תפריט עמוד

לאן לנסוע בספטמבר

ספטמבר, עם סיום החופש הגדול והירידה בטמפרטורות, הוא חודש נהדר ליציאה לחופשה או לטיול. אתרי התיירות הבולטים כבר לא עמוסים כמו ביולי-אוגוסט, המחירים יורדים, האווירה רגועה ובהרבה מקומות כבר מתחילים להרגיש את הסתיו. בחצי הכדור הדרומי, לעומת זאת, האביב מגיע, ואפשר ליהנות ממזג אוויר נפלא ומפריחה נהדרת. המלצות לכמה יעדים נהדרים לחודש ספטמבר:

ברצלונה: מופעי רחוב ותהלוכות דתיות

ברצלונה התוססת היא יעד נהדר לכל עונה, אבל ספטמבר הוא חודש מוצלח במיוחד לחופשה בעיר. מזג האוויר לרוב עדיין נעים ושמשי, והטמפרטורות ביום נעות סביב ה-25 מעלות. המקומיים מנצלים את ימי הקיץ האחרונים לבילוי בים ולארוחות בחוץ, ואפשר ומומלץ לעשות כמותם. זהו זמן נהדר לבילוי בשדרות לה רמבלה, ברובע הגותי ובנמל – כולם שוקקי חיים כתמיד אך פחות צפופים בהשוואה ליולי-אוגוסט. בספטמבר חוגגים בברצלונה שני אירועים חשובים. ב-11 בספטמבר חוגגים את היום הלאומי של קטלוניה, אותו מציינים בתהלוכות חגיגיות ובקונצרטים. מאוחר יותר באותו חודש חוגגים את חגיגות לה מרסה (Fiestas de la Mercè). החגיגות המוקדשות לבתולת החסד מרסלה, הקדושה הפטרונית של העיר, נמשכות ארבעה ימים וכוללות, לצד תהלוכות דתיות, מופעי רחוב עם מוזיקאים, שחקנים ולהטוטנים, יורקי אש, מגדלים אנושיים,  דוכני מזון, זיקוקי דינור ואווירה עליזה במיוחד.

מגדלים אנושיים בחגיגות לה מרסה בברצלונה | צילום: Ignasi Jansa / Shutterstock.com

מגדלים אנושיים בחגיגות לה מרסה בברצלונה | צילום: Ignasi Jansa / Shutterstock.com

לפלנד הפינית, פינלנד: אורות הצפון ושלכת

לפלנד היא יעד פופולרי במיוחד בחורף, כשמטיילים רבים גודשים אותה במטרה ליהנות מהמרחבים המושלגים הקפואים, מפעילויות אקסטרים בשלג וגם מהזוהר הצפוני. מה שלא כולם יודעים הוא, שהסתיו, שהפינים קוראים לו "רושקה" (Rushka) הוא אחת התקופות הטובות ביותר בשנה לצפייה בזוהר הצפוני, בעיקר סביב יום השוויון הסתווי (שחל ב-23 בספטמבר). זוהי לא הסיבה היחידה להגיע ללפנד הפינית בסתיו. בתקופה זו המחירים יורדים אחרי עונת הקיץ (לפני שיעלו שוב בחורף), אבל מזג האוויר דווקא נעים (וקריר – לא עניין של מה בכך בימים בהם סימני ההתחממות הגלובלית ניכרים היטב באירופה). למעשה, בסתיו, ובעיקר בחודש ספטמבר, לפלנד יפה במיוחד, והיא גן עדן לכל מי שחושק בחופשה קרוב לטבע. השלכת בלפלנד, גם אם אינה מפורסמת כזו של ניו אינגלנד או של יפן, היא אחת מהמרהיבות על פני כדור הארץ. מן העצים, ובהם עצי צפצפה וליבנה, נושרים עלים באדום, צהוב וכתום, ולאלה מתווספים הצבעים שבמפלס הקרקע, של שיחי הדומדמניות והאוכמניות שזוהרים בשלל צבעים. משלכת יפה במיוחד תוכלו ליהנות בפארק הלאומי ריסיטונטורי (Riisitunturi) שבו יערות, מפלים וביצות.  מה עוד? בתקופה זו של השנה תוכלו לקטוף פירות יער, ללקט פטריות שצצות בשפע ביערות, לצאת לטיולים רגליים בטבע, לפגוש איילי צפון (זהירות – זוהי עונת הייחום אז השתדלו לשמור מרחק), לשוט בקאנו בנהר מכוסה ערפילים ולדוג בנהרות ובאגמים.

צבעי הסתיו בלפלנד הפינית

צבעי הסתיו בלפלנד הפינית

סנטוריני: שלווה באי הכי רומנטי

רק מעטים יחלקו על כך שסנטוריני הוא אחד האיים הכי יפים ופוטוגניים ביוון. אבל מכיוון שרבים חושבים כך, ביולי-אוגוסט האי צפוף להחריד והמחירים, שגם כך אינם זולים, מטפסים לשמיים. במחצית הראשונה של ספטמבר עדיין עמוס בסנטוריני, אבל מאמצע ספטמבר כבר יותר רגוע. בתקופה זו הטמפרטורות הלוהטות של יולי-אוגוסט יורדות, השמיים כחולים, מי הים חמימים ומזמינים והערבים קרירים ונעימים. זהו הזמן הטוב ביותר לצפות בשקיעות המדהימות מהכפר איה, שבספטמבר הן יפות מתמיד, להשתזף בחוף השחור ובחוף האדום, לבלות בילוי ערב בבירה פירה ולצאת לשייט סביב הלוע הגעש שכולל טבילה במעיינות חמים.

בחודש ספטמבר אפשר עדיין לרחוץ בחופי סנטוריני | צילומים: שאטרסטוק

בחודש ספטמבר אפשר עדיין לרחוץ בחופי סנטוריני | צילומים: שאטרסטוק

 

קורנוול, אנגליה: חופים, גנים ופסטיבלים

מחוז קורנוול שבדרום-מערב אנגליה מציע נופים פראיים של חופים וצוקים דרמטיים, אתרים ארכאולוגיים מרתקים ומזג אוויר ממוזג ונעים. בספטמבר מומלץ במיוחד לטייל בו, משום שעדיין ניתן לרחוץ ואף לגלוש בחופים (טמפרטורת המים היא החמימה ביותר בחודש ספטמבר), העיירות הציוריות מתרוקנות מהמוני תיירים הקיץ ואפשר לטייל בהן בשלווה ובנחת, ובאזור מתקיימים כמה פסטיבלים שמאפשרים ליהנות לא רק מנופים יפים אלא גם מחגיגה תרבותית. בעיירה המקסימה סנט איבס (St Ives) מתקיים מדי ספטמבר פסטיבל שנמשך כשבועיים וכולל תערוכות, הקרנות סרטים, קונצרטים של מוזיקה קלאסית, פולק ורוק, סיורים מודרכים והופעות רחוב. אם לא די בכך, בספטמבר מתקיימים ברחבי אנגליה ימי המורשת, במסגרתם נפתחים במשך עשרה ימים בתים היסטוריים אשר בדרך כלל הם סגורים לקהל הרחב. כמה בתים מעניינים במיוחד נמצאים במחוז קורנוול. חודש ספטמבר הוא גם זמן נהדר ליהנות מטיול נינוח בגנים היפים של קורנוול, ובהם גני טרבה (Trebah) וגן גלנדורגן (Glendurgan).

בחודש ספטמבר תוכלו ליהנות מרחצה במים הנעימים של החוף בסנט איבס בלי להצטופף עם המוני התיירים

בחודש ספטמבר תוכלו ליהנות מרחצה במים הנעימים של החוף בסנט איבס בלי להצטופף עם המוני התיירים

דרום אפריקה: פריחה וחיות בר

בדרום אפריקה, מהמדינות היפות, המגוונות והמרתקות ביותר באפריקה, עונות השנה הפוכות מאצלנו, כך שחודש ספטמבר מסמן את ראשית האביב. בתקופה זו מזג האוויר נעים, יבש וחמים. אבל מזג האוויר הנעים הוא לא הסיבה היחידה להגיע לדרום אפריקה בספטמבר. חודש ספטמבר הוא הטוב ביותר לצפייה בבעלי חיים, במיוחד בפארק קרוגר. זוהי העונה היבשה, בעלי החיים נוטים להתקבץ באזור מקורות המים וקל יותר לצפות בהם. אם אתם מעדיפים לראות בעלי חיים מסוג אחר, סעו לחוף המזרחי של דרום אפריקה. בתקופה זו של השנה מגיעים לאזור לווייתנים רבים, ובספטמבר נערך בעיירה הרמנוס (Hermanus) פסטיבל הלווייתנים. אוהבי הפרחים יחגגו בתחילת ספטמבר, אז חבל נמקוואלנד (Namaqualand) המדברי שבצפון-מערב המדינה מתכסה במרבדים עצומים של פריחה ססגונית באחת מתמונות הפריחה היפות בעולם.

פריחה אביבית ססגונית בחבל נמקוואלנד בדרום אפריקה

פריחה אביבית ססגונית בחבל נמקוואלנד בדרום אפריקה

קליפורניה: יין ושלכת

יש המון סיבות טובות להגיע לקליפורניה בספטמבר, ומזג האוויר הנעים הוא רק סיבה אחת מתוך רבות. בסן פרנסיסקו כבר נעים בספטמבר, אם כי לרוב עדיין לא גשום, אבל בדרום קליפורניה, בערים כמו לוס אנג'לס וסן דייגו, חמים ונעים.  יש המון מה לעשות בקליפורניה בעונה זו של השנה. בצפון קליפורניה, ובעיקר באזור הסיירה נבדה, אפשר ליהנות משלכת נהדרת. בעמקי היין שמצפון לסן פרנסיסקו, עמק נאפה ועמק סונומה, חוגגים את תקופת הבציר וזהו זמן נהדר ליהנות מיין משובח וממראה הכרמים בשלכת. זוהי גם עונה נהדרת לצפייה בלווייתנים. בנוסף, בספטמבר מתקיימים בקליפורניה המון אירועים, ובהם פסטיבל הלובסטרים בכמה מוקדים במדינה, פסטיבל אמצע הסתיו בצ'יינה טאון של לוס אנג'לס ועוד.

הכרמים של עמק סונומה בשלכת

הכרמים של עמק סונומה בשלכת

ארגנטינה: פינגווינים, לווייתנים וסקי

אם אתם רוצים להרחיק והזמן והתקציב אינם מהווים מגבלה, ארגנטינה היא אחד היעדים המומלצים לטיול בחודש ספטמבר. בתקופה זו מתחיל האביב בחצי הכדור הדרומי, הטמפרטורות נעימות, הימים מתארכים, יעדי הטיול לא צפופים במיוחד וזהו זמן נפלא לצפייה בחיות בר. לכל אזור יש את הקסם שלו בצפון ארגנטינה מזג האוויר חמים ויבש ומתאים לטיולים רגליים, בבאונוס איירס קריר ונעים ואפשר ליהנות מחופשה עירונית שלווה לפני שהמוני התיירים של הקיץ מגיעים, באזור האגמים מתחילה פריחה משגעת ואילו בחצי האי ואלדז אפשר לראות לוויתנים בהמוניהם, כמו גם פינגווינים. ואם תרצו לעשות סקי, תוכלו לגלוש בפסגות המושלגות של פטגוניה, במחירים נמוכים יותר ממחירי החורף.

פינגווינים בחצי האי ואלדז. חודש ספטמבר הוא זמן מצוין לצפייה בחיות בר בארגנטינה

פינגווינים בחצי האי ואלדז. חודש ספטמבר הוא זמן מצוין לצפייה בחיות בר בארגנטינה

בייג'ין: חגיגות אמצע הסתיו

בייג'ין נהנית בספטמבר ממזג אוויר סתווי, לא חם מדי, לא קר מדי, עם הרבה ימים נעימים ושמשיים. בתקופה זו הילדים חוזרים לבית הספר והאטרקציות התיירותיות בעיר פחות עמוסות. למרות זאת, בייג'ין עדיין מלאת חיים ויש הרבה התרחשות ברחובות ובפארקים. אבל הסיבה העיקרית להגיע לבייג'ין בספטמבר היא חג אמצע הסתיו, אחד מהאירועים החשובים בלוח השנה הסיני. החג, שנחגג בליל ירח מלא, מקושר לפולחן הירח וגם לסיום הקציר. בין מנהגי החג אפשר למנות אכילה של עוגות מסורתיות בצורת ירח והדלקת עששיות על גדות הנהרות. בנוסף, בימים אלה בייג'ין מקושטת ומוארת. יש כמה מקומות בבייג'ינג שבהם מומלץ לחגוג את החג, ובהם ארמון הקיץ, אזור Shichahai שם אפשר לשוט בסירות עץ על פני המים וליהנות ממוזיקה סינית מסורתית ואכילת עוגות ירח, פארק Beihai שגם בו נהוג לשוט בסירות ולראות את השתקפות הירח במים וגשר Lugou שם מתקיים יריד של אמנות סינית מסורתית, עם הופעות של מוזיקה וריקודים.

עוגות ירח, שאכילתן נפוצה בחגיגות אמצע הסתיו בסין

עוגות ירח, שאכילתן נפוצה בחגיגות אמצע הסתיו בסין

מלבורן: סוסים, צבעונים והיפ הופ

גם במלבורן חוגגים את בואו של האביב בחודש ספטמבר. הימים מתארכים, מזג האוויר הופך לחמים ונעים יותר, בפארקים ובגנים של העיר יש פריחה משגעת, וברחבי העיר ובסביבתה יש הרבה אירועים ופסטיבלים שרק בשבילם שווה להגיע עד לכאן. חשבתם שרק בהולנד יש צבעונים? תחשבו שוב. מדי חודש ספטמבר מתקיים בסילבן (Silvan), במרחק כשעה נסיעה מהעיר, פסטיבל הצבעונים (Tesselaar tulip festival) עם פריחה מרהיבה של צבעונים לצד מופעים מוזיקליים וירידי אוכל.

פסטיבל הצבעונים ליד מלבורן. לא חייבים לנסוע להולנד בשביל צבעונים וטחנות רוח

פסטיבל הצבעונים ליד מלבורן. לא חייבים לנסוע להולנד בשביל צבעונים וטחנות רוח

בסוף ספטמבר מתקיים במלבורן פסטיבל המוזיקה Listen Out שמוקדש למוזיקה אלקטרונית, דאנס, היפ הופ ורית'ם אנד בלוז בהשתתפות אמנים בינלאומיים מובילים. בנוסף, בספטמברמתקיים בעיר פסטיבל הפרינג' של מלבורן ובחודש זב מארחת העיר את פסטיבל Light it Up, פסטיבל נודד של מוזיקה שחורה. אחד האירועים הגדולים שמתקיים בעיר מדי ספטמבר הוא The Melbourne Royal Show. מדובר ביריד חקלאי עצום שמושך המוני משתתפים, עם מתקני לונה פארק, תחרויות סוסים, אלפקות, וכלבים, תצוגות של בעלי חיים, דוכנים של תוצרת חקלאית טרייה, מופעים מוזיקליים, ביתנים של מלאכות יד מסורתיות, דוכני אוכל, מופעים לילדים, זיקוקי דינור ועוד.

 

בתמונה הפותחת: שקיעה בסנטוריני
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.