תפריט עמוד

לווייתנים – ריקוד הענקים

לווייתנים גדולי סנפיר, מבעלי החיים הגדולים על פני כדור הארץ, צדים בטכניקה מעוררת השתאות, תוך שיתוף פעולה הדוק ותיאום מושלם. בסרטון עוצר נשימה אפשר לראות את ריקוד הציד של הענקים

לווייתנים הם מבעלי החיים המרתקים ביותר על פני כדור הארץ, והלווייתן גדול הסנפיר (באנגלית, Humpback Whale) אינו יוצא דופן. כמעט כל דבר הקשור בלווייתן הזה מעורר פליאה: גודלו העצום (32-25 טונות), הקפיצות האקרובטיות להפליא שלו מעל פני המים, שירתו המורכבת, הנדידה שאורכה 25 אלף ק"מ, הדרך בה הנקבה מגדלת את הגור שלה ודואגת להרחיקו מאזורים סואנים, העובדה שהוא יכול להאריך חיים עד גיל 75. אבל אולי יותר מכל מדהימה צורת הציד של הלווייתנים הללו. בתקשורת מורכבת ובתיאום מושלם מקיפה קבוצה של לווייתנים גדולי סנפיר להקה של דגים, כולאת אותם באמצעות בועות אוויר במתחם מסוים, ואז מזנקת על הטרף.

אלא שאין בכל היכולות האלה כדי לעזור לענקים המופלאים להתגבר על האויב הגדול שלהם: האדם. ציד ניכר הפחית מאוד את מספרם של הלוויתנים גדולי הסנפיר וכיום הם נחשבים למין פגיע (Vulnerable) ברוב חלקי העולם.

בסרטון עוצר הנשימה שלפניכם אפשר לראות שיתוף פעולה של להקת לווייתנים גדולי סנפיר בעת הציד, ריקוד של ענקים שמותיר את הצופה נפעם מהתחכום, העוצמה והיופי של ענקי הים:

מי שרוצה לפגוש לווייתנים בטבע, הנה כמה אפשרויות:

לווייתנים - איפה פוגשים אותם
לווייתנים – איפה פוגשים אותם
מפגש עם היונק הגדול בעולם הוא חוויה מרגשת וחד פעמית. הנה כמה מהמקומות הטובים בעולם לצפייה בלווייתנים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.