תפריט עמוד

כיצד לבחור טיול מאורגן לרוסיה?

רוסיה היא מדינה עצומה ומרתקת שמשלבת אוצרות אומנות ותרבות עם טבע מפעים. אחת הדרכים הטובות ביותר לטייל במדינה ולהכירה לעומק היא במסגרת טיול מאורגן. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור את הטיול המתאים ביותר עבורכם

רוסיה הגדולה, היפה, העשירה בתרבות ושכיות חמדה, היא אחד היעדים המרתקים ביותר בעולם. הארץ המופלאה הזו טומנת בחובה עושר היסטורי רב כל כך, משאבי טבע עצומים כל כך ושפע של יצירתיות הבאה לידי ביטוי בכל תחומי החיים, החל – מאדריכלות מדהימה, דרך אמנות מיוחדת במינה ועד לאנשי רוח יוצאי ורעיונות מהפכניים, שהם ערש התרבות המודרנית.

טיול מאורגן לרוסיה חושף את המטייל המערבי למרקם המיוחד של אמא רוסיה הגדולה, מסנט פטרסבורג הקסומה, דרך מוסקבה המרתקת ועד לערבות סיביר הקפואות. אם אתם מתכננים לצאת לטיול כזה, דעו כי אתם ברי מזל. צפויה לכם חוויה מיוחדת של פעם בחיים. כיצד תמקסמו את החוויה ותבטיחו שהיא תותיר עליכם רושם חיובי? הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לבחור טיול מאורגן לרוסיה.

1. בחירת החברה הנכונה

גם המקום הסתמי ביותר יכול להפוך קסום ומרתק תחת ידיה האמונות של חברת טיולים מוצלחת. לכן, חשוב מאוד לערוך בירור קפדני לפני שתבחרו את חברת התיירות שתיקח אתכם למסע בלתי נשכח ברוסיה. חשוב לבדוק את הניסיון של החברה בארגון טיולים לרוסיה ולוודא שהחברה מכירה את היעד, יודעת מה אסור לפספס וכיצד לבנות את המסלול. חשוב כמובן לבדוק גם את טיב המדריך, עליו נפרט בהמשך. רוסיה היא מדינה ענקית ויש חשיבות מכרעת לארגון הטיול, כדי שהמטיילים בה יוכלו לחוות אותה באופן המיטבי. תוכלו לעיין בהמלצות של מטיילים אחרים, בסרטונים שהחברה מפיקה ובחוות הדעת הכלליות עליה.

2. בדקו מי המדריך

אם אי פעם יצאתם לטיול מאורגן, אתם וודאי יודעים מהו המשקל החשוב שיש למדריך הקבוצה. המדריך הוא העוגן סביבו מרוכז כל הטיול. הוא אחראי על הנגשת הידע אודות המקומות בהם תבקרו, הוא חייב להפגין שליטה באזור בו אתם מטיילים ולא פחות חשוב – לעשות זאת בצורה סוחפת ומרתקת. נוסף על כך, אחריותו של המדריך היא גם לארגן את הטיול בפועל. מדריכים מנוסים המכירים את יעד הטיול, ידעו לתמרן במקרה של ביטול הביקור באתר מסוים (נניח, עקב מזג אוויר לא טוב), ידעו מתי כדאי לתת לקבוצה מנוחה, מתי הזמן הנכון לחלוק הסבר על המקום או מהי הדרך הנכונה ביותר לדבר עם מקומיים. לרוב, תכנית הטיול שתקבלו תכלול בתוכה פרטים על מדריך הקבוצה ועל ניסיונו, כך שתוכלו להתרשם מכך בעצמכם מבעוד מועד ולוודא כי אכן המדריך שלכם הוא בעל וותק וניסיון התואם את סגנון הטיול אליו אתם יוצאים.

3. תכנית ומסלול

במדינה גדולה כמו רוסיה, מגוון המסלולים הוא ענק. חברות מסוימות יציעו לכם מסלול המתמקד בחלקה האורבני של המדינה ויתנו דגש על מוסקבה וסנט פטרסבורג, אחרות יתמקדו דווקא בערבות סיביר או באזור קמצ'טקה ומסלול שלישי יציע טיול בין אוצרות הטבע המיוחדים של המדינה. המרחקים במדינה עצומים וקשה לכלול את המגוון האינסופי של רוסיה בטיול אחד. לכן, בחנו את המסלולים השונים שמציעה חברת הטיולים, בדקו מהם האתרים הנכללים במסלול וקראו על המקומות בהם תבקרו על מנת שתוכלו לבחור את המסלול המתאים ביותר עבורכם.

4. שלב האריזות

בחרתם טיול מאורגן לרוסיה וזה בדיוק הזמן להתפנות לחלק הממשי יותר של המסע – אריזת המטלטלין לקראת הטיול. הנה כמה פריטים שלא כדאי להשאיר מחוץ למזוודה שלכם:

  • ביגוד מתאים ומטריה – רוסיה היא מדינה קרה. גם אם אתם מטיילים בה בחודשי הקיץ, מזג האוויר לא צפוי וגשם עלול לרדת. ארזו סוודר נוסף, מעיל גשם ומטריה, בעיקר אם אתם מטיילים בסנט פטרסבורג או בצפון רוסיה, שם הסיכוי לגשם גדול יותר.
  • כסף מזומן – ברחבי רוסיה ניתן להחליף דולרים או יורו למטבע המקומי, אך לא בכל מקום ניתן לעשות זאת. בשדות התעופה ברחבי המדינה משרדי ה-Change עלולים להיות סגורים ובחלק מהמקומות לא מכבדים כרטיסי אשראי, לכן מומלץ להתכונן מבעוד מועד ולהחליף סכום כסף התחלתי לרובל, כבר בארץ.
  • תרופות וחפצים אישיים – אל תשאירו משקפי ראייה נוספים, עדשות מגע ואת התרופות הקבועות שאתם נוטלים מחוץ למזוודה. על אף שבמרבית מבתי המרקחת ברוסיה תמצאו את מבוקשכם בבתי המרקחת, לא כדאי להסתמך על כך.
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.