תפריט עמוד

כנס תיירות של גוגל: הטרנדים החמים והתקוות לעתיד

מה הישראלים מחפשים באינטרנט לקראת חופשה בחו"ל, ממה הם חוששים בתקופה הזאת וכיצד השתנו הרגלי הזמנת הטיסות והמלונות בעקבות הקורונה? כנס תיירות שערכה גוגל בתל אביב חשף נתונים מרתקים על ענף התיירות, שכעת עובר התאוששות חסרת תקדים

איך יודעים שהתיירות הבינלאומית מתעוררת אחרי השנתיים הקשות של תקופת הקורונה? בודקים מה אנשים מחפשים באינטרנט בתחום הטיולים והחופשות. "חיפושים בעולם של מונחים הקשורים בטיסות צמחו מתחילת השנה ב-26% לעומת התקופה המקבילה ב-2019, הנחשבת לשנת שיא של כל הזמנים בביקושים בענף התיירות", כך אמר ברק רגב, מנכ"ל Google ישראל בכנס התיירות השנתי של Google, שנערך בתל אביב. אולי לא תופתעו לשמוע, נוכח הלחצים הנוכחיים בשדות התעופה ומשבר הדרכונים כי יש עלייה של 1,300% בחיפושים של שירותי VIP בשדה התעופה ו-2,700% בהנפקת בדרכון זמני.

ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל, בכנס התיירות | צילום: Cmedia Group

ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל, בכנס התיירות | צילום: Cmedia Group

סקר תיירים ישראלים שערכה Google ביולי 2022 באמצעות Ipsos, שופך אור על הדרכים שבה הישראלים מסתגלים לשינויים בענף התיירות. יותר מחצי המשתתפים בסקר (56%) אמרו כי יטוסו באותה המידה או יותר השנה בהשוואה לתקופה שלפני הקורונה. רוב הישראלים (למעלה מ-70%) השיבו כי הם עדיין מזמינים מלונות וטיסות באותו האופן שבו עשו זאת לפני הקורונה (68% רוכשים מלונות באתרי הזמנות בינלאומיים ו-57% רוכשים טיסות באתרי הזמנות ישראלים), אך מבין אלה ששינו את אופן הרכישה, רובם רוכשים את הטיסות ישירות מאתרי חברות התעופה ובמקומות הלינה. בנוסף, חצי מהישראלים רוכשים טיסות ומקומות לינה בין חודש לחודשיים לפני הטיסה. גם בחוויית הנופש חלו שינויים מעניינים השנה, בין השאר היה גידול של 960% בחיפושים אחר הפלגות מחיפה.

ברוכים הבאים ל-Google Airline, מתוך הסדנה שנערכה במהלך הכנס | צילום: Cmedia Group

ברוכים הבאים ל-Google Airline, מתוך הסדנה שנערכה במהלך הכנס | צילום: Cmedia Group

"תוצאות הסקר שקיימנו מעידות על כך שהחופשה מתחילה ב-Google, כאשר הישראלים פונים ל-Google  כדי לתכנן את החופשה שלהם יותר מאשר לכל פלטפורמה אחרת. ערב פרוץ מגפת הקורונה, לקחנו חלק במסע של משרד התיירות לשבור שיא של כל הזמנים ולהביא 4.5 מיליון תיירים לישראל ועכשיו, לאור העלייה המשמעותית בביקושים ברחבי העולם, אני בטוח שבכוחות משותפים נוכל להמשיך ולשבור שיאים נוספים." אמר רגב.

לפי אתר Destinations Insights with Google, היעדים המבוקשים ביותר בקרב הישראלים, בהתבסס על חיפושים ברבעון השני של 2022, הם (בסדר יורד): איסטנבול, לונדון, פריז, אמסטרדם, לרנקה, בודפשט, אתונה, ניו יורק, רומא ופראג. ברשימת היעדים הטרנדיים ביותר ניתן למצוא את אנטליה (טורקיה), שארם א שייח (מצרים), פודגוריצה (מונטנגרו), גובס (יוון), פורט לודרדייל  (פלורידה) וקפריסין התורכית.

58% מהמשתתפים בסקר שערכה גוגל ציינו שהם חוששים מאובדן מזוודות

58% מהמשתתפים בסקר שערכה גוגל ציינו שהם חוששים מאובדן מזוודות | צילום: שאטרסטוק

וממה חוששים הישראלים? ביטול הטיסה ברגע האחרון הוא החשש הגדול ביותר (67%) של הנוסע הישראלי ולאחר מכן אובדן מזוודות (58%), עיכובים בשדה התעופה (57%) ועליית מחירים (51%). הקורונה מטרידה הרבה פחות – רק את שליש ממשתתפי הסקר אמרו כי הם חוששים מהנגיף. כשנשאלו מה היה מעודד אותם להזמין טיסה לחו״ל,  41% השיבו שהחזר כספי מובטח, לעומת 28% שבחרו בביטול חינם, ורק 12% שנקבו בהבטחה להעלות את המזוודה שלהם לבטן המטוס.

בכנס השתתפו בכירות בענף התיירות: דינה בן טל, מנכ"לית אל על, יעל דניאלי, מנכ"לית התאחדות המלונות בישראל ואביה מגן, מנכ"לית רשת פתאל ישראל. השלוש השתתפו בפאנל בכירות בתעשייה שבמהלכו סיפרו על האתגרים בהתנעה מחודשת של התיירות.

פאנל בכירות בתעשיית התיירות בכנס של גוגל | צילום: Cmedia Group

פאנל בכירות בתעשיית התיירות בכנס של גוגל | צילום: Cmedia Group

דינה בן טל, מנכ"לית אל על, דיברה על קיצור הטיסות בעקבות הסכמי אברהם וההיתר לטוס מעל סעודיה, דבר שיאפשר לאל על לפתוח קווים ישירים חדשים למזרח – לטוקיו ולאוסטרליה. "אל על נמצאת בעיצומה של מהפיכה דיגיטלית, הכוללת צעדים כמו ייעול תהליכים והפיכתם מידניים לדיגיטליים, ולחוויות לקוח דיגיטלית שמאפשרת חוויה שלמה מהרגע בו הוא חולם על טיסה ועד לרגע בו הוא שב ממנה ומזמין את הטיסה הבאה. הנתונים מלמדים שיש גידול חד בהזמנות בדיגיטל. לעומת שנת 2019, פי שתיים הזמנות באתר ובאפליקציה, וזו המגמה העולמית", אמרה בן טל.

יעל דניאלי, מנכ"לית התאחדות המלונות, דיברה על הטלטלה הקשה שהענף עבר בתקופת הקורונה: "ביום אחד נסגרו הגבולות ובארץ נתקעו תיירים שהיה צריך לתת להם מענה. נוצר מצב שתיירים נעו באוטובוסים בארץ כי אף מלון לא רצה לקלוט אותם. הקורונה עשתה טוב בכל מה שקשור בחדשנות ולמעשה הייתה זרז לאדפטציה מהירה של טכנולוגיה בתחום התיירות. זיהינו את הצרכים העיקריים של המלונות בעיקר בכל הנושא של חוויית האורח, עולם ההזמנות ועולם התפעול. דאגנו להפגיש את הצרכים עם הפתרונות. היום יש לנו קהילה טכנולוגית שעוסקת בין היתר במתן פתרונות במובייל, דרך רובוטיזציה, ניקיון של חללים גדולים באמצעות רובוטים, אופרציה לגילוי מוקדם של תקלות ועוד". היא הוסיפה שכדי לעמוד בחזון של משרד התיירות להביא לישראל 10 מיליון תיירים עד 2030 יש להאיץ את בניית המלונות בצורה דרמטית ולהוסיף כ-40,000 חדרים, וזאת בנוסף לקמפיין שיווקי נמרץ של ישראל בעולם.

אביה מגן, מנכ"לית רשת מלונות פתאל, אמרה בכנס כי הרשת נמצאת בהתרחבות משמעותית עם 17 פרויקטים חדשים מתוכננים. היא ציינה כי המלון הראשון שיפתח בשבועיים הקרובים הוא מלון לאונרדו גורדון ביץ' המשקיף על חוף ימה של תל אביב, בעל קונספט אורבני. מלון נוסף שייפתח כבר בחגי תשרי הוא מלון בוטניקה חיפה למרגלות הגנים הבהאיים.

בסדנה שנערכה לעיתונאים, בלוגרים ומשפיעני רשת, למדו הנוכחים על האפשרויות השונות הטמונות ב-Google Travel – מהשוואת מחירי טיסות ומלונות ועד מעקב אחר החופשות האישיות של המשתמש, בעבר ובעתיד.

בתמונה הפותחת: איסטנבול הנמצאת בראש רשימת החיפושים של הישראלים, צילום שאטרסטוק

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.