תפריט עמוד

יערות, אגמים וחופים: טיול ג'יפים בסרי לנקה

בין מים למים: טיול ג'יפים בנהיגה עצמית בסרי לנקה עובר בדרכי שטח מלהיבות, בין יערות עד, מפלים ואגמים, כפרי דייגים וחופים טרופיים קסומים

יערות עד, מפלים, אגמים שופעי מים וחופים טרופיים – אלה הם רק כמה מהמראות והנופים בטיול ג'יפים בנהיגה עצמית בסרי לנקה. האי היפהפה והאקזוטי, השוכן בלב האוקיינוס ההודי, מציע שילוב מרתק של נופי הרים ויערות, חופים טרופיים חלומיים, אגמים ומפלי מים, כפרי דייגים, אתרי מורשת ונכסי תרבות. את כל היופי הזה אפשר לחוות בטיול ג'יפים ייחודי ברכבי 4X4 בנהיגה עצמית, בדרכים צדדיות ובמקומות שתיירים לרוב לא מגיעים אליהם. למי שבא מארץ שחונה כשלנו, שפע המים בכל פינה מוסיף לחוויה.

בטיול בסרי לנקה נתקלים במים מכל עבר ובכל הצורות

לאחר הנחיתה בקולומבו הבירה, מקבלים את רכבי השטח ויוצאים צפונה. היעד הראשון הוא בית מחסה לפילים יתומים, שבו זוכים פילים שהתייתמו מהוריהם לטיפול מסור ואוהב. מדי יום הפילים יוצאים לרחוץ בנהר, מראה משובב לב מעין כמותו. בהמשך הדרך נמצאת העיירה דמבולה (Dambulla), שמפורסמת במערות הרבות סביבה שמשמשות את הנזירים למדיטציה. חמש מערות חוברות ביניהן ליצירת המקדש המוזהב של דמבולה, שהוקם במאה הראשונה לפני הספירה ואשר הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

קוטפת תה. תה הוא אחד מענפי החקלאות המרכזיים באי | צילום: אייסטוק

הטיול ממשיך לשני אתרי תרבות מהחשובים בסרי לנקה. הראשון הוא סיגיריה, מצודה השוכנת בראש צוק מרשים וסביבה גנים, בריכות ומזרקות. העלייה למצודה כרוכה בטיפוס במדרגות רבות, אבל הנוף המרהיב שנשקף מלמעלה מפצה על המאמץ. האתר השני הוא העיר פולונרואה, ששימשה כבירתה של המדינה במאות ה-12-10. בעיר ישנם שרידים מעניינים רבים, בהם מערכת המים העתיקה, המצודה המלכותית ומקדש גאל ויהרה החצוב בסלע ובו פסלי בודהא מרשימים. את היום מסיימים ברכיבה על פילים ליד אגם בהאראנה.

פילים רוחצים בנהר בבית המחסה לפילים יתומים פינוואלה

העיר קנדי, בירת התרבות של סרי לנקה, ששוכנת באזור ההררי בדרום-מרכז המדינה, היא היעד הבא בטיול. דרכי שטח תלולות חוצות את רכס הקנאקלס היפה, ואפשר להתרשם ממדרונות ההרים המעובדים והנוף הכפרי הירוק. בקנדי אסור להחמיץ ביקור בגן הבוטני פראדניה, אחד מהגנים החשובים בעולם, עם צמחייה טרופית עשירה וגני סחלבים מרהיבים. אחד המקדשים החשובים בסרי לנקה נמצא בקנדי – מקדש השן מהמאה ה-17, שבו על פי האמונה נמצאת שן של בודהא. האתר הבודהיסטי החשוב מושך אליו עולים לרגל רבים, ומדי יום מתרחשים בו טקסים שונים. הביקור כולל צפייה במופע ריקודים מסורתי.

מצודת סיגיריה על ראש צוק מרשים

ימי הטיול הבאים מוקדשים לטבע הפראי של סרי לנקה, באזור הררי והגבוה של דרום האי, בין העיירה הציורית נווארה איליה, מישורי הורטון ויערות סינהרג'ה. האזור מהווה את גולת חווית השטח בטיול, והדרך הטובה ביותר למצותו עד תום היא בנהיגה בג'יפים. יש כאן שפע של מטעי תה, יערות עננים טרופיים, מפלים מים ובעלי חיים, והנסיעה בדרכי השטח המיוחדות של האזור מעצימה את חווית הטיול. בפארק הלאומי מישורי הורטון יש מסלולי הליכה יפים, והאטרקציה המרכזית בו היא הצוק המכונה "סוף העולם", שמזדקר לגובה של כ-1,000 מטר ממנו תצפית מרשימה ביותר על כל השפה הדרומית של האי.

מאזור זה יורדים בדרכי שטח מאתגרות החולפות בנופים פראיים, כפריםנידחים ומפלי מים מרשימים. את קטע הנהיגה המאתגרת מסיימים ליד מפל במבארקאנדה, הגבוה באי, שיורד מגובה של יותר מ-240 מ'.

היעד הבא בטיול הוא שמורת הטבע יאלה, הנחשבת ליפה שבשמורות האי. אפשר לפגוש בעלי חיים הרבים, בהם נמרים, פילים, צבאים, קופים, תנינים, תאואים ועוד. הטיול בשמורה נערך בשעות בוקר מוקדמות, ברכבי השטח המצוינים ובלווית רנג'רים מקומיים, מה שמאפשר להגיע לפינות נסתרות וליהנות מכל שיש לשמורה להציע.

איכר מעבד שדה אורז

לאחר שמתרשמים משפע בעל החיים המתחילים את יומם, עוצרים על חוף האוקיאנוס ההודי בצד המזרחי של האי, לשמוע על הטרגדיה של הצונאמי שהכה בעוצמה רבה בחוף הזה בשנת 2004. מכאן יוצאים מערבה אל העיירה דיניהאיה השוכנת מדרום לשמורת היער סינהאראג'ה. השמורה הזאת, היער הבתולי המגוון ביותר באי, נחשבת לאחת המיוחדות באסיה. בטיול רגלי בשמורה אפשר להתרשם מהמגוון הרב של הצמחים, הציפורים והזוחלים.

מכאן יורדים לעבר החוף הדרומי של האי, אל עיר הדייגים גול. בעיר, שנוסדה על ידי הפורטוגלים בתחילת המאה ה-16, אפשר להתרשם מהנמל העתיק, ששימש כנמל מוצא לסחר התבלינים העשיר שהתפתח פה בתקופה הקולוניאליסטית, מהמבצר ומהמגדלור המפורסם. את היום מסיימים באתר נופש באזור העיירה היקאדואה ונהנים מהחופים הטרופיים היפהפיים שסרי לנקה התברכה בהם.


חוף בהיקאדואה. סרי לנקה התברכה בחופים טרופיים יפהפיים

בדרך צפונה, אל קולומבו, עוברים בעיירה לאמבלנגודה, הידועה בעבודות גילוף העץ שלה. במוזיאון המסכות המקומי אפשר להתרשם ממסכות עץ מגולפות המשמשות לפולחן עממי מקומי. מכאן ממשיכים לעיירה באלאפיטיה, ממנה יוצאים לשייט במימי הלגונות של נהר המאדו גאנגה, בסבך צמחיית המנגרובים המרשימה. קולומבו, בירת סרי לנקה, היא התחנה האחרונה בטיול. לאחר בילוי בעיר התוססת, נפרדים לשלום מהמדינה האקזוטית והמרתקת הזאת, שיופיה נותר צרוב בזיכרון לאורך זמן.

כתבה פרסומית

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.