תפריט עמוד
מה משותף למזון תינוקות, טכנולוגיה של מציאות מדומה וטלוויזיות עם מסך שטוח? אלה וכאלף פיתוחים נוספים הנמצאים בשימוש יומיומי הם תרומה עקיפה של חקר החלל לחיינו. אלו הם תוצרי לוואי של המצאות שנועדו למשימות חלל, אך נמצאו שימושיות לא פחות על פני כדור הארץ. פיתוח שעשוי להצטרף לרשימה מכובדת זו הוא בית מגורים לסביבת מחיה קיצונית, אשר פותח במקור כבית מגורים לחלל.

מבנה זה, שקוטרו יכול לנוע בין 12 ל-40 מטר ושטחו הכולל, על חמש קומותיו, יכול להגיע לאלפיים מטר רבוע, תוכנן כך שיוכל לשרוד ברוחות עזות של 220 קילומטר בשעה, ברד, גשם ושלג כבדים במיוחד, הצפות עד לגובה של שלושה מטרים ורעידות אדמה בעוצמה של 7.5 בסולם ריכטר

בית זה, המתוכנן מטעם סוכנות החלל האירופאית (ESA), עתיד להיות הבסיס להקמתה של תחנת המחקר החדשה של גרמניה באנטארקטיקה. בדומה לבתי מגורים עתידיים בחלל, גם בתי מגורים באנטארקטיקה נדרשים לרמת בידוד גבוהה אשר תגן על דייריהם מפני הקור העז ותחסוך באנרגיה הדרושה לחימום החלל הפנימי. באמצעות ניצול אנרגיה סולרית מסוגל כל מבנה לספק לעצמו את כל האנרגיה הדרושה. מערכת למִחזור מים דואגת לאספקה קבועה של מי שתייה, דבר שיאפשר לדיירים לשרוד גם במקרים של ניתוק למשך זמן רב ממקור אספקה חיצוני.
קירות המבנה, המיועדים להגן עליו מפגיעות מטאוריטים, מסוגלים לשרוד סופות של 220 קילומטר בשעה. המבנה, כך מובטח, יחזיק מעמד ברעידות אדמה בעוצמה של 7.5 בסולם ריכטר ובשטפונות בגובה של שלושה מטרים.
המבנים החדשים עתידים לספק לדייריהם גם איכות חיים טובה: בניגוד לתחנות מחקר אחרות, המבנים החדשים מצוידים בחלונות, והמבנה מציע חלל מרווח, ריהוט מודרני וחניה לאופנועי שלג מתחת לקומות המגורים. המבנים החדשים מיועדים להחליף עד שנת 2008 את תחנת המחקר הגרמנית הנוכחית באנטארקטיקה, ההולכת ושוקעת תחת השלג. אם הם אכן יוכיחו את עצמם, יפותחו דגמים לצורכי מגורים בעולם.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.