תפריט עמוד

מה עושה איש עסקים, המעשן 30 סיגריות ביום, רוצה ליהנות מטיסות בינלאומיות ולא בא לו להתגנב ככה בשקט, במהלך טיסה, ולעשן בשירותים הצפופים? אם איש העסקים הזה הוא אלכסנדר שופמן, הוא פשוט מקים חברת תעופה חדשה, שבטיסותיה מותר לעשן.
ב-27 במרץ 2007 אמור להמריא מדיסלדורף ולנחות בטוקיו בפעם הראשונה אחד משני מטוסי הג'מבו בואינג 747, שחוכרת "סמינטאייר" (Smintair, Smoker's International Airways) – חברת תעופה חדשה המוקמת בימים אלה, ומבטיחה להעלות על נס במטוסיה לא רק את חוויית העישון הקולקטיבית, אלא "את החוויה הייחודית של טיסה, כמו בשנות ה-60 של המאה הקודמת", כדברי מייסדה, היזם הגרמני אלכסנדר שופמן.
לשופמן נמאס מהקמפיין, המופרך מבחינה מדעית לטענתו, על נזקי העישון הפאסיבי. איש גבוה שכמותו, נמאס לו גם לדחוס את רגליו הארוכות ברווח הצר שבין מושבי המטוס. בכלל, נראה שהוא מתגעגע לימים הטובים ההם, שבהם טיסה היתה חוויה מפנקת, סיגרים הוגשו לנוסעים לפני ההמראה, ולא פחות חשוב מכך בעיניו, "כל הדיילות היו ידידותיות, יפות ואלגנטיות… דיילות היו 'דיילות', והיו גאות בכך".

אלכסנדר שופמן. מתגעגע לימים הטובים ההם, שבהם טיסה היתה חוויה מפנקת | צילום: באדיבות אתר www.smintair.com

שופמן מציע טיסות יוקרתיות לאנשי עסקים חובבי עישון, המוכנים לשלם יותר. במטוסיו יהיו 138 מושבים מרווחים בלבד – 30 במחלקה ראשונה ו-108 במחלקת עסקים; אין מחלקת נוסעים רגילה – ויוגשו ארוחות גורמה שהוכנו על פי מתכונים של שפים מובילים בעולם. והדיילות – הו, כן, הדיילות זה עניין חשוב מאוד בעיניו – אלו תהיינה יפות ותלבשנה בגדי מעצבים, שיעוצבו מחדש מדי שנתיים בהתאם למלה האחרונה בעולם האופנה.
שופמן מבטיח כי גם אנשים שאינם מעשנים ויבחרו לעלות על מטוסיו יהנו בטיסות החברה, בזכות אוויר טרי שיוזרם מחוץ למטוס אל מערכת מיזוג האוויר – תהליך יקר שהיה מקובל בעבר בטיסות אך הופסק כדי לחסוך כסף. לדבריו, חברות תעופה בימינו רק עושות סירקולציה של אוויר דרך מסננים, ושואבות את האוויר הישן בחזרה לתא הנוסעים, והתוצאה: כאב ראש ותחושת עייפות בקרב הנוסעים.
אצלו זה יהיה אחרת, וגם למחפשי העבודה יש לשופמן בשורה: בשלב זה דרושים לחברה 12 טייסים ו-120 דיילות, אולם בחברה מבקשים מאנשים המתנגדים לעישון או סובלים מאלרגיה לעשן טבק לא לפנות.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.