תפריט עמוד

לאן לנסוע בדצמבר

שוקי חג מולד במינכן או חגיגות השנה החדשה בחופי סידני? טרקים בניו זילנד או טבע ומקדשים בלאוס? המלצות לחמישה יעדים נפלאים שמתאימים במיוחד לחודש דצמבר

חודש דצמבר, שאצלנו מתאפיין לרוב במזג אוויר קר וגשום, הוא זמן נפלא לטיולים ברחבי העולם. באירופה מתכוננים לחג המולד, עם שוקי חג מולד, רחובות מקושטים ואווירה מיוחדת; במדינות דרום-מזרח אסיה עונת המונסונים הסתיימה ומזג האוויר אידיאלי לטיולים, ובחצי הכדור הדרומי נהנים ממזג אוויר קיצי שמתאים לטיולים ולחגיגות השנה החדשה בחופים. בחרנו חמישה יעדים מסביב לעולם שמתאימים במיוחד לטיול בחודש דצמבר.

לאן לנסוע לפי חודשים

מינכן: שוקי חג מולד
מדינות אירופה, וגרמניה בראשן, מציינות את חג המולד עם שוקי חג מולד ציוריים ומלאי אווירה חורפית. אחד השווקים הוותיקים, המוצלחים והגדולים ביותר בגרמניה נמצא במינכן, בירת בוואריה, שם למסורת שוקי חג המולד יש שורשים כבר במאה ה-14. כיום בעיר יש לפחות 12 שווקים, המרכזי שבהם נמצא בכיכר מריאן, ליד בית העירייה, שבחזיתו ניצב עץ אשוח ענק, מואר ומקושט. כל השווקים מעניקים לעיר מראה קסום, כאילו נלקחה מתוך גלויה. בשוקי חג המולד של מינכן תמצאו עבודות יד, קישוטים לחג, נרות, צעצועי עץ ומתנות מסורתיות. כל אלה מלווים ביין חם, נקניקיות וממתקי חג מולד. בכל ערב, מתקיימות בכיכר הופעות של מקהלות מקומיות ששרות מזמורים לחג, ובשעות הצהריים מתקיימות סדנאות יצירה ואפייה לילדים.


שוק חג מולד במינכן. ברחבי העיר נפתחים בכל דצמבר לא פחות מ-12 שוקי חג מולד שונים

במינכן החורפית יש עוד כמה דברים לעשות בנוסף לבילוי בשוקי חג המולד. ימי החורף הקרים מהווים הזדמנות מצוינת לבקר במוזיאונים המצוינים של העיר, ובהם מוזיאון AltePinakothek , שמכיל יצירות מופת של אמנות אירופאית מהמאות ה-18-14, ובהן יצירות של דה וינצ'י, ברויגל, רובנס, ואן דייק ואחרים. מוזיאון נוסף שמתאים לביקור ביום חורפי הוא המוזיאון הגרמני, מוזיאון מדע וטכנולוגיה מרשים בגודלו עם תצוגות אינטראקטיביות במגוון נושאים.

לונדון: יריד חורף ומכירות סוף עונה
לונדון היא עיר נהדרת לכל עונה, אבל בחודש דצמבר, כשרחובותיה מוארים בתאורת חג מולד, היא עוטה קסם מיוחד. הסיילים שמתקיימים ברחוב אוקספורד הם סיבה טובה להגיע ללונדון בחודש דצמבר, אך בהחלט לא היחידה. בהייד פארק מתקיים מדי חורף, בתקופה שקודמת לחג המולד, ה-Winter Wonderland – יריד חורף ענק עם אווירה קסומה ובו מתקני לונה פארק, דוכנים של סיידר ויין חם, בר קרח, זירת החלקה על הקרח, מופעי קרקס ושוק חג מולד עם חפצי אמנות, מתנות, אוכל וממתקים. ויש עוד כמה סיבות להגיע ללונדון בדצמבר, כמו זירת ההחלקה על הקרח שנפתחת ברחבה של הטאוור אוף לונדון, ופינת החי בה אפשר ללטף איילי צפון בקובנט גרדן. ואם זה לא מספיק, חגיגות השנה החדשה שמתקיימות ב-31 בדצמבר מספקות סיבה נוספת להגיע, עם מופע מרהיב של זיקוקין די נור שמתקיים על רקע הלונדון איי והביג בן.


יריד החורף השנתי Winter Wonderland בהייד פארק בלונדון

יש עוד כמה סיבות להגיע ללונדון בדצמבר, כמו זירת ההחלקה על הקרח שנפתחת ברחבה של הטאוור אוף לונדון, ופינת החי בה אפשר ללטף איילי צפון בקובנט גרדן. ואם זה לא מספיק, חגיגות השנה החדשה שמתקיימות ב-31 בדצמבר מספקות סיבה נוספת להגיע, עם מופע מרהיב של זיקוקין די נור שמתקיים על רקע הלונדון איי והביג בן.


תאורת חג מולד בלונדון

ניו זילנד: קיץ בחורף ולהפך
הקיץ הניו זילנדי קצר למדי, ומטיילים שמורגלים למזג האוויר הים התיכוני ימצאו שהחודשים דצמבר-פברואר הם הזמן הטוב ביותר לטייל במדינה הזו וליהנות ממזג אוויר חמים. זה נכון במיוחד למדינה עם טבע פראי כמו ניו זילנד, בה מרבית המטיילים מקדישים את רוב זמנם לטבע ולטיולי הליכה ונמצאים בחוץ חלק ניכר של היום. זהו זמן מצוין לעשות כמה מהטרקים המפורסמים של ניו זילנד, כמו טרק מילפורד, קפלר, אייבלטסמן וטונגרירו, ללכת על הקרחונים פרנץ ג'וזף ופוקס, לטייל בטבע הבראשיתי של חצי האי אוטגו ולנפוש בין האיים של מפרץ ביי אוף איילנדס. חודש דצמבר הוא גם זמן מצוין להתנסות בשלל פעילויות הספורט האתגרי של ניו זילנד – מרפטינג במים לבנים ועד לבנג'י. מכל אלה אפשר ליהונת במיוחד בקווינסטאון, בירת הספורט האתגרי של ניו זילנד.


נוף בטרק מילפורד בניו זילנד

הקיץ הוא גם עונת הפסטיבלים של ניו זילנד, ומי שיבחר לטייל בניו זילנד בחודש דצמבר ייהנה מהרבה חגיגות ואירועים. אחד האירועים הארוכים ביותר הוא Summer Daze, פסטיבל שנפתח מדי שנה ב-31 בדצמבר בקווינסטאון שבאי הדרומי ונמשך חודש שלם, וכולל הופעות חיות, מופעי רודאו, טריאתלון, קולנוע פתוח ויריד עם דוכנים וסדנאות.

סידני: חופים וחגיגות
חודש דצמבר הוא זמן מצוין לנסוע לסידני, הגדולה בערי אוסטרליה. הקיץ נמצא כאן בעיצומו וזהו זמן מצוין לתפוס שמש בחופי העיר, ובמיוחד בחוף בונדי שהומה בתקופה זו של השנה המוני תרמילאים שמתאספים לחגוג בבגדי ים את הגרסה הקיצית של חג המולד, עם ארמונות בחול וארוחות ברביקיו שמחליפים את עצי האשוח וארוחות החג המסורתיות. סידני שופעת אירועים ופסטיבלים בתקופה זו של השנה – ממירוץ היאכטות ועד לחגיגות השנה החדשה (בשל מיקומה, סידני היא אחת הערים הראשונות בעולם שמקבלת את פני השנה החדשה) שמלוות פה במפגן מרהיב במיוחד של זיקוקים, שצובעים את נמל סידני בשלל צבעים.


אחרי חגיגות חג המולד בחופי סידני, כדאי להישאר למפגן הזיקוקים המרהיב לכבוד שנה החדשה

לאוס: טבע ומקדשים
מי שמחפש טיול בטבע בשילוב מפגש עם תרבויות מסורתיות ייהנה בלאוס, שדצמבר הוא אחד החודשים הטובים ביותר לבקר בה. בתקופה זו עונת המונסונים כבר באה לסיומה, מזג האוויר נעים, הטמפרטורות נמוכות יחסית ומתאימות לטיולים ארוכים בטבע, והנהרות שופעי מים, מה שמאפשר לשלב שייט קיאקים בטיול.


זריחה ליד העיירה ואנג ויינג בלאוס. אפשר לצאת כאן לשייט על נהר הנאם סונג

כדאי לבקר בלואנגפרבאנג, בירתה העתיקה של לאוס, שבה מקדשים, ארמונות ושווקים ססגוניים, במפלי קואנגסי, במערות פאק הו, בכפרים ובעיירות של מחוז לואנג נאם תה ובשמורת PouKhaKhouay שבה נהרות, יערות, צוקי אבן גיר, אגם ועדרי פילים.

בתמונה הפותחת: שוק חג מולד במינכן | צילום: שאטרסטוק

לקריאה נוספת:

שוקי חג המולד באירופה
שוקי חג המולד באירופה
במהלך חודש דצמבר ערי אירופה מתמלאות בשווקים מסורתיים לחג המולד. אורות מנצנצים, שירים ומזמורים, יין חם, ממתקים מסורתיים, קישוטים, מתנות, ובעיקר אווירת חג מיוחדת. הנה כמה שוקי חג מולד מומלצים
לונדון עם ילדים בחורף
לונדון עם ילדים בחורף
מוזיאונים ידידותיים לילדים, החלקה על הקרח, ביקור באקווריום, בילוי בחנות צעצועים ואפילו שעת תה עם הכובען המטורף – הנה כמה דברים נהדרים שאפשר לעשות עם הילדים בלונדון ביום גשום

צילומים בכתבה: שאטרסטוק, Nick Kenirick ,Sacha Fernandez ,Louis Vest ,Garry Knight ,Katy Spichal

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. מדהים, טבע ונוף שאין כמותו, החלטתי ללכת לחופשה ולקחת את החשב איתי כדי שאוכל להינות מ 2 השולחנות. רק שאלה שתמיד אני חושב על עניין מסויים, האם יש קליטה של wifi באזורים האלו? אני עובד קידום אתרים באינטרנט, אני מקווה שניתן לעבוד תוך כדי חופשה באזור המדהים הזה.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.