תפריט עמוד

כפרי נופש בהולנד: הנאות משפחתיות

כפרי הנופש הפזורים ברחבי הולנד מהווים אופציה נפלאה לחופשה משפחתית. כדי להפיק מהם את המרב, כדאי לדעת למה לצפות וכיצד להיערך מראש

הטיול בהולנד מספק שפע של חוויות והנאה לכל המשפחה, אבל כדי להפוך אותו למוצלח במיוחד וכדי להפיק את המרב מיתרונותיה של הולנד, מומלץ להיערך טרם הנסיעה. אחת האפשרויות המוצלחות לחופשה משפחתית בהולנד היא לשהות בכפר נופש. הכפרים האלה מספקים בקתה או וילה בגדלים שונים, בהתאם לכמות הנפשות, עם חדרים נפרדים לילדים, ציוד מלא לתינוקות (לול, מיטה וכיסא תינוק), סלון, מטבח מאובזר, פינות אוכל בתוך הדירה ובחצר, ושירותים נילווים כמו סופרמרקט לקניית אוכל, בידור ופעילויות לכל בני המשפחה, בריכות, מסעדות, השכרת אופניים ועוד. מעבר לנוחות שמספקים כפרי הנופש ולמיקום היפה שלהם (ליד הים, בלב יער, על גדות אגם וכדומה), שהות בכפר נופש מאפשרת לצאת לטיולי כוכב, ולחזור בכל ערב לווילה – יתרון גדול בטיול עם ילדים, שזקוקים לתחושת קביעות גם בעת החופשה.

הנה כמה טיפים ועצות שאספתי במהלך חופשה משפחתית במהלך הקיץ האחרון בכפר הנופש DE EMHOF שנמצא כ-30 ק"מ מאמסטרדם. הם יעזרו לכם לנצל את המיטב שכפרי הנופש מציעים וליהנות עוד יותר מהשהות בהם.

1. כאמור, השהות בכפר נופש מאפשרת לצאת לטיולי כוכב – טיולים שבהם חוזרים בסוף כל יום לאותו היעד. כשמתמקמים במקום לינה אחד לא מבזבזים זמן על פריקת מזוודות ועל אריזתן מחדש, ולא מוגבלים לזמני כניסה ופינוי של המלון. בנוסף, אפשר לקנות אוכל ולהכינו במטבחון, יש מקום לכבס את הבגדים המלוכלכים ועוד.

2. הולנד הידידותית התגלתה כפחות מוצלחת בעניין השפה: שלטי דרכים, תפריטים במסעדות, אפילו השלטים בפארק השעשועים אפטלינג – הכל כתוב רק בהולנדית, בלי תרגום לאנגלית. אמנם רוב המלצרים דוברים אנגלית, אבל לרובם אין סבלנות לתרגם את כל התפריט. המאמץ להבין מה מוגש במסעדה התיש אותנו בסופו של דבר, והעדפנו לאכול בעיקר בדירה בכפר נופש. לאכילה ב"בית" יש כמה יתרונות נוספים – כך תוכלו להבטיח שהילדים יאכלו ארוחות בריאות וטעימות, המורכבות ממזונות שהם מכירים ואוהבים, ותוכלו להסתמך פחות על מסעדות של מזון מהיר. זוהי גם דרך טובה לחסוך בסעיף הלגמרי לא זול של אוכל בחופשה.

3. ועוד בענייני מזון: אם באים לתקופה של שבוע ולא רוצים להיתקע בסוף החופשה עם הרבה מוצרי מזון לא מנוצלים שיש לזרוק או לסחוב בחזרה, שווה לשקול להביא מהארץ מוצרים באריזה קטנה או חצי מלאה. למשל, אם כל ילד אוהב קורנפלקס מסוג שונה, הביאו מבחר של קופסאות קטנות או חצאי חבילות מכמה סוגים שנותרו בבית – ממה שראיתי, בחנויות בהולנד אין מבחר גדול במיוחד של דגני בוקר, ולכן כדאי לבוא מצוידים. מוצרים כמו תבלינים, סוכר, אבקת מרק לתיבול, קטשופ, שמן זית וכדומה יכולים להיות שימושיים, אך סביר שתצרכו מהם כמות קטנה במהלך השהות, ואין טעם לקנות חבילה שלמה מכל דבר. הביאו מהבית כמה מוצרים הכרחיים והשלימו קניות בסופרמרקט המקומי.

4. קחו איתכם לנסיעה מצרכים שיעזרו לכם לנצל היטב את השהות בכפר הנופש. פותחן קופסאות, גפרורים או מצת לכיריים, סבון כלים (לא מספקים בכפר הנופש) ואבקה לכביסה ידנית כדי לכבס פריטים קטנים במהלך החופשה, גם אם הדברים הללו נשמעים טריוויאלים, העובדה שהבאתם אותם תקל עליכם מאוד. שווה גם להביא איתכם כמה מגבות (בכפר הנופש מספקים כמות מועטה של מגבות), בעיקר כאלה שאפשר לקחת לבריכה. בכפר הנופש אפשר לשכור מגבות, אבל במחיר גבוה ולא משתלם.

5. הביאו איתכם כל דבר שיעזור להפוך את הווילה או הבקתה לבית: מפת שולחן, נרות וכדומה. כדאי גם להביא ציוד לפיקניקים בחיק הטבע, פנס, משקפת לצפות בציפורים, בארנבים ובסנאים שמקפצים מסביב ועוד מיני חפצים שיהפכו את החוויה לנעימה יותר.

6. בכפרי הנופש יש בריכות שחייה מדהימות וכייפיות, עם מגלשות והפעלות שונות. למראה הבריכות, סביר להניח שהילדים יבקשו ציוד נלווה, כמו גלשן  ומיני מתנפחים להופכים את השהות בבריכות הגלים והזרמים למהנה במיוחד. אפשר להביא ציוד מתאים מהבית או לרכוש בחנות שבכפר.

7. כפר הנופש הופך להיות הבית שלכם למשך שבוע, הביאו אתכם משחקים וספרים כדי לבדר את הילדים במשך היום. תוכניות הטלוויזיה הן בהולנדית ובגרמנית, וגם אם הם ישמחו למראה הדמויות המוכרות כבוב ספוג או דורה, העובדה שגיבוריהם מדברים בהולנדית שוטפת עלולה לשעמם אותם לאחר זמן מה.

8. בכפרי הנופש יש מקומות להשכרת אופניים. הולנד היא ארץ שטוחה ומרושתת בשבילי אופניים מצוינים. שכרו אופניים לכולם (יש בכל הגדלים) וצאו לטיולים באזור.

9. קחו בחשבון שהפארק מלא באטרקציות לילדים וסביר שתידרשו להוציא לא מעט כסף עליהן – פרט למתחם הבריכה, רוב הפעילויות הן בתשלום.

10. אל תצפו לחדרים בסטנדרט של מלון יוקרה. אתם לא במלון של חמישה כוכבים ובקתה שתקבלו נוחה מאוד, אך לרוב מאובזרת ומרוהטת בפשטות. אבל כמי שבאים ממדינה מתייבשת, אין כמו לשבת במרפסת המשקיפה על אגם. קשה לתאר את התחושה כשמשקיפים מהחלון הגדול שבסלון על ברבורים ששטים לאטם באגם או מציצים מחלונות חדר השינה על עצי היער הירוק. לרוגע והשלווה האלה אין מחיר.

על תכנון חופשה עם ילדים בהולנד בכתבה הבאה:

הולנד עם ילדים: לתכנן את הפרטים הקטנים
הולנד עם ילדים: לתכנן את הפרטים הקטנים
הולנד היא יעד נפלא לטיול עם ילדים, אבל כדי שהחופשה תהיה מושלמת, כדאי לתכנן אותה היטב. הנה כמה עצות וטיפים שיעזרו לכם להפוך את החופשה המשפחתית בהולנד למוצלחת במיוחד

הכתבה באדיבות אתר ebook – עיצוב אלבומים ואתר ארד בדק בית

מטעמים הולנדיים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהולנד

הולנד לנוסע העסקי
הולנד לנוסע העסקי

לעבוד עם הולנדים? לכאורה זה דבר פשוט ומתאים מאוד לישראלי, זאת מדינה מערבית שבינה לבנינו יש פער ההתנהגותי קטן יחסי. נכון, הוא קטן ביחס לתרבויות אחרות, אבל עדיין יש פערים והבדלים, וניתן ליפול למלכודות ולקלקל את הפעילות המשותפת. ...

סיור קולינארי באמסטרדם
סיור קולינארי באמסטרדם

הסיור הקולינארי באמסטרדם הוא טיול לאורך תולדותיה. הוא מתחיל בראשיתה של ההתיישבות באזור זה, אחד האזורים העניים ביותר באירופה עד סוף ימי הביניים. ממשיך אל תקופת הפאר והתהילה של האימפריה המסחרית ההולנדית שהיא גם תקופת פריחת הנצרות הקלוויניסטית ...

ביקור באיינדהובן: הרבה יותר מכדורגל
ביקור באיינדהובן: הרבה יותר מכדורגל

איינדהובן שבדרום הולנד מהווה בסיס מצוין לטיולים באזור, אבל לפני שיוצאים לטיול, כדאי לבלות כמה ימים בעיר עצמה. איינדהובן, הנחשבת לבירת העיצוב של הולנד, מציעה מוזיאונים מצוינים, אוכל טוב, פארקים ירוקים וכמובן כדורגל משובח