תפריט עמוד

בקיוטו, שלא כמו בטוקיו – אחותה התזזיתית הקרובה יותר לים, גיליתי כי מרבית המסעדות אינן מגישות סושי. המגוון הקולינרי בקיוטו רב, ואולם מכנה משותף של הרבה מסעדות הוא הבישול העצמי ושיתוף כל יושבי השולחן בחוויה – גרסה יפנית למאכלי "הקדרה החמה" (Hot Pot) הנהוגים בסין. קיימות וריאציות רבות לאכילה כזאת, שבה מוגשים לשולחן מרכיבי הארוחה הטריים, והסועדים מבשלים אותם יחד, אבל המאכל ששבה את לבי יותר מכולם הוא השאבו-שאבו (Shabu-Shabu), במקורו מאכל מונגולי שהמציאו חייליו של ג'ינגיס חאן.

לראשונה פגשתי את המנה הנפלאה הזאת כשהייתי הלומת יעפת (ג'טלג) ותרתי אחר ארוחה מהירה במלון לפני שאשקע בשינה עמוקה ואתעורר בשעה הזויה באמצע הלילה. במסעדת המלון, שהתגלתה כמסעדה איכותית אך יקרה להחריד, הגישו לי צלחת רחבה ובה פרוסות דקות במיוחד של בשר בקר נא (מעין קרפצ'יו, מצלעות בקר), ולצדן קערת ירקות טריים ובהם פטריות שיטאקה (shiitake) ואינוקיטאקה (enokitake), סלרי, בצל, כרוב וטופו. קערה שלישית הכילה אטריות אודון (udon) מבושלות, ועוד שתי קעריות קטנות הונחו מולי עם שני רטבים – האחד מבוסס על מירין וחומץ אורז והשני רוטב שומשום, מעין טחינה יפנית.

במרכז השולחן הודלקה אש, ועליה הונחה קערת מים צלולים שבהם צפה אצה בודדת – בשביל הטעם. הסבר קצר בפנטומימה הבהיר לי שעלי לחכות שהמים ירתחו, להוסיף פנימה את הירקות והאטריות, ובזמני החופשי לטבול את נתחי הבשר למספר שניות, להוציאן ולטבול ברטבים.

הודות לג'טלג נעלמה כל רתיעה טבעית שהיתה יכולה להיות לי, ותוך כדי נמנום גיליתי מנה נפלאה עם טעם מיוחד. מאותו היום היה השאבו-שאבו למאכל האהוב עלי, וניסיתי כל מסעדת שאבו-שאבו שנקרתה בדרכי ברחובות קיוטו.

אחת המסעדות המומלצות היא מסעדת גיוזן (Gyuzen). גיוזן ממוקמת מול הכניסה למקדש יאסאקה (Yasaka) שבמרכז קיוטו, כמה דקות הליכה מרובע גיון (Gion), רובע הגיישות המסורתי. המיקום הזה מאפשר שילוב של צעידה לילית נעימה בסמטאות העתיקות, שיטוט בעקבות גיישות אמיתיות וסיום בארוחת ערב נפלאה.

גיוזן היא מסעדה גדולה המעוצבת בסגנון יפני מוקפד. תוכלו לבחור אם לשבת על הבר, על הרצפה בחדרים מרווחים סמוך לסועדים אחרים, או בחדרים פרטיים. הישיבה בחדרים הגדולים חושפת מעט מתרבות הפנאי של הגברים היפניים. אלה מגיעים עם חבריהם לעבודה בסיום יום ארוך, תולים את חליפותיהם, מתיישבים על הרצפה ומתחילים לאכול ולשתות בלי הכרה. בשעת הסעודה הם פונים לכל היושבים סביבם, שרים, ובאופן כללי פורקים עול. מלבד השאבו-שאבו תוכלו לבחור גם מנות אחרות, לרבות פירות ים ובשר מסוגים שונים.

מסעדת גיוזן
כתובת: 4F GionKikan 323 kitagawa gion-cho Higashiyama-ku Kyoto; המסעדה נמצאת במרחק של כעשר דקות הליכה מתחנת שיזו (Shijo), וכרבע שעה הליכה מתחנת קאווארצ'ו (
Kawarachou).
אתר אינטרנט

למידע נוסף על טיול ביפן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.