ובהם מזרקות, בריכות ותעלות מים. בשעות היום המקום הומה ממבקרים, אבל אורחי הפרדור יכולים ליהנות מהשקט והשלווה ששוררים בגנים אחרי שעות הסגירה של המקום. הפרדור פועל במבנה ששימש כמנזר קתולי במאה ה-15, ומכל חדריו, המרוהטים בריהוט עתיק ונבדלים זה מזה, נשקף נוף של הארמון והגנים. על אף שיש פרדורים בספרד שבהם רמת השירות והאוכל גבוהה יותר, קשה להתחרות במיקום המצוין ובקסם המיוחד של המקום, וצריך להזמין לינה במקום כמה חודשים מראש.
מחיר: 636-264 אירו לזוג ללילה בחדר
כתובת: Real de la Alhambra, גרנדה, אנדלוסיה
אתר אינטרנט

איטליה
Castello di Montegiove: חופשה בכפר
Castello di Montegiove היא טירה מתחילת המאה ה-13 ששוכנת במיקום מבודד גבעות הירוקות של אומבריה, ומציעה נוף נהדר מכל הכיוונים. הטירה הוסבה לאחוזה רחבת ידיים שבשטחה יש חווה פעילה ובית הארחה עם שתי דירות אירוח. הדירות המרווחות מתאימות לאירוח משפחות או כמה זוגות חברים (באחת יש שלושה חדרי שינה ובשנייה שני חדרי שינה). בכל אחת מהדירות יש סלון וחדר אוכל גדול עם אח וספרייה, שני חדרי רחצה מודרניים ומטבח מצויד שעושה חשק להצטייד בשווקים ובמעדניות של העיירות הסמוכות ולהתחיל לבשל. יש גם גן יפה עם מיטות שיזוף ושולחן אוכל למי שמעדיף לסעוד בגינה. בשטח האחוזה יש כרמי ענבים וזיתים, והאורחים מוזמנים להשתתף בסיור שכולל ביקור ביקב של המקום וטעימות של יין ושמן זית. מסביב לטירה יש מסלולי הליכה רבים, והאתרים המרכזיים של אומבריה נמצאים במרחק נסיעה קצרה.

כמה? 1500-1200 אירו לדירה לשבוע.
אתר אינטרנט

Castello di Montegiove. נוף נהדר לגבעות הירוקות של אומבריה
Castello di Montegiove. נוף נהדר לגבעות הירוקות של אומבריה

Castello Banfi Il Borgo: החיים הטובים
טירת Castello Banfi Il Borgo ששוכנת במונטלצ'ינו שבטוסקנה, היא תמצית של כל הטוב שיש לטוסקנה להציע: היא מוקפת בכרמי ענבים וזיתים ומציעה תצפית על נוף טוסקני נפלא של גבעות עגולות, חדריה המשופצים מעוצבים בקפידה על ידי אחד מהמעצבים הנודעים באיטליה, ויש בה יקב ומסעדה משובחת עם אוכל טוסקני מצוין. 14 החדרים בטירה מציעים כל מה שצריך בחופשה מפנקת: החדרים מעוצבים בסגנון מודרני עם הרבה סטייל והקפדה על הפרטים הקטנים, ויש בהם טלוויזיה עם מסך שטוח, מגוון ערוצי מוזיקה, אינטרנט מהיר, מבחר יינות מתוצרת היקב המקומי, מיני בר מצויד וחדרי רחצה מפנקים במיוחד. הפינוקים ממשיכים גם כשיוצאים מהחדר: חדר קריאה שקט עם מבחר ספרים, גן מקורה שמציע נוף נפלא על העמק והגבעות, בריכת שחייה שמשקיפה לכרמים, חדר כושר ומגוון טיפולי ספא. בטירה מתקיימים גם שיעורי בישול וטעימות יין.

כתובת: Poggio Alle Mura, מונטלצ'ינו
אתר אינטרנט

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.