תפריט עמוד

לחגוג את פסח על הים

במקום לטרוח ימים במטבח כדי להכין ארוחת חג למשפחה המורחבת, למה שלא תפנקו את עצמכם השנה? הפלגה ים תיכונית במהלך הפסח מהווה שילוב של חופשה רגועה על הים ופעילויות ובילויים במקומות שבהם האנייה עוגנת

ליל הסדר המתקרב מהווה עבור רבים מאיתנו מקור לדאגות ולחצים. קודם כל, צריך להחליט באיזה צד של המשפחה חוגגים השנה – מצד אחד, בשנה שעברה הייתם אצל המשפחה שלה, מצד שני, בראש השנה חגגתם עם המשפחה שלו… ואחרי שסוגרים על צד משפחתי, מתחיל סבב של דיונים טלפוניים מה להביא לארוחת החג – משהו פשוט להכנה, שיחסוך לכם שעות של עבודה במטבח, או אולי דווקא מנה מורכבת ומאתגרת, שתפיק קריאות התפעלות מצד הסועדים ותשפר את מעמדכם בקרב הדודות?

וכל זה בהנחה שאתם מתארחים. אם אתם מארחים את הסדר, המצב רק הולך ומסתבך. מלבד הקניות והבישולים, האחריות להרכבת רשימת האורחים מוטלת על הכתפיים שלכם, ותמיד יש סיכוי שברגע האחרון תיזכרו שבת הדוד השלישית מהרצליה לא הוזמנה מבעוד מועד ובערב החג היא כבר כל כך עסוקה בהיעלבויות שאין עם מי לדבר. ועוד לא הזכרנו את הסדר עצמו ואת הכלים שצריך לשטוף והבלגן שצריך לסדר אחרי שאחרון האורחים הלך.

אם המחשבה על ליל הסדר מעוררת בכם ציפייה נרגשת, הכל טוב. אבל אם היא מעיקה ומכבידה, למה שלא תיקחו חופשה מהחג? אחרי הכל, פסח הוא חג החירות, זמן מצוין לצאת לחירות קטנה משל עצמכם.

פסח הוא זמן מצוין לצאת לחירות פרטית בהפלגת נופש

פסח הוא זמן מצוין לצאת לחירות פרטית בהפלגת נופש | הצילום באדיבות מנו ספנות

ואם כבר חירות, בואו נשתחרר מכל החובות והמטלות: מהצורך להזמין כרטיסי טיסה בתקופה הכי עמוסה בשנה, לחפש מלונות ולגלות שהרבה מהם תפוסים כי באירופה חוגגים בתקופה הזאת את חג הפסחא, לעמוד בתורים האינסופיים בנתב"ג (אתם, כך מסתבר, ממש לא היחידים שהחלטתם לעשות את החג הרחק מכאן), לשלם הון על מונית משדה התעופה למקום בו תלונו, להיתקע בפקקים, להתעצבן… פתאום ההכנות לחג נשמעות כאפשרות הפשוטה יותר.

אז מה עושים? איך בכל זאת יוצאים לחופשה רגועה בפסח בלי להיתקע עם המון משימות, תורים ולחצים בדרך אל היעד? מפליגים.

בהפלגה האנייה לוקחת אתכם ממקום למקום ומשמשת גם כמלון על המים | הצילום באדיבות מנו

בהפלגה האנייה לוקחת אתכם ממקום למקום ומשמשת גם כמלון על המים | הצילום באדיבות מנו

שייט, הפלגת נופש שיוצאת ממש לפני ערב החג חוסכת לכם את כל הדאגות: לא צריך לטוס, למצוא מלון, לשכור רכב – האנייה ממלאת את כל הצרכים, במיוחד כשההפלגה יוצאת מישראל. כל שעליכם לעשות הוא לארוז מזוודה, להגיע לנמל, לעלות לאנייה וזה הכל, אפשר להתחיל ליהנות מיד. בימים הבאים האנייה תשמש ככלי תחבורה ומלון גם יחד. את המזוודה שהבאתם תוכלו לפרוק, בלי לדאוג לאריזה מחדש בכל פעם שמחליפים מלון. לכם יש רק משימה אחת, קלה ונעימה ביותר: לבלות.

לאן שטים בפסח? יש כמה אפשרויות. אפשר, למשל, לבחור בהפלגה של שישה ימים (חמישה לילות), שיוצאת מחיפה ועוגנת בשני איים יווניים נהדרים: רודוס וכרתים. ברודוס האנייה עוגנת 24 שעות, שבהן אפשר להספיק לבקר בכמה מהאתרים הבולטים של האי. המלצה שלנו: התחילו ברובע העתיק של עיר הבירה, שאף היא נקראת רודוס, אזור יפהפה עם סמטאות אבן צרות, כיכרות נעימות, ארמונות עתיקים וחומות מבוצרות וגם הרבה מאוד חנויות קטנות, בתי קפה ומסעדות.

כיכר בעיר העתיקה של רודוס, בירת האי

כיכר בעיר העתיקה של רודוס, בירת האי | צילום: שאטרסטוק

אם אתם מטיילים בהרכב משפחתי, הילדים ודאי לא ירצו להחמיץ את פארק המים פאלירקי, שמשתרע על צלע של גבעה המשקיפה אל הים. בפארק המוצלח מאוד תמצאו הרבה מאוד מגלשות ובריכות, עם מספיק אקשן לצעירים ומתקנים מהנים לקטנטנים. ההגעה לפארק פשוטה ואפילו לא עולה כסף – יש שאטל חינמי שיוצא מאזור הנמל של העיר רודוס. בלילה, לפני שחוזרים לישון באנייה, אפשר לבלות באחד (או בכמה) ממאות הפאבים, הטברנות והמועדונים באי התוסס.

בכרתים האנייה עוגנת באגיוס ניקולאוס, עיר מלאת חיים, עם בתים צבעוניים הנושקים למפרץ ואגם במרכז העיר שסביבו יש טברנות ובתי קפה.

בתים צבעוניים באגיוס ניקולאוס שבכרתים

בתים צבעוניים באגיוס ניקולאוס שבכרתים | צילום: שאטרסטוק

גם בימים שבהם האנייה שטה בים לא משעמם לרגע, עם בריכה, ג'קוזי, קזינו, ארוחות מושקעות, הופעות של צוות בידור ועוד. וכמובן שתוכלו לפנק את עצמכם במשהו נחמד מהדיוטי פרי ובאותה הזדמנות לקנות מתנה למי שנשאר בבית והחמיץ את כל הכיף.

חוויות במהלך ההפלגה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.