תפריט עמוד

יעדי השייט שישראלים אוהבים

היצע אתרי השייט העולמי מאפשר לשכור יאכטה כמעט בכל מקום על גבי הגלובוס. אנו הישראלים יכולים להגיע לכל מקום, אבל יש לנו את ההעדפות שלנו. הנה חמשת היעדים האהובים ביותר ומה אפשר לצפות בכל אחד מהם.

1. איי יוון
איי יוון הם היעד המועדף על התייר הישראלי עקב קרבתם הגיאוגרפית אלינו – שעה טיסה לאתונה או רודוס ואפשר להתחיל לשוט. הקרבה היא סיבה מצוינת, אבל אהבה לאיי יוון בשום פנים ואופן לא מסמלת "פשרה" של הישראלי – איי יוון נמצאים ברשימת ה"חובה לבקר" אצל כל מי שאוהב לשוט. חופשת שייט ביוון מאופיינת בבריזות בוקר קלות ורוחות עזות יותר בשעות אחר הצהריים. מזג האוויר אידיאלי והאפשרות לביצוע קפיצות קצרות בין איים קסומים מספקת הנאה רבה. אבל גם שייטים שמעוניינים באתגרים גדולים יותר מוצאים את מבוקשם בים הפתוח ובתנאי השייט המושלמים.

שייט ברודוס. יוון, על שלל אייה, היא אחד מיעדי השייט האהובים

אפשר להעביר את הימים בעצלתיים – בשחייה וצלילה במעגנים מבודדים וליהנות מאוכל יווני ממכר בטברנות החוף, בכפרי הדייגים הציוריים ובאופן כללי – בכל מקום שבו תעגנו. אם חשובים לכם חיי לילה תוססים (האי מיקונוס הוא יעד מועדף לשם כך), גם בתחום זה יוון מספקת שפע של אפשרויות.

אין זה פלא שיוון, על שלל אייה, היא אחד מהיעדים הוותיקים, שבמשך עשורים מספקת לכל סוגי השייטים מגוון מפנק של חופשות.

2. תורכיה
לתורכיב קו חוף ארוך, שמאפשר מבחר עצום של אזורי שייט. החופים נפלאים, המפרצונים "שלכם בבלעדיות" ומגוון הפעילויות על החוף אינסופי. אפשר לעשות קניות – בבאזרים מקומיים אותנטים אבל גם בקניונים מפוארים, אפשר לאכול מצוין ואפשר לבלות במועדונים בערב. גם מקומות העגינה שלכם יהיו מגוונים, החל מכפרים קטנים על החוף וכלה במרינות מפוארות עם שלל שירותים – מכבסה, ספא ועוד.

אחת מאפשרויות השייט המומלצות בתורכיה היא שייט פלוטילה – שייט מאורגן של כמה יאכטות המשייטות יחד ועוברות את אותו המסלול. תורכיה מציעה תנאי שייט מהטובים בעולם – רוח טובה, מים כחולים וצלולים וחופים יפים כל כך שהרבה פעמים פשוט חייבים לקפוץ מהסיפון אל המין ולצאת לשחייה או להוסיף שנורקל, מסיכה וסנפירים ולחקור את הקרקעית והדגה.


ספינת גולט תורכית. בקו החוף הארוך יש מבחר עצום של אפשרויות שייט

לחובבי האקשן, יש אפשרות לעלות קצת צפונה ולחוות תנאי שייט מאתגרים יותר – רוחות חזקות ומרחקי שייט גדולים יותר בין עצירה לעצירה. לחובבי הרוגע – מומלץ לשייט באזור גוצ'ק (Gocek). הרוחות קלות, מרחק השייט בין גן עדן אחד לשני קצר וההנאה מושלמת אפילו לשייטים עם ניסיון מועט.

תורכיה תמיד שימשה כמקום מפגש בין המזרח הרחוק והים התיכון והתייר פוגש את ההשפעות האלה בכל התחומים של המדינה המרתקת הזו. השילוב הזה מתבטא בתרבות המקומית, במאכלים ובתכשיטים. שייט בתורכיה הוא חוויה מיוחדת.


כשמתחשק, אפשר לעצור במפרץ יפה, לשחות לשנרקל או לחתור בקיאק

3. קרואטיה
חוף הים האדריאטי של קרואטיה שידוע גם בשם "חוף אלף האיים", מספק תנאי שייט אידיאליים. הניווט נעשה על ידי "קו ראייה", הקלה שהופכת את האזור לנחשק מבחינת שייט פלוטילות. קו החוף משופע בהיסטוריה ויש בו הכל: ערים בנות מאות שנים מוקפות בחומות, רחובות עם ריצוף שנשמר עוד מימי הביניים, חורבות עתיקות, ערים רומנטיות, גבעות מכוסות בכרמים ופארקים וגנים עצומים עם יערות אורנים. וכן, גם מפרצונים פרטיים ומי טורקיז צלולים – ומראות שלא יפסיקו להדהים גם אחרי שבוע שלם של שייט.

קרואטיה מתגאה במגוון הפעילויות שהיא מציעה לשייטים – רשימת האתרים שבהם ניתן לבקר היא אינסופית חוויית השייט מופלאה. אם אתם מחפשים שייט מעולה, תרבות, היסטוריה, ארכיטקטורה מרהיבה של עיר קוסמופוליטית או סתם חוף חולי מהמם, עיר כמו דוברובניק תענה על כל הצרכים האלה. לחלופין, אפשר לשייט בין העיירות הקטנטנות הפזורות על פני האיים הרבים בים האדריאטי, לבקר במרינות מודרניות וכמובן לא לשכוח את הפארק הלאומי קורנאטי (Kornati) – לא תתאכזבו.


חוף הים האדריאטי של קרואטיה ידוע בשם "חוף אלף האיים"

הרשויות בקרואטיה דורשות שלאחד השייטים בסירה יהיה רישיון שייט בינלאומי בתוקף. תעודת משיט ישראלית מספיקה כמובן, אבל גם תעודות סקיפר אחרות כמו זו של ASA (American Sailing Association) או מקבילתה הבריטית ה-RYA יספיקו. לפני היציאה לשייט יש לבצע כמה סידורים בירוקראטיים וחשוב לדעת על כולם ולבצעם כראוי. ניירת המאשרת שייט מופקת על ידי המשטרה המקומית ובעת מילוי הטפסים יש להוכיח "יכולות שייט" על ידי הצגת תעודת השייט הבינלאומית. אם אין לכם תעודות כאלה, ניתן לעבור קורסי שייט קצרים של שבוע או אפשר לשכור יאכטה עם סקיפר או אפילו עם צוות מלא. כיוון שהחוף עצום, אי אפשר להספיק הכל במהלך שבוע שייט ממוצע. לכן יש לבחור נקודת התחלה, ועל בסיס החלטה זו – את נמל היציאה. ללא קשר למסלול שבסופו של דבר בחרתם – תמיד תמצאו בקרואטיה תנאי שייט מעלים, נופים עוצרי נשימה, רוח טובה, ים נקי, אוכל משובח ואקלים ים תיכוני שטוף שמש.

4. הקריביים: איי הבתולה הבריטים
אם ישראלים זקוקים לסיבה טובה כדי לנדוד כל כך רחוק, אז איי הבתולה הבריטים או בקיצור BVI (British Virgin Islands), מספקים בקלות 60 סיבות. האיים האלה ממוקמים בצפון-מזרח הקריביים והם יעד שייט ותיירות מבוקש. יש בהם הכל: חופים עם חול לבן, אתרי נופש יוקרתיים, חנויות בוטיק, מסעדות מעולות, פאבים שיושבים ממש על המים ועוד. שייט ב-BVI מאפשר לחקור את האיים המרהיבים ממש כמו סר פרנסיס דרייק האגדי – בקצב שלך. אפשר לשוט בין האיים הגדולים – טורטולה (Tortola), גוסט ואן דייק (Jost Van Dyke), וירג'ין גורדה (Virgin Gorda) או אנגדה (Anegada), שהלובסטרים שלו ידועים בכל העולם. אבל אם תרצו קצת יותר שקט, אפשר לבקר באיים הקטנים והאינטימיים יותר.


שייט באיים הקריביים מספק את כל החלומות – מחופים עם חול לבן, דרך מי טורקיז צלולים ועד שוניות אלמוגים ססגוניות

הפלגות קצרות בין האיים, במים עמוקים, תוך כדי ניווט על פי "קו ראייה" ורוח שאפשר לסמוך עליה, הופכת את חוויית השייט לרגועה במיוחד וידידותית לכל בני המשפחה. ומה מתחת למים? שוניות אלמוגים גדושות בדגה טרופית הן מקום נהדר לשחייה עם מסכה, שנורקל וסנפירים או אפילו לצלילה.

לא משנה מה ההעדפות שלכם או הפנטזיות לחופשה מושלמת – כאן תמצאו את זה. הרום נשתה כמים, התופים על החוף ממכרים וסביר להניח שעם סיום ההפלגה תרצו לחזור לכאן כמה שיותר מהר.

5. תאילנד
היעד האחרון ברשימה המועדפת על הישראלים הוא תאילנד. בחופשת שייט בתאילנד אפשר לבדוק את החופים המפורסמים – אלה שמצטלמים מעולה ומופיעים על גלויות נוף. אפשר למצוא כאן מקומות תוססים ומסיבות ריקודים וחוף או אפשר פשוט למצוא חוף מבודד ושקט שבו אפשר להירגע, להשתזף, לנוח וליהנות. לא נמליץ כאן על חוף ספציפי כי איפה שלא תהיו, תוכלו למצוא עוד מאה חופים שנראים כאילו מעולם לא ביקר בהם איש והם נוצרו רק בשבילכם.


שייט לאורך חופי תאילנד מאפשר להציץ על אורח החיים המסורתי ולגלות איים קטנים וסלעיים שאינם מיושבים

לחברות הצ'רטר הבינלאומיות בסיסי השכרה שאת שמם כל ישראלי מכיר: קו סמוי (Koh Samui) ופוקט (Phuket). שייט עצמאי (bareboat) מציע מגוון של חוויות ואתרי צלילה מהטובים בעולם. כך גם מתקני השכרת ציוד הצלילה. באתרים רבים תמצאו אורח חיים תאילנד מסורתי שלא השתנה במשך מאות שנים, יחד עם מעגנים בטוחים ומוגנים ואיים סלעיים לא מיושבים. לעומת זאת, באתרים אחרים תמצאו מרינות מודרניות מפנקות, חיי לילה תוססים ואתרי נופש מפוארים. וכמובן, אי אפשר בלי אוכל – לאן שתפנו תתקלו באוכל התאילנדי המצוין (והחריף!) שמלווה בשירות חם וידידותי.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.